Dispensatie aanvragen KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:30

Ik heb er ook nog eentje van Dobert maar ik vind een lage neusriem echt vreselijk. Ten eerste vind ik t geen gezicht en ten tweede zijn ze er zo stug op!! (Kan ook aan mij liggen hoor...hihi)..
Die van mij moest toen even zo´n neusriem vanwege een hoofdwond, bah helemaal niks...

En ik krijg ook spontaan panische aanvallen van een helm! Ik stel de KNHS aansprakelijk en ze krijgen een schadeclaim vanwege de hoge psychiaterkosten!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:01

Kan ik me voorstellen Suzanne........
Want jij was degene die hier GLASHARD verklaard heeft om NOOIT met een helm te gaan rijden in het Z(Z)............

Ik hoop voor je dat je vlak bij de Duitse grens woont........
Haha!:D:D

Of ga je ze nu gelijk in de PSG starten? Haha!:D:D

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:13

Jura schreef:
Ook Stübben heeft een hele mooie!

Die van Stübben zijn niet zo lekker zacht onderlegd als die van Döbert.

Ik vind ze wel fijn,
gebruik ze vaak als ik naar het bos ga. Onder die hoge neusriemen schuimen ze veel meer en dan krijg ik van die rare blikken van voorbijgangers als ik langs stuit Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:26

Sjuimpje schreef:
Onder die hoge neusriemen schuimen ze veel meer en dan krijg ik van die rare blikken van voorbijgangers als ik langs stuit Schijnheilig

Nog nooit de vraag gehad waarom je watten tussen de billen hebt gestopt? Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:38

CGJ12 schreef:
Kan ik me voorstellen Suzanne........
Want jij was degene die hier GLASHARD verklaard heeft om NOOIT met een helm te gaan rijden in het Z(Z)............

Ik hoop voor je dat je vlak bij de Duitse grens woont........
Haha!:D:D

Of ga je ze nu gelijk in de PSG starten? Haha!:D:D

Hihi, ik woon niet dicht bij de Duitse grens CG liefje!! Haha!
Nee ik ga echt niet met zo´n ding rijden!! Zelfs thuis maak ik de paarden zadelmak zonder zo´n ding. Misschien beetje stom maar ik heb van die randgevallen die dan op hun rug gaan liggen en daar helpt echt geen helm tegen dus ja...Ik vind het echt zo verschrikkelijk staan! Zelfs als ik hier door de topics op Horses at work blader erger ik me dood aan die vreselijke paddestoelen op die knollen.....brrr... Scheve mond

Enne PSG starten....mag ik helaas nog niet. Dus ik ben volledig afhankelijk van de actiegroep Dressuurhoed!! (jongens doe je best!) Knipoog

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:50

Ik heb het idee dat de KNHS zelden tot nooit dispensatie verleent op gronden die bij het paard aanwezig zijn, vrijwel alleen op beperking van de ruiter.
Ik zou dus als ik aannemelijk kan maken dat ik door bijv. rugpijn alleen op een boomloos zadel kan rijden wel dispensatie daarvoor kunnen krijgen, maar als ik met een boomloos zadel wil rijden omdat mijn pony een extreem lastige rug heeft en niets anders past heb ik pech.
Nog extremer vind ik het feit dat er bij het starten met pony's naar de ruiter gekeken wordt. Ik ben 18+, dus is het beest onder me een paard, dus moet ik met een dikker bit rijden. *zucht*

Maar goed, TS, ik wens je succes, maar heb er een hard hoofd in!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:02

Suzanne F. schreef:
Enne PSG starten....mag ik helaas nog niet. Dus ik ben volledig afhankelijk van de actiegroep Dressuurhoed!! (jongens doe je best!) Knipoog

Je mag ook je steentje bijdragen hoor........
Een paar compromitterende foto's van jezelf in bijzondere posities met hoogwaardigheidsbekleders kan wonderen doen..........
Er is in ieder geval één mannetje van jou maat bij......... Haha!:D:D

En vergeet niet: het doel heiligt de middelen in dit geval.
Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:24

CGJ12 schreef:
Je mag ook je steentje bijdragen hoor........
Een paar compromitterende foto's van jezelf in bijzondere posities met hoogwaardigheidsbekleders kan wonderen doen..........
Er is in ieder geval één mannetje van jou maat bij......... Haha!:D:D

En vergeet niet: het doel heiligt de middelen in dit geval.
Succes!

Eeeehm waar zie je me voor aan CG lieverd??? Haha! Goh waarom denkt elke man nou direct op zo´n manier aan mij??? Hmmm.... Schijnheilig
Maar jij wil die foto´s zeker wel maken he??? *ja dat dacht ik al* Tong uitsteken

En sinds wanneer maakt de maat uit?? O ja Size does matter he?? Schijnheilig

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:29

dat van die bitten vind ik wel heel erg vreemd.... de meeste kinderen op een pony trekken harder als volwassennen op een paard (let wel; de meeste!!!, dus niet iedereen) dan zou je dus andersom verwachten....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:59

Maar pony's hebben over het algemeen een kleiner mondje dan het gemiddelde paard saffier *LOL*
En een te dik bit is voor die pony's ook niet fijn

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:57

Jura schreef:
Zie je nou wel dat er vaker wordt gereden met die lage neusriem? Ook op sommige bekende dressuurstallen rijden ze er jonge paarden mee aan. Heeft niets te maken met tongproblemen en maneges! Knipoog

Ook Stübben heeft een hele mooie!

Een lage neusriem is geen enkel probleem hoor: Kavalkade levert ze ook nog steeds en ik probeer altijd een neusriem en een hoofdstel op voorraad te houden. Uiteraard kan alles wat je wenst ook gemaakt worden Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:59

gomir schreef:
Maar pony's hebben over het algemeen een kleiner mondje dan het gemiddelde paard saffier *LOL*
En een te dik bit is voor die pony's ook niet fijn

Maar als er een volwassene op zit wordt volgens de KNHS de mond ineens ook groter Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:51

Dat vind ik ook heel vreemd hoor Batje, heb ik me ook al eens over verbaasd.

Maar ik ging in op de opmerking van Saffier die het raar vond dat het bit bij de pony's dunner mag zijn, omdat die kinderen vaak harder trekken. En dat kon ik wel verklaren Haha!