Wie rijdt FNRS-proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pegasus4ever

Re: Wie rijd FNRS-proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 21:00

Flippertje schreef:
Pegasus4ever schreef:
En daarna in de L2 wel als combinatie? ik vat het niet helemaal Bloos Tong uitsteken

Volgens mij bedoelen ze dat het paard waarmee je in de L1 start, dat je daarmee als combinatie bij de KNHS geregistreerd wordt, en dat je daarmee dus (bij genoeg winstpunten) overgaat naar de L2. Je mag daar dan dus geen willekeurig paard meer starten (logisch!)

Ja dat klinkt wel logisch Clown

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:11

Ja, zo had ik het ook begrepen...

Begin maart start ik mijn eerste F-proef, ben benieuwd..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:42

Ik rij nu ook de F-proeven. Maar ik do ehet meer om wat ervaring te krijgen voordat ik officieel ga starten. Dan weet ik een beetje wat de stress inhoudt, het wahcten, heen en weer rijden, losrijden, paard in een vreemde bak en dat soort dingen. Ik ga 5 maart F6 starten en 28 maart weer.

Is er iemand die weet of de theorie moeilijk is voor de F6?

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:29

spokie79 schreef:
Ik rij nu ook de F-proeven. Maar ik do ehet meer om wat ervaring te krijgen voordat ik officieel ga starten. Dan weet ik een beetje wat de stress inhoudt, het wahcten, heen en weer rijden, losrijden, paard in een vreemde bak en dat soort dingen. Ik ga 5 maart F6 starten en 28 maart weer.

De theorie is i.i.g. heel veel. Ik raad je aan om het goed te leren. Maar gelukkig zijn het 10 meerkeuzevragen en je mag er volgens mij 3 fout hebben.
Haha!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:40

Is die theorie echt zo veel? Multiple gok is iig wel fijn! Daar ben ik goed in Clown Ik moet nl volgende keer diploma F6 rijden. Volgens mij ging het over het geven van hulpen ofzo? Ik zal het boek eens even bekijken waar het precies over gaat.

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:45

Flippertje schreef:
Is die theorie echt zo veel? Multiple gok is iig wel fijn! Daar ben ik goed in Clown Ik moet nl volgende keer diploma F6 rijden. Volgens mij ging het over het geven van hulpen ofzo? Ik zal het boek eens even bekijken waar het precies over gaat.

Het gaat over welke hulpen je moet geven van stap naar draf enzovoort, enzovoort, ik heb net ff gekeken hoeveel bladzijden het zijn: 5 1/2 bladzijde (niet van die A4tjes natuurlijk) tis toch best wel pittig, je moet wel de goede volgorde weten Haha!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:50

Bedankt Pegasus, nu maar hopen dat het in dat boek niet net iets anders wordt uitgelegd als dat ik het geleerd heb, zul je net zien dat ik daar dan de fout in ga. Rij ik een goede proef, maak ik 5 fouten in die theorie ofzo. Ik heb het rampenplan alweer gemaakt Tong uitsteken

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:59

F3 en zondag gewonnen met 228 Haha!

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 17:24

Flippertje schreef:
Bedankt Pegasus, nu maar hopen dat het in dat boek niet net iets anders wordt uitgelegd als dat ik het geleerd heb, zul je net zien dat ik daar dan de fout in ga. Rij ik een goede proef, maak ik 5 fouten in die theorie ofzo. Ik heb het rampenplan alweer gemaakt Tong uitsteken

Tong uitsteken Moet je een beetje combineren, een iets meer dan gemiddelde proef en 2 fout met de test Tong uitsteken

@sennerin: gefeliciteerd!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:34

Als je F8 hebt gereden mag je in de B starten met iedere willekeurig manegepaard. je hebt dan een FNRS startkaart en mag dus steeds wisselen van paard. In de L1 moet je wel een combinatiestartkaart hebben. Dus mag je maar op een paard starten.

De jury's verschillen nogal. Laatst hadden we een jurylid die iedereen een pp wilde geven. Hij dacht dat we maar 1 of 2 keer per jaar een wedstrijd hadden. Maar omdat we wel vaker wedstrijden hebben willen we liever een jurylid die wat strenger is. Niet iedereen hoeft het te halen. Zelfde als in de B.

De eerste vier a vijf is voldoende.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:06

Bedankt Heike! Nu begin ik het eindelijk te snappen!
@Pegasus, ik had zondag 232 punten, dus een goede proef lukt wel Knipoog

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:12

Flippertje schreef:
Bedankt Heike! Nu begin ik het eindelijk te snappen!
@Pegasus, ik had zondag 232 punten, dus een goede proef lukt wel Knipoog

Dan moet het zeker lukken Tong uitsteken Wanneer heb je weer wedstrijd? en heb je de theorie wel??? Tong uitsteken

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:45

spokie79 schreef:

Ik vond de theorie helemaal niet moeilijk. Het zijn een aantal kantjes, maar het zijn vooral dingen die je in de praktijk ook toepast als je een F6 proef kunt rijden, dus ik denk niet dat je je er al te druk om moet maken Lachen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:20

Ik heb F3 2x gereden, allebei makkelijk doorgekomen. Op mijn manege waar ik nu af en toe rijd, vinden ze fnrs paspoort onzin. Dus heb ik er niets meer aan. Op de ponyclub zijn ze geen fnrs.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:51

Ik heb zonet de theorie uit de kast opgedoken, en als het goed is is mijn volgende wedstrijd het 2e of 3e weekend van maart.

Naomi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:16

Ik heb ook al mijn eigen topic geopend, maar omdat hier veel mensen lezen die met FNRS proeven te maken hebben, stel ik mijn vraag nog maar een keertje;

Ik ga in april beginnen met de jurycursus voor FNRS-wedstrijden. Maar voordat ik die cursus mag doen moet ik 2x geschreven hebben. En tijdens de wedstrijden op mijn manege ben ik net op vakantie. Dus ik vroeg me af of hier FNRS juryleden of manegesz ijn waar ik een keer bij mag schrijven.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:42

Ik weet niet waar je woon. Anders zou je het bij HC Rottemeren kunnen proberen of je daar mag schrijven. Zie de website www.hcrottemeren.nl voor contact.

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:52

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:33

Onze volgende wedstrijd is op 2 en 3 april. Je bent welkom hoor! Is wel in Mierlo. (onder eindhoven)

Maarre moet je wel kunnen typen. Wij hebben een computer en printer in het juryhok.

Naomi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:40

Oh, jullie wonen allemaal wel een eind weg. Ga eerst even maar even snel een lijst met juryleden in de buurt opzoeken....

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 21:05

poelenburgh is trouwens is Schoorl Tong uitsteken

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:52

ik ga zondag mijn eerste F1 proef rijden Haha! (ben zelf wel ZI, maar heb een nieuw paard, dus is dit ideaal Lachen )

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 22:03

veel succes!! F1 is trouwens wel zonder galop Clown

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:22

Weet ik, en ik kan nu weer even in wedstrijdritme komen aangezien ik last van mijn rug heb. Als ik met dit paard officieel start moet ik gelijk in de LI beginnen, dus kan nu nog even rustig aan doen Lachen

Maare zullen we een fnrs clubje oprichten in de HK?

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 22:27

jaaaah leuk idee Clown dat is toch ook met bijv: #FNRS ruiter #1 enz? Clown ik vind het wel een leuk idee Haha!