waar instrumentale muziek downloaden voor kur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:02

Alsjeblieft mensen, voor diegenen die er zelf 1 in elkaar gaan draaien:
een record-play-kur is niet om aan te horen en kopiëren van complete delen van andere bestaande kuren vind ik ook niet bepaald origineel.

Wacht dan nog even met starten, spaar 2 maandjes door een laat een mooie en originele kur maken door iemand met ietsies meer ervaring hierin!

Als collega-ruiter: please, doe dit je medestanders niet aan , niemand kan dan oprecht tegen je zeggen dat je leuke muziek had! Huilen

Aan de ruzie-maken en commentaar leverende kurmakers: ga vooral zo door! Ik lach me altijd een breuk om jullie ge***! OK dan!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:32

Randy, ik denk dat je volkomen gelijk heb. Ook denk ik overigens dat er over dit onderwerp binnenkort best wel wat geschreven gaat worden in de vakpers. Het valt juryleden en journalisten de laatste tijd op dat de kür op muziek langzamerhand een stiefkind aan het worden is. Dit heeft overigens niet eens te maken met de ruiters en amazones in de basissport, want zelfs tijdens de laatste Olympische spelen in Athene, was er nog een omvangrijke ruilhandel in küren, dus het is een algemeen probleem. Om dit soort problemen met wortel en tak uit te roeien is een gedegen opleiding van juryleden noodzakelijk, en daar wordt van diverse kanten aan gewerkt. M.i. moeten er meer juryleden komen die gemotiveerd een 3 voor de muziek en/of choreografie durven te geven.

En voor wat het kinnesinne van muziekmakers onderling betreft, denk ik dat dit vaak terug te voeren is op het feit dat er veel te veel kaf onder het koren is. Ik ben nu al acht dagen en nachten aan het werk om de rommel van anderen op te ruimen. Vele snappen namenlijk niet dat je voor een jong en gespannen paard niet de muziek van de Stones ( 19th nervous breakdown) moet gebruiken

Theo

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:39

Theo,

Je zult best gelijk hebben en ik ben het er op zich best mee eens dat er verandering moet komen in het onderlinge uitwisselen, het 'lenen' etc.

Het gevaar dat hier echter in schuilt is dat er nog meer mensen komen die zich professionele kurmaker noemen en dat die mensen én de echte professionals op dat gebied, hun prijzen omhoog gaan gooien.
Ik hoop echter dat iedereen elkaar zó zal moeten beconcurreren dat er een soort 'prijzenoorlog' ontstaat.

Weet je, allemaal prima, maar het moet wel nog te financieren zijn voor een 'Jan Modaal' met inderdaad 2 maandjes sparen....

Om door jou bv. een kur in elkaar te laten zetten, wat ik dolgraag zou willen, zal ik toch nog een half jaar flink moeten doorsparen!

Dat vind ik dus het jammere van alles. Misschien is die financiering juist wel de reden waarom mensen dus onderling gaan uitwisselen en omdat er al zoveel geprobeerd (en misschien niet gewaardeerd) is, is er ook niet meer zoveel muziek variatie mogelijk......

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:41

Maar dit alles rechtvaardigt in mijn ogen nog steeds niet een 'record-play' of 'geleende' kur!!!

Blijf wat dat betreft in mijn ogen dan maar lekker thuis of ga lekker een proefje rijden, maar dan zonder muziek!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:16

Ach Randy, men wil graag op muziek rijden om veel redenen (en ja, soms ook de "verkeerde"). Ikzelf vind het belangrijkste dat degene die ermee rijdt, er plezier in moet hebben. Maar ach, IK ben dan ook geen kurmaker Lachen.

Wat je zegt, niet iedereen kan het zich financieel veroorloven om een op maat gemaakte kur aan te schaffen (vandaar dat www.dressuurmuziek.nl in het leven geroepen is Knipoog).

Om dan maar niet te spreken over de kurmakers die er 1000-den euro's voor vragen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:24

Horsedances schreef:
Om dit soort problemen met wortel en tak uit te roeien is een gedegen opleiding van juryleden noodzakelijk, en daar wordt van diverse kanten aan gewerkt. M.i. moeten er meer juryleden komen die gemotiveerd een 3 voor de muziek en/of choreografie durven te geven.
Theo

Jjonge jonge.
Je probeert wel met geweld binnen te komen hè?

Mocht die kuren-handel dan uiteindelijk meer opgang vinden, dan hoop ik wel dat de "marktwerking"de prijzen laag weet te houden.

Eigenlijk wil ik een kur op NO-CURE-NO-PAY basis.
Dus betalen naar HOE VAAK ik de kur ga rijden, en hoeveel succes ik er mee boek.

Prestatiebeloning voor de kurmaker dus.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:24

Anoukie schreef:
Om dan maar niet te spreken over de kurmakers die er 1000-den euro's voor vragen.

een taart was het toch Verward .... Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:25

Wie ben ik om iemand het recht op zijn/haar plezier in het rijden van een kur te ontnemen? Ik weet dat ik het zelf ook het leukste vind om te doen dus ik ben de laatste die het een ander zou verbieden zeg maar.

Maar ik vind het ook heerlijk om op zo'n dag lekker naar anderen te kijken; gewoon voor inspiratie en of het boeit.

Wat me gewoon vaak opvalt zijn leuke paarden of nog groene combi's en die rijden dan op een zooitje afgezaagde rotherrie, geen gehoor, dat vind ik dus jammer: jammer voor de combi en jammer voor de sport....

Als die combi een beetje verstand heeft van muziek moet hij of zij zich toch ook wel een beetje schamen dan, vergeleken met andere combi's, lijkt mij?

Ik weet trouwens niet wat ik zou doen als 'geld geen rol zou spelen', misschien dat ik er dan ook wel 1000-den euro's aan uit zou geven. Nu denk ik er niet eens over en gebruik ik mijn eigen ervaring in de kur om misschien zelf weer iets moois in elkaar te zetten....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:33

CGJ12 schreef:

*LOL*

Ik zei toch al dat IK de kurmaker niet was Schijnheilig Haha!. Ik doe het voor een broodje kroket nog wel, maar of iemand daar blij van zal worden,... Haha!

Randy, ik zeg ook niet dat jij het plezier van anderen wil ontnemen hoor Knipoog. Maar sommigen halen heel veel plezier uit het zelf in elkaar zetten van een kur. Dat bedoel ik er meer mee. Wat wel een goed idee is, is dat ze dan eerst wat info inwinnen, maar dat zie je (o.a. hier op Bokt) ook steeds vaker gebeuren. En tja, het blijft ook voor een groot deel persoonlijke smaak.

Ikzelf ben niet zo streng als Theo. Ik ga me ook niet uitlaten over jury's, ik ben er zelf geen dus wie ben ik om daar wat over te zeggen?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:38

CGJ12 schreef:
Jjonge jonge.
Je probeert wel met geweld binnen te komen hè?

Mocht die kuren-handel dan uiteindelijk meer opgang vinden, dan hoop ik wel dat de "marktwerking"de prijzen laag weet te houden.

Eigenlijk wil ik een kur op NO-CURE-NO-PAY basis.
Dus betalen naar HOE VAAK ik de kur ga rijden, en hoeveel succes ik er mee boek.

Prestatiebeloning voor de kurmaker dus.

Als een kurmaker dit aandurft, dan is ie vast en zeker heel goed, dan weet hij/zij namelijk wat de jury aanspreekt en verstaat de kurmaker zijn/haar vak!
Dít zou pas écht het kaf van het koren scheiden! OK dan!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:52

CGJ, dan is het ook nog eens afhankelijk van de combinatie en de prestatie.

Dan ook nog kan de muziek nog zo goed zijn, de punten voor muziek/choreografie zijn vaak ook afhankelijk van de kur en het gereden zijn an sich.

Neeltje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:56

CGJ12 schreef:

En wat voor taart *LOL*

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:00

Natuurlijk.

En je ontkomt ook niet aan het probleem dat 5 klanten van dezelfde kur-maker tegen elkaar moeten rijden en dan kan er maar 1 winnen........

Maar het kán wel.
Uiteindelijk is de procedure toch dat je eerst een technische kur op video inlevert.
Aan de hand daarvan kan een geroutineerde kur-maker wel inschatten hoe hoog je met ZIJN kür zou kunnen/moeten scoren.

Als een kurmaker mij vertelt dat hij met een passende kur mij over de 72% kan tillen krijgt ie een vette bonus als het lukt.
als het bij 71% blijft, krijgt ie gwoon zijn standaard tarief.

Maar daar wil geen kurmaker aan volgens mij. Niet zozeer omdat iedereen zo beroerd rijdt (je kunt de lat per combinatie op verschillende hoogtes leggen natuurlijk), maar omdat de kurmakers drommels goed weten dat die beoordeling van die kuren zo subjectief is als maar kan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:03

Maar er zijn hier ook kurmakers die het BETER weten dan de jury.
Dan loop je het risico dat de jury het dus niet waardeert...........

Ik hoef niet zonodig een hoogdravende kur, of een mooie kur, of een sterke kur.
De winnende kur....... dát is voldoende.

Daarvoor moet de kurmaker zich desnoods maar VERLAGEN tot het niveau van de jury. Alle principes opzij zetten heet dat dan.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:06

CGJ12 schreef:
Maar er zijn hier ook kurmakers die het BETER weten dan de jury.
Dan loop je het risico dat de jury het dus niet waardeert...........

Ik hoef niet zonodig een hoogdravende kur, of een mooie kur, of een sterke kur.
De winnende kur....... dát is voldoende.

Daarvoor moet de kurmaker zich desnoods maar VERLAGEN tot het niveau van de jury. Alle principes opzij zetten heet dat dan.

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:15

Slagroomtaart

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:40

Doe mij maar appeltaart Vingers aflikken Haha!.

CGJ, wat maakt de winnende kur? De combinatie, het rijden, in samenspel met de muziek en de choreografie. Je ziet al dat de muziek daar maar 1 schakel in is. Een zeker niet onbelangrijke hoor Knipoog, maar zoals je zelf al zegt, er spelen nog zo ontzettend veel andere factoren een andere rol mee.

Mwa, ik weet niet of Oot-productions zo'n constructie zou schuwen. Mail m eens, zou ik zeggen Knipoog.

frietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:05

slagroomtaart?

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:39

Afbeelding

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:40

Randy01 schreef:
Als een kurmaker dit aandurft, dan is ie vast en zeker heel goed, dan weet hij/zij namelijk wat de jury aanspreekt en verstaat de kurmaker zijn/haar vak!
Dít zou pas écht het kaf van het koren scheiden! OK dan!

Jullie maken het wel heel spannend voor ons kürmakers maar wat mij betreft ook leuk.
Wie gaat er controleren op de wedstrijden?
Stel jij rijd niet goed, dan krijg ik niet betaald.........is dat wat?
Vergeten jullie niet dat het ook nog leuk moet zijn voor jezelf om op muziek te rijden die je aanspreekt of gaan we hier küren schrijven voor de jury.
De jury zal er ook niet aan ontkomen dat de muziek een wat ander tintje gaat krijgen maar dat mag aan de beoordeling niets af doen is mijn mening.
Het is leuk als je als jury lid de muziek aangenaam vindt maar je beoordeeld natuurlijk de ruiter en niet de kürmaker.
Dit mag overigens wel maar dan gaan we spreken over smaak terwijl we hier over muzikale kwaliteiten zouden moeten praten. Je kunt horen of iemand er tijd in heeft gestoken of niet, dat zou beloond moeten worden.
Iedereen kan met simpele programma's welke gratis te downloaden zijn een leuke en winnende kür in elkaar zetten dat is niet het geval.

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:42

oot123 schreef:
Jullie maken het wel heel spannend voor ons kürmakers maar wat mij betreft ook leuk.
Wie gaat er controleren op de wedstrijden?
Stel jij rijd niet goed, dan krijg ik niet betaald.........is dat wat?
Vergeten jullie niet dat het ook nog leuk moet zijn voor jezelf om op muziek te rijden die je aanspreekt of gaan we hier küren schrijven voor de jury.
De jury zal er ook niet aan ontkomen dat de muziek een wat ander tintje gaat krijgen maar dat mag aan de beoordeling niets af doen is mijn mening.
Het is leuk als je als jury lid de muziek aangenaam vindt maar je beoordeeld natuurlijk de ruiter en niet de kürmaker.
Dit mag overigens wel maar dan gaan we spreken over smaak terwijl we hier over muzikale kwaliteiten zouden moeten praten. Je kunt horen of iemand er tijd in heeft gestoken of niet, dat zou beloond moeten worden.
Iedereen kan met simpele programma's welke gratis te downloaden zijn een leuke en winnende kür in elkaar zetten dat is niet het geval.

Ik was nog vergeten te melden dat ik uiteraard deze uitdaging geheel aandurf dus roept u maar!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:47

Maar aan hoeveel (pijswinnende) combi's gaan we zien wie er gelijk heeft c.q. gaat krijgen?
Helaas hebben we ook altijd nog met smaak van de jury te maken, jury die soms zo oud is dat ze niet eens weten wát muziek is! Over smaak valt niet te twisten en dit zal altijd een hangijzer blijven!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:03

Randy01 schreef:
Maar aan hoeveel (pijswinnende) combi's gaan we zien wie er gelijk heeft c.q. gaat krijgen?
Helaas hebben we ook altijd nog met smaak van de jury te maken, jury die soms zo oud is dat ze niet eens weten wát muziek is! Over smaak valt niet te twisten en dit zal altijd een hangijzer blijven!

applaus meters?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:05

Randy01 schreef:

Dat zeg ik dus ook. Niet te vergeten dat het afgezien van de muziek, het gereden zijn etc. ook nog eens belangrijk kan zijn hoe je van je achternaam heet Bloos.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:06

temkey schreef:
[image]

*LOL* Lekker hoor, dank je wel Vingers aflikken Haha!.