Beenbescherming op transport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:03

Ik bandageer ze eerst, daarover hoge transportbeschermers.
De bandages laat ik meestal zitten tijdens het inrijden.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:36

Ik heb altijd hoge Eskadron (van die dikke) transportbeschermers om. Vind het wel zo een veilig idee, want je paard staat toch een beetje te schudden in een trailer en stel hij slaat tegen een schot en breekt z'n been...dan zijn bandages niet echt handig om af te doen!!! Heeft een vriendin van me namelijk gehad bij een paard van d'r vader.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:03

Franske schreef:
Ja maar veel mensen doen alsof er met beenbeschermers niets kan gebeuren........ Maar zoveel protectie geven ze volgens mij ook niet als er iets gebeurd.

Nou, ik heb hele hoge, Bucas transportbeschermers, en hiermee kan weinig gebeuren als tulandro ze om heeft. Het zijn heerlijke dingen, en als mijn paard naast de laadklep terecht komt, blijven deze dingen zeker weten zitten, is namelijk al een keer gebeurd.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:30

Op de heenweg witte bandage's met daarover hoge transportbeschermers.
Op de terugweg alleen de hoge transportbeschermers.
Voordeel van die hoge is dat ze er altijd op mesten en je benen dus veel beter schoon blijven dan bij de kortere(dan heb je vaak net een vieze hak)

Ik snap mensen die zonder beenbescherming hun paard op de trailer zetten echt niet.
Vooral de dooddoeners mijn paard staat toch heel rustig of ik rijdnzelf heel rustig.

Wel eens met trailer van de weg afgereden door dat een ander je snijd?Of rem je gewoon niet als er een ander door rood gaat?Iemand die even snel voor je wil over steken zodat je hard moet remmen?Ik heb ookal eens gehad dat op een voorrangsweg iemand van links kwam en zowat in de zijkant van de auto zat ik moest dus uitwijken en kwam in de berm terrecht paard lag helaas wel ondersteboven.
wat ben ik dan blij met bescherming!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:46

saffier schreef:
ook op een kort ritje kan iets gebeuren.... ik was eens met iemand mee, haar tante zei ach t is maar 15 min rijden, je hebt geen beschermers nodig.....(tante reed zelf ook mee) gevolg, pony stapte naast de plank met uitladen, raakte in paniek en kwam tussen de trailer en t ijzer waar bij de meeste trailers de achterverlichting aan zit vast te zitten..... en ik kan je vertellen dat de binnenkant van een hoef geen prettig gezicht is.... pony heeft 4 weken in een kliniek gestaan en moest daarna nog 2 maanden rust.........

en jij denkt dat dat met transportbeschermers niet gebeurt? 1 scherpe rand en die dingen zijn vaak kapot.. als ze zich stoten hebben die dingen volgens mij toch vrij weinig nut..

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:49

ik doe tijdens het transport naar wedstrijden m'n pony transportbeschermers om. als we naar de manege gaan voor de les dan doe ik gewoon peesbeschermers om. omdat je dr soms wel eens dingen kwijtraakt. en peesbeschermers heb ik ook om tijdens het rijden.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:25

ook paarden die onbeslagen zijn kunnen gaan glijden in de trailer, die van ons tot 2 keer toe.

voorheen deden we nooit iets om, maar nu echt wel. tuurlijk als er echt iets gebeurd als een ongeluk zullen deze dingen ook geen 100 procent bescherming geven

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:40

Ik gebruik altijd transportbeschermers, hoe kort het ritje ook is Schijnheilig

Ik heb lage transportbeschermers van HH, stevige kwaliteit en ze blijven goed zitten, ze zitten ook over de kroonrand heen, ze bevallen mij dus perfect OK dan!

Op stallen waar ik werkte bandageerde de één ze helemaal in, de ander deed niets om en weer een ander had heel aparte beschermers Verward

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:45

Helemaal niets krijgen ze om, is nog nooit wat gebeurt, toch staan ze op ijzers.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:46

Meestal gebruik ik (lage) transportbeschermers, die hoge vind ik veel te stug. Voor langere ritten gebruik ik nog wel eens stalbandages met dikke onderlappen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:51

Als ik naar les ga peesbeschermers..want die heb ik met rijden om Knipoog

Anders niets, is zo'n gedoe en er is nog nooit wat gebeurd gelukkig.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:18

Rondom met lage transportbeschermers. Van harry Horse geloof ik, van een stalgenoot gekregen.
Kleine moeite om om te doen, en aangezien ze zodra ze op de trailer staat gaat mesten, is het ook een middel om wit wit te houden Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:24

rondom hoge transportbeschermers, ook al tegen het mesten, net als Ethelate.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 00:24

Ik zie dat de meningen nogal verschillen! Eerlijk gezegd niet zo verwacht, had wel verwacht dat iedereen zn paard zou beschermen, wat ik ook zeker ga doen!
Ik overweeg de HH beschermers, hoor er goede geruchten over, en heb ook nog eens een bijpassende HH deken, dus dat moet helemaal goed komen dan! Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:33

zelf als ik naar les ga (zo'n ander halve minuut rijden) heeft mijn paard beschermers om....... tuurlijk ze beschermen niet 100% maar het helpt zeker iets......

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:46

ik vind het toch een veilig idee om ze wel iets om te doen ipv niks, er kan natuurlijk altijd wat gebeuren onder weg, maar het is toch veiliger

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 13:45

Voorkomen blijft nog altijd beter als genezen! Schijnheilig

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:02

Aman krijgt ook vierkant transportbeschermers om. 1x niet gedaan en vond het toch niet prettig hoor.
Sowieso beschermt het de benen zeker met op en af laden.
Maar het houd ook de witte voetjes schoon aangezien aman altijd wel moet poepen onderweg en dan mijn waswerk voor jan l*l is geweest Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:32

Eerst gebruikte ik meestal transportbeschermers, tegenwoordig niks en dat gaat ook prima. Nooit ergens last van.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 00:36

Ik lees ook vaak dat mensen bandages of peesbeschermers onder hun Transportbeschermers hebben, kan dit geen kwaad?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 00:39

Sjellii schreef:
Ik lees ook vaak dat mensen bandages of peesbeschermers onder hun Transportbeschermers hebben, kan dit geen kwaad?

Het lijkt me niet bepaald bevorderlijk, dat kan lekker warm worden...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:49

Koortje schreef:
Ik overweeg de HH beschermers, hoor er goede geruchten over

Geruchten zijn altijd negatief Tong uitsteken

Mijn vorige paard had ook nooit bescherming om op de trailer of op de wagen. Ik heb wel transportbeschermers, maar ze wilde niet lopen, en al helemáál de wagen niet op als ze ze om had. Tsja, dan maar zonder. Negen van de tien ritjes gingen toch alleen maar op en neer naar de dierenarts Scheve mond Ze moest overigens ook altijd helemaal los staan in de trailer, anders liet ze zich omvallen. Was een beetje een apart paard... Clown

M'n nieuwe paard is vanuit België hierheen gekomen met de trailer, ook zonder bescherming. Maar ik denk dat wanneer ik 'm ergens mee naar toe neem dat ik 'm wel beschermers om doe. Deze geeft er niets om namelijk en tsja, baat het niet dan schaadt het niet Lachen

Nog even iets over peesbeschermers... Zijn die niet ontzettend nutteloos als bescherming op de trailer of wagen?! Dat is mij in ieder geval wel altijd verteld. Als je je paard wil beschermen op de wagen doe je dat met transportbeschermers of transportbandages...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:27

KarinvdM schreef:
Het lijkt me niet bepaald bevorderlijk, dat kan lekker warm worden...

Het te warm worden onder bandages geeft vooral problemen tijdens het rijden. Er zijn zat mensen die hun paard in de winter in de stalbandages zetten, krijgen ze ook warme benen.
Het probleem tijdens arbeid is dat de warmte onvoldoende afgevoerd kan worden terwijl de pezen binnenin door de arbeid steeds verder opwarmen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:43

Effy schreef:
Geruchten zijn altijd negatief Tong uitsteken

Nog even iets over peesbeschermers... Zijn die niet ontzettend nutteloos als bescherming op de trailer of wagen?! Dat is mij in ieder geval wel altijd verteld. Als je je paard wil beschermen op de wagen doe je dat met transportbeschermers of transportbandages...

Ach, als ze met rijden pezen en kogels tegen hoefijzers beschermen zullen ze dat in de trailer ook wel doen. Daarnaast is het materiaal harder dan een laagje stof van een bandage.
Het probleem is alleen dat ze maar een bepaald deel van het been beschermen, in dat opzicht zijn ze idd minder handig.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:27

En peeskappen verhitten de pezen en dat is nou niet bepaald goed