Dat is dus ook de reden dat ik maar liever spring

want als je met een springwedstrijd een balk gooit is het gewoon over, maar met dressuur ben je altijd afhankelijk van de jury en dat vind ik niet zo leuK

Groetjes Nicole
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WWWiske schreef:je pony tussen de paarden, ofdat je een lelijk paard hebt of niet, het ligt aan jezelf, maar het is mens eigen om de jury, de losrijdaccomodatie, de vlaggen aan de muur, de bodem van de piste of wat dan ook de schuld te geven.
LindaT schreef:Ja, het is een jury-sport.
Maar je moet ook beseffen dat hoe het voor jou op het paard aanvoelt niet hetzelfde is als hoe het er vanaf de C uitziet.
En het werkt twee kanten op. Ook ik ben wel eens teleurgesteld geweest over mijn punten, maar net zo vaak blij verrast met winstpunten en prijzen terwijl ik het maar redelijk vond gaan.
En dat er grote verschillen zitten tussen de eerste en tweede proef, wil ook niet zeggen dat het aan de jury ligt. Ik heb vorige maand geschreven bij een westrijd. 2 proeven achter elkaar bij dezelfde jury. En er zaten inderdaad combinaties bij waarbij de ene proef beduidend beter was dan de andere... met een VERDIEND verschil van 20 punten.
daantjuhhh schreef:en hoe verklaar je dan dat ik in ring 2 12de ben met 146 punt en ring 1 3de was met 164 punt..
terwijl de proef in ring 2 stukken beter was.
zelfs de jury van ring 1 was t er niet mee eens naar t kijken van de videoband. en de verglijking van de persoon die 5de stond was mijn proef nog netter!!!
en hoe verklaar je dan dat ik ooit een x commentaar op mn briefje had zoals galoppas in de hoek, scheef halthouden... enz..
nou videoband er maar weer bij gehaald en bewezen dat er geen galloppas was n dat ie 4kant halt hield.
En even voor de duidelijkheid dit was wel mijn startcoupon, ik heb duidelijk mijn naam gezegd,
en hoe verklaar je dan dat er bij verzorging ineens van de 7 een 6 is gemaakt waardoor ik 155 had, terwijl mn pony zeer netjes was en ik ook
DaniellevA schreef:Zorg dat je elke keer weer heel goed rijd, dan kunnen ze niet meer om je heen! Dat heb ik vaak te horen gekregen van mijn trainster, en daar zit wat in. Maar toch heb je ook wel eens dat een of meerdere jury's nou eenmaal niet de punten geeft die je verdient heb, meningen verschillen en over smaak valt niet te twisten.
Rensjuh schreef:je kunt jury's en proeven minder makkelijk vergelijken als je 2 proeven rijdt en bij de 1e proef een andere jury hebt dan bij de 2e proef. Wat wel verbijsterend is soms, zijn uitslagen van bv kampioenschappen, daar wordt één en dezelfde proef beoordeeld door 2 of 3 juryleden.. Zo had ik een keer op de kampioenschappen 16 punten verschil tussen jury 1 en jury 2... maar ja mss zag mijn proef er vanuit de hoek wel heel leuk uit en vanaf de C helemaal nietik weet et ook niet hoor.. wat net ook al gezegd is niet miepen maar lekker genieten van je paard...
Rensjuh schreef:Wat wel verbijsterend is soms, zijn uitslagen van bv kampioenschappen, daar wordt één en dezelfde proef beoordeeld door 2 of 3 juryleden.. Zo had ik een keer op de kampioenschappen 16 punten verschil tussen jury 1 en jury 2... maar ja mss zag mijn proef er vanuit de hoek wel heel leuk uit en vanaf de C helemaal nietik weet et ook niet hoor.. wat net ook al gezegd is niet miepen maar lekker genieten van je paard...
Remember schreef:Het is wel makkelijk om een jury af te zeiken als je jezelf niet eerst even flink onder de loep hebt genomen. En voor degenen die dat wel hebben gedaan en het nog steeds niet eens zijn met de jury: het zijn ook maar mensen en volgende keer beter!