Lingh is BACK!!!! :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Lingh is BACK!!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:34

YvonneS schreef:
Naar mijn idee heb ik Lingh wel eens beter zien lopen, soms kwam ie iets tegen de hand naar mijn idee en swong iets minder, maar des al niet te min een super prestatie na er zolang uit te zijn geweest!

Sven reed erg goed, paard gaat steeds mooier gedragen, maar die piaffe leert ie volgens mij nooit....

Toch leuk dat ze weer iets lieten zien in studio sport!

Lingh is een hengst die zijn achterbenen gebruikt, je kon dit duidelijk zien in de vertraagde beelden van de galop. Verder kreeg hij van de ruiter op tijd wat ruimte van de hand waardoor hij voorkwam dat hij in elkaar getrokken werd.
Het paard straalt charisma uit.

In tegenstelling tot Rothenberg.
Hier valt meer het swingen van de ruiter op dan het paard.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:19

ceasario schreef:
Lingh is een hengst die zijn achterbenen gebruikt, je kon dit duidelijk zien in de vertraagde beelden van de galop. Verder kreeg hij van de ruiter op tijd wat ruimte van de hand waardoor hij voorkwam dat hij in elkaar getrokken werd.

Is Lingh ook straks via jou te bestellen of hou je het alleen bij de duitsers Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:32

Magique schreef:
ceasario schreef:

Is Lingh ook straks via jou te bestellen of hou je het alleen bij de duitsers Haha!

Dek er wel een merrie mee die bloed nodig heeft.

Linghveulen met een duits papier moet te verkopen zijn in het Oosten. Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:40

ceasario schreef:
Dek er wel een merrie mee die bloed nodig heeft.

Pling

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:23

Bettine schreef:

Sven vond ik ook erg netjes rijden inderdaad!
Alleen die muziek Lips are sealed
Hoelang heeft ie die nu wel niet?

Sinds de Olympische spelen van Atlanta!
Kur van Weyden.
Ik meende ook dat ie een nieuwe kur voor Barclay zou laten maken?

Maar ook Sven viel mij in positieve zin op Lachen

Maar er waren wel meerdere 'verrassende' deelnemers...
Wat te denken van die dame op plaats twee!
Nog nooit eerder gezien, en een heerlijke proef om naar te kijken OK dan!

Maar Lingh steekt er met kop en schouders bovenuit!

Lekker swingen Vingers aflikken

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:28

Gerrie schreef:
Bettine schreef:
Sven vond ik ook erg netjes rijden inderdaad!
Alleen die muziek Lips are sealed
Hoelang heeft ie die nu wel niet?

Sinds de Olympische spelen van Atlanta!
Kur van Weyden.
Ik meende ook dat ie een nieuwe kur voor Barclay zou laten maken?

Ja inderdaad, dacht ik dus ook al...
Die is echt wel een keer aan vervanging toe...

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:34

Weet iemand ook hoe de muziek uit die kür heet? Vondt het namelijk wel grappig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 00:45

Ik vond de muziek van Barclay niet zo erg. Van Lingh vond ik de muziek echter niet zo best. De overgangen klonken niet best. Erg jammer.........bij dat paard hoort fantastische muziek!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:55

Wat vonden jullie van die -voor mij -onbekende dame Silvia Ikle met Salieri uit Zwitserland met die toch vrij 'stoere' muziek?

De jonge ruiter Andreas Helgstrand op Blue Hors Cavan reed met een goed passende muziek.
Alleen vond ik die muziek wat 'tuttig'... Knipoog

Zo ook Escapado met Carl Hester Ach gut

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:27

Ik vond de muziek van Edward juist leuk eens een keer wat anders, sommige muziek vond ik wat saai.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:29

Ik vond de kur van Edward echt super ook met de muziek eindelijk eens wat anders

en tja sven ik ben er geen fan van vind het geen mooi beeld

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:16

De muziek van Edward is idd heel wat anders!

Sven/Barclay is wel weer verbeterd tov Nijmegen en Athene.

De bondscoach stond ook met interesse te kijken...!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:02

Gerrie schreef:
De muziek van Edward is idd heel wat anders!
...!

Volgens de speaker is de muziek van Niels Coevoet die zelf dressuur rijdt met Trakenhers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:17

Ik vond Barclay enorm verbeterd tov Athene. Zo'n paard gaat nooit piafferen als een Salinero of Lingh, maar eerder kwam hij met de tonen van de voorvoeten niet uit het zand, nu was het iig al acceptabel. Verder kan niemand zijn proeven zo messcherp aan elkaar rijden als Sven. Echt super! Ik vond hem erg ondergewaardeerd, had Sven zeker 2 plaatsen hoger willen zien eindigen.

Ik vind de muziek van Weyden trouwens beter bij Barclay passen dan bij Weyden. Ik vond het niet storend dat hij die zelfde muziek weer had gepakt.

Ik vond de galopmuziek van Edward erg mooi, erg dramatisch. De drafmuziek vind ik persoonlijk minder aansprekend. Verder is Lingh gewoon een fantastisch dier dat absoluut bij Ed moet blijven.

Salieri is een aansprekend paard met een goede piaffe, maar de muziekkeuze vond ik helemaal verkeerd uitgepakt. Ze accentueert een drafgedeelte waarin hij eigenlijk iets beperkt is (tja, in vergelijking met Lingh en Briar zijn de dat allemaal wel...) en juist de sterke onderdelen zie je amper gemarkeerd met de muziek.

Satchmo viel me in negatieve zin op. Eng en kort in de hals. Die heb ik beter gezien.

Het viel me wel op dat de paarden voor de pauze allemaal last hadden van spanning. Ik denk dat de entourage behoorlijk indrukwekkend was, met name het videoscherm in de hoek zag je veel paarden op terugdeinzen. Veel paarden die plakkerig achter het been waren (Just Mickey tracteerde ons zelfs op 5 passen tölt! Bloos)

Blue Hors Cavan doet het echt beter onder zijn nieuwe ruiter. Hij is beter op lengte, de neus zou er nog iets meer uit mogen. Je zag dit Andreas een paar keer proberen en dan drukte hij zich toch wat teveel op. Als hij dat verbeterd gaat hij zeker nog een paar plaatsen hoger eindigen.

Escapado is mijn nieuwe favoriet OK dan! Fijn rillerig bloedbeest met nog iets te veel spanning hier en daar, maar een athletisch vermogen om u tegen te zeggen. Goede piaffe en passage en een fijn galopgedeelte.

Jan Brink heeft muziek gekozen die zo heftig is dat alleen een kanjer als Briar daar mee weg komt. Jammer van de tactfouten, die vallen meteen enorm op. Ik blijf een zwak voor hem houden.

Just Mickey viel zoals gezegd ook een beetje tegen. Hij was totaal achter het been. Ik heb hem veel en veel beter gezien, oa in Falsterbo.

Nimbly vond ik erg ondergewaardeerd in score. Alex had zeker boven Tinne Vilhemsson moeten eindigen imo. In de galop kan ie nog fijner worden. Ik vond de muziek erg mooi en erg passend bij de combinatie.

Wij kregen de indruk dat Jazz gewoon niet rad was achter en dat de stakerigheid daar nog wel eens mee te maken zou kunnen hebben. Knap hoe Kirsten hem toch nog aan het werk kreeg overigens. Ik heb Jazz overigens nog niet eerder zo goed op lengte gezien. De "Jazz-nek"viel al een stuk minder op Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-05 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:20

Mooi verslag OK dan!
Beter dan de samenvatting vd NOS Huilen Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:24

zal ik eens solliciteren Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:28

Zep schreef:

GRAAG Ja

Kunnen ze eindelijk die Frits er eens uitschoppen. Hij zat #$%^&* weer de hele tijd door de kür heen te kletsen. (en als het dan nog eens verstandig zou zijn wat hij zei.....)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:42

Bettine schreef:
Zep schreef:

GRAAG Ja

Kunnen ze eindelijk die Frits er eens uitschoppen. Hij zat #$%^&* weer de hele tijd door de kür heen te kletsen. (en als het dan nog eens verstandig zou zijn wat hij zei.....)

hij kan heel goed tellen Boos!

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:05

maar verder ziet die frits het niet zo goed!

en komt goed met Lingh!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:36

Heeft Frits nog steeds niet geleerd van 'ons' ??!!

viewtopic.php?t=281365

Ik heb in december nog met Umberto Tan gesproken en zelfs die wist hoe 'wij' over hem dachten....

Hardleerse mensen daar bij de NOS Boos!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:02

Ik heb alleen zaterdag-avond een stukje van de kür van Lingh gezien bij Studio sport (ik was wel donderdag-avond speciaal naar Amsterdam gekomen voor de GP vrijdag, maar ik had bij nader inzien helemaal geen zin Bloos ) Maarre... ben ik de enige die de rechterpirouette werkelijk bar en boos vond? Imo was dat gewoon een kleine volte, totaal niet gezet en had eigenlijk weinig met een pirouette te maken. Eerlijk gezegd vond ik alles wat uitgezonden werd niet zo goed als ik Lingh eerder heb zien gaan en nog eerlijker; geen 81 % waard.... Bloos! Verward

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:18

Heb net 2 dagen Jumping achter de rug, was weer erg leuk (hoewel 'vroegah' was de sfeer toch nog veel gaver, toen het allemaal zo groot was opgezet).

Heeft iemand de Stübbel Meastoso prijs gezien? Winnende kür heeft Eyes gemaakt (sorry kan het even niet laten Haha!). Zó gaaf die muziek!!

XXL was echt helemaal geweldig, wat een paard!!

Het springen vond ik zaterdag ook erg spannend, terwijl ik zelf niets meer met springen heb. Ik vond Just Mickey bij de kür één van de leukste paarden. Ik vind dat nou echt een paard met humor, een erg leuke uitstraling en gewoon een ontzettend mooi paard. Ik vond zijn piaffe ook mooi. En echt super leuk dat Egward won!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:25

Aimee schreef:
Ik heb alleen zaterdag-avond een stukje van de kür van Lingh gezien bij Studio sport (ik was wel donderdag-avond speciaal naar Amsterdam gekomen voor de GP vrijdag, maar ik had bij nader inzien helemaal geen zin Bloos ) Maarre... ben ik de enige die de rechterpirouette werkelijk bar en boos vond? Imo was dat gewoon een kleine volte, totaal niet gezet en had eigenlijk weinig met een pirouette te maken. Eerlijk gezegd vond ik alles wat uitgezonden werd niet zo goed als ik Lingh eerder heb zien gaan en nog eerlijker; geen 81 % waard.... Bloos! Verward

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb zaterdag avond het laatste gedeelte van zijn kur op tv gezien. Ik vond het eerlijk gezegd niet echt spectaculair. Zelfs de laatste overgang van galop naar passage was niet vloeiend en viel Lingh zelfs helemaal stil. Verder heb ik niet gek veel fouten kunnen ontdekken; uitgestrekte galop, changementen en appuyeren zag er allemaal goed uit. Maar voor 81% ??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:38

Eerlijk gezegd vond ik de uitgestrekte galop erg zuinig, er zat een hapering in een serie, hij had minder sprong in de galop als dat ik eerder van Lingh heb gezien en de overgang van galop naar passage was gewoon slecht. Plus de rechterpirouette die imo geen pirouette was.... of ben ik nou gek?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:51

Ow, wel leuk om te lezen dat Sven zich weer had verbeterd sinds Athene. Misschien bezoekt ie sindsdien wel eens een andere trainer.... Cool Toch verbaasd het me weer dat die piaffe er niet uitkomt, dat kan Barclay namelijk weldegelijk (met Hubertus Schmidt erop dan) en eigenlijk is het ook één van de sterkste punten van Sven. Hij kan een ezel nog laten piafferen...