dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:00

VValar schreef:
Ik trek me ook van niemand wat aan. Heb altijd al in de B met hoedje gereden en ga dat volgend jaar (zolang het nog kan) ook lekker blijven doen! Haha!

Ja ik vind het ook wel erg al dat gezeur om een hoedje. Haha!
Eens je verder gaat draag je het toch, waarom niet vroeger aanschaffen? Clown

Diep van binnen wilt elke dressuurruiter wel met hoedje. Schijnheilig
Laten we ons nu over dat vooroordeel zetten en lekker allemaal met hoedje rijden. Tong uitsteken
Tenzij je een cap wilt dragen voor je eigen veiligheid.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:00

RanouK schreef:
Iets van iemand verwachten is ook een beoordeling geven. En is dat niet wat de jury doet?

En als je rijd voor jezelf, waarom zou je er eigenlijk ook maar iets van aantrekken wanneer iemand het vreselijk vind dat je zo vroeg een hoedje draagt? Waarom zou je dan ineens zonder hoedje gaan rijden?
Dan rij je toch gewoon met.
Als je je daar toch niets van hoeft aantrekken.

Hoge verwachtingen? nee dat vind ik persoonlijk niet, alleen als iemand een bagger slechte B proef met 130 punten rijdt dan vraag ik mij ( in mijn jury zijn) wel af waarom die persoon in godsnaam proeven rijdt, ga thuis eerst eens proeven oefenen, of die persoon nu een helm op heeft of een hoed, dat maakt toch helemaal niets uit in dit geval? moet je dan soms het vooroordeel hebben dat iedereen met een hoedje op kan rijden Verward slecht is slecht, goed is goed dat wordt toch niet bepaald door een helm of door een hoed?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:03

WWWiske schreef:
Hoge verwachtingen? nee dat vind ik persoonlijk niet, alleen als iemand een bagger slechte B proef met 130 punten rijdt dan vraag ik mij ( in mijn jury zijn) wel af waarom die persoon in godsnaam proeven rijdt, ga thuis eerst eens proeven oefenen, of die persoon nu een helm op heeft of een hoed, dat maakt toch helemaal niets uit in dit geval? moet je dan soms het vooroordeel hebben dat iedereen met een hoedje op kan rijden Verward slecht is slecht, goed is goed dat wordt toch niet bepaald door een helm of door een hoed?

Ja daar gaat het net om, de vooroordelen.
'Iemand met hoedje rijd goed' 'Als je niet goed kunt rijden mag je geen hoedje dragen'
Erg, wat als je een hoedje nu gewoon mooi vind?
Maar het is wanneer je niet de ervaring hebt miss wel beter om met cap te rijden, voor de veiligheid. Daar ga ik wel volledig met akkoord.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:06

Ik ben ook een oud-KNF lid, ik vind dus ook dat een hoedje bij het Z hoort, bij de B en de L staat het "raar" Verward

Het wil niet per definitie zeggen dat Z paarden hoger in het voer staan, maar het is mij meermalen opgevallen dat Z paarden VAAK heter zijn en dat zij juist vreselijk uit hun dak gaan tijdens een ereronde/prijsuitreiking Lachen dit SOMS in tegenstelling tot een B/L paard

Maar dit is wat mij is opgevallen, dus niet voor iedereen geldend Schijnheilig

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:07

Jaike schreef:
Ik ben ook een oud-KNF lid, ik vind dus ook dat een hoedje bij het Z hoort, bij de B en de L staat het "raar" Verward

Ik heb niets tegen jou, maar je vind het vast gewoon raar omdat tegen je werd gezegt.
Ik vind een hoedje altijd mooier dan cap, maar ik heb zeker repect voor iemand met cap.

mijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:19

Lijkt me een beetje gevaarlijk,,
maar als zij het moOier vinden,, laat ze dan maar Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:21

mijke schreef:
Lijkt me een beetje gevaarlijk,,
maar als zij het moOier vinden,, laat ze dan maar Clown

Is niks gevaarlijks aan hoor. Gewoon blijven zitten Clown

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:29

Ik erger me er niet aan (zie het ook bijna nooit hier) maar ik zou het zelf nooit doen. Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:37

Marliesje schreef:
Ik erger me er niet aan (zie het ook bijna nooit hier) maar ik zou het zelf nooit doen. Haha!

Kan je ook zeggen waarom? Lachen
Voor je eigen veiligheid?
Of eerder omdat je niet wilt dat zoiets over jou word gezegt? Lachen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:52

Ik heb het nog nooit opgehad Haha!
ben ook nog nooit zover geraakt *LOL*
wel in L, maar dan heb je dat hoofdzakelijk toch niet nodig
voor mij maken hoedjes niet uit.
zet er een op wanneer je wilt Haha!
ik heb er onlangs gezien in de ruitersport, wahaha, daar stond ik echt niet meer Haha!

mijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:01

ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:29

ik heb zelf ook een hele tijd met hoedje gereden in het b, ik vind het gewoon weg mooier. maar omdat ik mijn paard niet altijd goed geconcentreed kon houden en er nog al wat onderdelen de mist in gingen omdat meneer ergens anders de aandacht op vestigden ipv mij, en zo mijn proef er nogal rommelig uit zag, vond ik zelf dat ik daar eerst maar eens aan moest werken.

ik vind het dus oke als je proef ook toonbaar is, dat wil niet zeggen dat je een super proef neer moet zetten maar wel een redelijke zonder al te veel schoonheids foutjes.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:37

yokie schreef:
:)ddd Moderne tiedn, tied veur 't neie riedn Muziek! Oftewel tied veur 't neie snobisme Haha!

Rijd ik veilig met een helm, is het nog niet goed... Zij zijn groot en ik is klein! Dan maar een snob...

Mijn hoedje ligt inmiddels weer een paar jaar in de kast, maar die komt er bij de Z pas weer uit. De enige uitzondering maak ik voor de PAVOcup, daar hoort het hoedje ook bij. Maar dat mag straks ook niet meer... Boos!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:39

Mij maakt het op zich niet uit, al zou ik het zelf pas doen als ik Z start.

Het enige dat ik een beetje sneu vind is als het een overduidelijke beginnende combinatie is, dan krijg ik echt zo'n "vlag op modderschuit" gevoel, welke klasse je start staat daar los van.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:35

Ik zou het ook doen als ik pas Z zou zijn.
Ik vindt het hoedje meer passen bij "de hogere klasses",vraag me niet waarom. Schijnheilig
En daarbij rijdt ik liever als ik net begin in de wedstrijden liever met
een veiligheidscap op een jong paard.
Liever zo'n lelijke helm op mn hoofd,dan hoofd in de kreukels.
Ik gestemd op dressuurhoed.nl,dat de helm niet verplicht moet worden,het is ieders eigen verantwoordelijkheid.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:21

Ergernis komt vaak voort uit jaloezie Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:22

kadans16 schreef:

Helemaal met eens!
En ook velen vinden dat dit niet kan, omdat ze meelopers zijn.
Eigen mening mag ook.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:13

kadans16 schreef:

Waarom eigenlijk? Ik snap dat niet zo goed...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:22

En ik erger me aan veiligheidscaps, zoooo lelijk...

Nee hoor grapje, het is maar waar je je druk over maakt Verward
Ik zou persoonlijk nooit met hoedje rijden in de b, maar dat mag iedereen wat mij betreft zelf weten.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:20

Marliesje schreef:

Omdat ik vind dat je zo'n hoedje moet verdienen en imo heb ik dat pas verdiend als ik minstens Z rijdt.
Maar als andere mensen in de B als graag een hoedje opzetten moeten ze dat lekker doen, ieder zijn keus.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:21

Oja, en ik zou door de grond gaan als ik er met hoedje en al af zou lazeren. Dan zou ik me echt voor *piep* voelen staan. Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:33

Dus nu allemaal tekenen voor de hoeden actie, want als het aan de KNHS ligt valt er straks helemaal niets meer te verdienen in het Z.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:51

kadans16 schreef:

Dat is het laatste wat het bij mij is..
Ik heb zo'n 5 paarden naar het Z gereden en mag elk willekeurig paard zo in het Z starten. Verder heb ik een hoed, dus zou die zo op kunnen zetten, nee jaloezie is het zeker niet.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:08

Ik kan wel meegaan met Trisca: ik erger me dood aan de file's maar om nu jaloers te zijn op de mensen die er in staan Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 11:16

WWWiske schreef:
Ik kan wel meegaan met Trisca: ik erger me dood aan de file's maar om nu jaloers te zijn op de mensen die er in staan Haha!

mega goeie *LOL* Tong uitsteken

die houden we erin Clown