Na de hoed, de kleding......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:01

Van mij mag het tenue zoals het nu op wedstrijden voorgeschreven is, blijven. Dan maar eenheidsworst, maar iedereen ziet er nu min of meer hetzelfde uit en het geeft voor de jury een rustiger beeld.
De jasjes mogen vaak al in het zwart, blauw, grijs, groen en rood (afhankelijk van je club) en daarin vind ik al genoeg verschil zitten.

Een aerodynamisch pak voor tijdens je wedstrijd zie ik echt niet zitten, ook trainingskleding tijdens wedstrijd zou ik geen gezicht vinden.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:06

Ik ben helemaal tevreden met de huidige wedstrijdkledij, en laten we die zo houden!
En de prijzen, ik ben geen snob maar de paardensport is niet voorzien voor 'arme mensen'. Als je in de sport wilt, heb je 'veel' geld nodig.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:14

Ik zou het echt zonde vinden als het tenue verdwijnt. Okay, ik vind de witte rijbroek niet echt praktisch. Maar ik heb bijvoorbeeld een jasje met elastiek in de rug, heel fijn want zorgt voor meer bewegingsvrijheid. Ik vind het tenue echt bij de dressuur horen, maakt het plaatje af en zorgt idd voor rust.

Met cross en endurance vind ik het juist leuk, al die verschillende kleuren hoofdstellen en kleding, maar dat hoort imo niet in een dressuurring.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:36

KarinvdM schreef:
Eerlijk gezegd wil ik mijn jasje en het plastron helemaal niet kwijt!

Idd, ziet net zo mooi uit!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:13

imker schreef:
Een aerodynamisch pak voor tijdens je wedstrijd zie ik echt niet zitten

Nee, geen goed idee. Soms gaan we al snel genoeg over het losrijterrein... Schijnheilig

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:48

yokie schreef:
Ik voorzie voor mezelf een mooie carriere als recreatieruiter, binnen afzienbare tijd...

Hmmmpf jah dat zou je bijna wel denken ja.Maar ja wel een beetje duur allemaal om allen maar mee te recreëren.Die beesten kosten je al klauwen vol geld de kleding noem maar op en dan gaan ze je dadelijk ineens weer verbieden om in jasje te rijden.Moet niet gekker worden met die paardesport.Haha zie je ons al de ring in rijden met van die äerodynamische ballenknijp pakjes aan.Nou ook leuk voor het 'plaatje' Clown

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:50

KarinvdM schreef:
Nee, geen goed idee. Soms gaan we al snel genoeg over het losrijterrein... Schijnheilig

Haha! Inderdaad, die dressuurknollen van tegenwoordig zijn al van die sensibele sjeesmonsters.Nee kan ik met die van mij beter niet doen.
Ben bang dat we dan letterlijk opstijgen....... Scheve mond

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:15

Ik stem voor het afschaffen van de plastron. Na al die jaren vind ik dat nog steeds een onding. Dressuurbloes met een speld op het kraagje vind ik ook minstens net zo mooi staan.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:01

imker schreef:

Een aerodynamisch pak voor tijdens je wedstrijd zie ik echt niet zitten,

Daar ben ik het ook mee eens!Je zou iedereen maar in zon pak zien op een wedstrijd.....een pak wat al je ’vormen weergeeft’! :S daar moet ik toch even niet aan denken, kan ik zeker de hele tijd mn buikje inhouden:P en het als je wat steviger bent en je moet dan in zon strak pak , dan zou ik me toch een beetje ongemakkelijk voelen!!!dan gaat het hele idee paardrijden er toch af ? Ik vind het klassieke,simpele jasje toch echt het mooist!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:33

De nieuwe KNHS directeur heeft onze bond zojuist VERKOCHT aan de Rabobank onder het motto:
"Kijk eens even hoeveel geld deze nieuwe directeur voor de KNHS regelt........"

Eikel!
Je verkoopt de kroonjuwelen voor een schijntje!

Een grote flapdrol is het........ en niks anders

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:37

Life sucks... De KNHS is er een goed voorbeeld van. Boos!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:48

WWWiske schreef:
GeJe, Bedoel je zoiets in de dressuurring?

[image]

of juist zoiets?

Afbeelding

Toch niets tegen ons "mooie" clubtenue Bloos! Tong uitsteken
Maar ik vind eigelijk de dressuurkleding wel goed zo. Ziet er netjes, en mooi uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 08:38

Voor de dressuur zou ik het juist jammer vinden. Ik heb net een mooi blauw jasje met gouden randje op maat laten maken, en dan moet het opeens moderner? Kom op zeg, dit jasje is supermodern, gemaakt van cashmirwol, en zit prima.
Bij iedereen lijkt een jasje met nette rijbroek en nette laarzen toch mooi?

Voor de dressuur dus wel graag het traditionele behouden. Ook voor zadelrubrieken. Met springen of sgw vind ik het niet zo belangrijk. Hoe lang gaat het nog duren voordat we verplicht met bodyprotector moeten springen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:22

Ik vind dus juist dat ze verplicht moeten worden om de kleding vrij te geven. als je wilt weten waarom staat het uigebreidt in actie dressuurhoed.
Als ze zo op veiligheid staan dat ze de normen en waarden overboord gooien moeten ze wel consequent blijven en mag iedereen starten in wat ze prettig vinden, is dat een blauwe rijjas en witte broek prima, maar als je een sweater of een bodywarmer wilt dragen op een donkerblauwe broek moet dat ook kunnen.
Stop de betutteling, door de KNHS en de RABObank! Baas op eigen paard!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:41

het wordt te zot voor woorden, straks zitten we als middeleeuwse ridders te paard met een omgekeerde soepblik op ons hoofd Knipoog
ze kunnen toch niet verplichten dat iedereen maar even nieuwe tenue`s moet gaan aanschaffen? Als ze dan gelijk de prijzen verlagen Lachen

en inderdaad amondi, baas op eigen paard! straks voeren ze t zover door, dat we allemaal bruine paardjes moeten hebben, met 4 witte beentjes tussen de 1m68 en 1m70 groot in Lachen Lachen Knipoog

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:50

Ik vind de dressuuroutfits zoals ze nu zijn wel mooi, en ik heb er geen last van tijdens het rijden. Een witte rijbroek is natuurlijk wel onpraktisch. Alleen het beflapje, dat mogen ze van mij afschaffen, jakkes.

**edit, dit is Scum per ongeluk onder verkeerde account** Lips are sealed

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:44

Het gaat er niet om wat je mooi vindt(idd jekkie bah, beflappen) Het gaat erom dat de KNHS altijd de bek vol heeft van normen en waarden en vervolgens het (letterlijke) toppunt, de dressuurhoed, afschaft. Om vervolgens wel te eisen dat je de rest van het kostuum wel blijft dragen.
Gedraaitol waar Balkenende nog een puntje aan kan zuigen.

Dat laten we toch niet toe? Of wel soms?
Natuurlijk blijft het gros in jasjes en witte broeken rijden, maar het moest niet moeten. Hoed weg, dan haal je het fundament van het hele rijkostuum weg en dus de noodzaak om het pinquinpak dwingends voor te schrijven.

Laat ze nu ook maar eens met argumenten komen waarom we moeten.
Kunnen ze dat niet, zonder in problemen te komen met hun hoedenaffaire, dan moeten ze toegeven en het uniform afschaffen.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:56

Deze kakker bliijft met uniform en hoed rijden. Boos!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:57

Ik vind dat de dressuuroutfit gewoon moet blijven zoals hij nu is, past juist goed bij de paardensport denk ik. Zie mezelf dus echt niet in zon aerodynamisch pakje verschijnen, dankjewel..! Je hoort toch ook vaak genoeg van mensen die niets met paardensport (dressuur) te maken hebben dat ze de kleding prachtig vinden passen bij wat je doet! Bij het springen en sgw is het een ander verhaal, daar is een jasje in mijn ogen wat onpraktisch, en zou dus best door iets handigers vervangen mogen worden..

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:52

Wat heb je nu aan een aerodynamisch pak in de dressuur? Ik hoef mijn proef toch niet binnen een minuut gereden te hebben?
Of gaan ze de tijd van de proef aanpassen vanwege de overvolle wedstrijdrubrieken? Clown

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:38

annegti schreef:
Ik stem voor het afschaffen van de plastron. Na al die jaren vind ik dat nog steeds een onding. Dressuurbloes met een speld op het kraagje vind ik ook minstens net zo mooi staan.

ik heb helemaal geen last van mijn plastron......... misschien moet die van jou een maatje groter???? ik merk er echt waar helemaal nix van!!!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:27

Echt id*oot dat nu dat weer anders moet, die mensen daar weten ook niet wat ze willen!!!! Ik hoor bijna niemand zeuren over het wedstrijdtenue en dan bedenkt iemand ineens dat het moet worden afgeschaft!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:02

niemand zeurde ook over een hoedje in het Z, maar toch is het in april verboden!
Het gaat er bij de KNHS al lang niet meer om wat de leden willen, maar wat de RABO bank(interpolis) wil.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:46

Tigger schreef:
Wat heb je nu aan een aerodynamisch pak in de dressuur? Ik hoef mijn proef toch niet binnen een minuut gereden te hebben?
Of gaan ze de tijd van de proef aanpassen vanwege de overvolle wedstrijdrubrieken? Clown

sommigen lukt dat wel zonder een aerodynamisch pak hoor *LOL* Bloos

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:48

amondi schreef:
niemand zeurde ook over een hoedje in het Z, maar toch is het in april verboden!
Het gaat er bij de KNHS al lang niet meer om wat de leden willen, maar wat de RABO bank(interpolis) wil.

zucht...ik wil ook zoveel... Schijnheilig wie niet, ik denk dat iemand als de rabo/interpolis niet voor iedereen kan beslissen om maar in hetzelfde te gaan rijden of wel. waar gaan we heen met al onze reeds aangeschafte kleren, en dan gaan ze het zeker ook nog in hun hoofd halen om de nieuwe voor geschreven kleren zo belachelijk duur te maken dat niet iedereen het zich kan veroorloven nieuwe kledij aan te schaffen...ik blijf het idee te zot voor woorden vinden. laten ze zich liever focussen op echte BELANGRIJKE dingen.