ORUN Cursus Fase 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:55

dat kan ik me dan ook weer goed voorstellen G&K, maar zeg nou zelf je geeft al een beste tijd les en ik heb hier op bokt nog niet veel mensen horen klagen ondanks dat je niet orun fase 1 tot en met tig hebt gedaan.
Voor jou is het een investering voor je bedrijf dat lijkt mij een prima motivatie. Maar jij schreef toch ook dat je niet doorgaat hierna of lees ik nou weer verkeerd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:01

Ik ga inderdaad niet door.......... ik leer in de praktijk veel meer dan dat ik ooit in een klas kan leren Haha! Haha! Haha! Gelukkig omdat ik een zeer beste juf heb op het moment die me toch zo een keer of drie per week best door de mangel haalt.

Daarnaast leer ik ook veel van het lesgeven zelf. Klinkt heel stom... maar ik overdenk de lessen altijd.

Het is voor mij echt een noodzakelijk iets.

Neemt niet weg dat ik wel wat breder georienteerd wordt door de cursus en een stuk theoretische baggage mee krijg, waar ik best blij mee ben.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:11

Volledig mee eens, ik heb zelf ook twee keer per week les (bahalve nu omdat ik even tijdelijk een gebroken knie heb Haha!) maar als ik les geef bereid ik het altijd wel even voor en ik denk er achteraf ook vaak nog over na of ik overleg met de lesklant nog even over weat dingetjes en daar leer ik ook veel van. Ook voor mijn eigen rijden en ik haal wel veel inspiratie uit mijn eigen lessen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:01

CGJ12 schreef:
Ook dat doe ik dan maar weer met frisse tegenzin.......... voor een uurtje lessen moet je tegenwoordig al een netto-dagloon inleveren............. >;)

En weet je, dat sommige die van deze eerste fase slagen ook mega prijzen durven te vragen Verward

Zelf heb ik les van iemand van het oude stempel Deurne en Warendorff. Ook zijn lesgeld is niet gering.... Maar oke, wel heeeeeel erg goed, dus zeker de moeite en geld waard.

Denk dat best wel veel cursisten de cursus over of onderschatten. Hoorde afgelopen maandag nog een paar: "waarom is de cursus niet in de zomer, nu zijn de paarden zo gek van de kou, nou durf ik niet meer te rijden" en prompt viel er later eentje nog lelijk van haar paard af. De twee die al geld verdienen in de paardensport hebben paarden mee waar de meerderheid niet op durft te rijden en waarschijnlijk nu al met pijn in hun buik rondlopen dat ze er toch eens op moeten. En dan nog niet te spreken over de (on-)regelmatig lopen van de paarden...

Babette zal heel goed weten hoe het zit met de Orun cursus, dat geeft ze al jaaaaren. Maar ben bang dat je haar misschien verkeerd begrepen hebt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:04

Strak Haha! Haha! Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:52

Eleonoor schreef:
Hoorde afgelopen maandag nog een paar: "waarom is de cursus niet in de zomer, nu zijn de paarden zo gek van de kou, nou durf ik niet meer te rijden" en prompt viel er later eentje nog lelijk van haar paard af.

Vrees toch dat je het iets verkeerd gehoord hebt hoor, de reden dat er geklaagd wordt over de winter, is omdat je paard nog dik een uur staat te vernikkelen op de trailer! En jij, met je bijzonder kougevoelige paard, zou toch moeten kunnen begrijpen dat niemand zijn paard kou wil laten lijden!

Verder was de jongedame die van haar bloedfrisse vierjarige afviel heel toevallig een amazone die ontzettend goed rijdt, dat was vorige week namelijk ook heel goed te zien, en had het bokken van haar paard niets maar dan ook niets met de kou te maken.

Makkelijk he, oordelen vanaf de kant.......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:53

Eleonoor schreef:
De twee die al geld verdienen in de paardensport hebben paarden mee waar de meerderheid niet op durft te rijden

Dit heb je zelf aan de hele groep gevraagd? En volgens mij zit er maar 1 tussen hoor die haar geld verdient in de paardensport.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:42

Eleonoor"]
De twee die al geld verdienen in de paardensport hebben paarden mee waar de meerderheid niet op durft te rijden
[/quote]

[quote="daffodil schreef:
Dit heb je zelf aan de hele groep gevraagd? En volgens mij zit er maar 1 tussen hoor die haar geld verdient in de paardensport.

Ik vind inderdaad dat Eleonoor een beetje dingen zegt zonder te weten HOE iets daadwerkelijk zit!!!

Bij mijn weten zijn er 2 mensen die nog nooit eerder les hebben gegeven...
en is er maar 1 persoon die full time les geeft en daar haar brood mee moet verdienen.
Daarnaast..... denk niet dat je hebt op zitten letten want het is dus niet alleen de cursusleidster die les geeft, maar wel degelijk leerlingen + is er al vaker een paardenwissel geweest.

Misschien eerst iets beter opletten en kijken voordat je als buitenstaander zulk commentaar gaat geven Verward

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 15:38

Nou ik had met eerste fase al gezeur over die paardenwissel. Ik stap zelf overal wel op en ik vind dat als ik mijn paard goed africht een beetje handige ruiter er zo op weg moet kunnen rijden.. Of ze er alle truuken uit rijden is een tweede maar normaal rijden en wat oefeningen moet wel kunnen.
Ik zei wel eens stel ik breek een been en dan?? Wat wil het toeval.. ik zit nu met een gipspoot en ik ben blij dat anderen makkelijk op mijn paard wegrijden.
Maar er waren echt twee meiden die er grote probelemen me hadden dat er een ander op ging en hadden bedacht dat die twee dus hun paard zouden wisselen, maar die vlieger ging niet op. Daarnaast waren een paar paarden waar ze niet op wilden. Oke dat waren er maar twee maar het geeft wel gezeik en de sfeer werd er niet beter van. Verder was iedereen bij mij wel redelijk makkelijk en vriendelijk. Ik kan me wel een beetje vinden in het commentaar hoor, oke het is misschen wat overdreven maar het is wel eens een punt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:52

ik heb onwijs zin in het wisselen bij ons........... nog 2 weekjes wachten...... er zijn een aantal paarden waar ik erg graag op zou willen.......

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:54

Bij ons zorgde de paardenwissel vorig jaar nooit voor grote problemen. De meeste mensen durfden overal wel op en wanneer zij een beetje bang waren, werden zij goed begeleid. Enkele paarden waren iets lastiger, maar er is uiteindelijk nooit iets echt fout gegaan.
Wij begonnen alleen wel vrij laat met wisselen, pas ergens rond de 12e les voor zover ik mij kan herinneren. De meeste paarden waren dus al bekend voor de paardenwissel.

Uiteindelijk zijn er twee mensen op het rijden gezakt bij het examen, dus dat viel wel mee. De examenpaarden waren ook allemaal oke; in ieder geval de paarden in mijn examengroep. Wij waren dan ook alle 4 geslaagd voor het rijden, gelukkig...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:09

Ik heb het niet zo op de ORUN cursus. Ik wilde me opgeven toen ik van school kwam en was toen 16 jaar en ZZ-licht met punten. Nou mooi dat ik nog niet mocht beginnen omdat ik nog geen 17 was... Scheve mond Daarbij mocht ik door mijn klassering die basiscursus overslaan maar dan moest ik weer 18 zijn. Op een gegeven moment had ik het wel een beetje gehad en ben ik Deurne gaan doen. Daar ben ik binnen 2 jaar volledig gediplomeerd vanaf gekomen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:28

Elisa2 schreef:
ik raadt hem af,heb er geen goeie ervaringen mee..ruzie met de instructeur omdat ik m'n paard niet recht mocht richten..en ik het verdomde om op een scheef paard te rijden..en dan beweren ze dat jij en je paard zo vooruit gaan van zo'n orun..:-S...ik weet niet of het overal zo is of dat het alleen zo was dat ik een slechte instructeur had{ik bedoel degene die alles leid}..mij beviel het niet..en veel geleerd heb ik er ook niet van..

Waar heb je die orun cursus gedaan dan??
En wie was die instructeur??
Ik doe nu ook de orun cursus en ben ook niet echt tevreden over de instructeur ben niet de enige trouwens van onze groep