Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RanouK schreef:Ja maar...
Als je de M uit bent zou je toch al wel snel dotten kunnen maken die op iets trekken.
horsegirlie schreef:En Misssisa, waarom had jij hoger dan? Misschien goeie tip??
MissSisa schreef:Was de witte benen van je pony goed wit.
Maak de hoeven schoon en lak ze even.
Maak je zadel goed schoon.
Een glimmend hoofdstel scheelt ook wel.
Maak je beugelblokjes schoon.
Maak je bit weer stralend.
Maak vooral geen vlekken op je witte rijbroek.
Poets je laarzen.
Poets je sporen.
Rij met een nette zweep.
Rij met schone wiite handschoentjes.
Doe je haar netjes in een vlecht of zo'n zakje.
Vlecht je pony mooi in(das ook een vak).
Scheer de staart van je pony op.
Knip de onderkant van de staart recht af.
Scheer de beentjes.
Scheer zijn snor haren.
Scheer de manen tussen de oren(het kopstuk).
Borstel je pony goed.
Beetje extra glans met een plukje wol.
Staart met anti-klit en goed uitborstellen.
Nou en dan.........heb je een 8 of een 9
patos schreef:Ik doe meestal nog wel meer dan dat, maar in de lagere klassen heb ik nog nooit een 9 gehaald.
Remember schreef:Ik vind het er écht slordig uitzien! Knotje staat gewoon netter vind ik, waarom is dat bij jouw paard niet mooi dan?
esther82"]
Volgens de reglementen hoeft de voorpluk van het paard niet ingevlochten te zijn.
Op het moment dat je minder wordt gepunt op de verzorging omdat de pluk loshangt denk ik dat je eerder te maken hebt met de persoonlijke smaak van de jury dan met het objectieve idee waarmee hij in die auto of dat hokje hoort te zitten
[/quote]
[quote="Remember schreef:Shine heeft ook maar een hele kleine voorpluk, maar toch vlecht ik hem hoor! Vind zo'n wapperend bosje haren gewoon slordig staan. Zo vind ik een gevlochten staart ook absoluut niet mooi, zie het liefst een opgeschoren staart. Maar ieder zijn eigen mening! Als ik zou jureren zou ik iemand er niet op afrekenen, als iemand zich aan de voorschriften houdt is het goed. Als diegene er piekfijn uitziet maar de staart gevlochten heeft of een voorknotje juist niet zou ik die niet lager punten.
esther82 schreef:Was niet zozeer als opmerking tegen jou bedoeld. Maar ik zie dat soort dingen we eens op wedstrijden gebeuren. Jury's zijn niet altijd even objectief in hun beoordeling, helaas.