Oostzaan Taams

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:51

Jeannette schreef:
Ik start hier ook graag. De laatste keer was ik met de trailer( omdat mijn veewagentje gepikt is!!!) en was ik alleen. Er kwam meteen iemand om mij te helpen met lossen en kon ik rustig opzadelen.
Ook de "bak-assistent"is altijd uiterst vriendelijk.
Ik vind de buitenbak super rijden, op de langsvarenende bootjes na(in de zomer).Maar ja ook dat went.
Helaas voor mij voorlopig niets meer, maar wie weet ooit........

he wat leuk!
was jij er toevallig vandaag nog?
een stalgenoot van mij zei dat ze iemand geholpen had met de stang weghalen omdat diegene alleen was.. was jij dat soms?
met een bruin paardje?

en de bootjes is inderdaad minder, maarja wat doe je eraan?
maar waarom voorlopig voor jou niets meer?

en welke bak-assistent bedoel jij? er zijn er 3 namelijk!
een vrouw, en 2 mannen.. en ze izjn allemaal even leuk!
hans is de wat oudere man met het petje (bedoel je die soms?) Pling

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:52

Hi Jeanette! Ja ik weet ook nog wie jij bent, jij was met dat arabiertje en Gerard van de vereniging heeft jou toen geholpen met je paardje. Heb je trouwens je vrachtwagentje al terug gevonden Verward ja de ringmeester is vaak Hans en die heeft altijd lekkere pepermuntjes voor de paarden Tong uitsteken Hans is echt een lieverd.

Hoezo start je voorlopig niet meer?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:54

danifur schreef:
he wat leuk!
was jij er toevallig vandaag nog?
een stalgenoot van mij zei dat ze iemand geholpen had met de stang weghalen omdat diegene alleen was.. was jij dat soms?
met een bruin paardje?

en de bootjes is inderdaad minder, maarja wat doe je eraan?
maar waarom voorlopig voor jou niets meer?

en welke bak-assistent bedoel jij? er zijn er 3 namelijk!
een vrouw, en 2 mannen.. en ze izjn allemaal even leuk!
hans is de wat oudere man met het petje (bedoel je die soms?) Pling

Ik dach ook meteen aan Hans Daan Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:00

AnneOmie schreef:
Ik dach ook meteen aan Hans Daan Haha!

ja, hans is echt een schat!
maar gerard ook leuk hoor! die neem ik altijd met hekje en al mee naar binnen Haha!

hoe heette btw het paardje waarmee je gestart bent?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:07

danifur schreef:
ja, hans is echt een schat!
maar gerard ook leuk hoor! die neem ik altijd met hekje en al mee naar binnen Haha!

hoe heette btw het paardje waarmee je gestart bent?

Ze zijn allemaal super aardig en behulpzaam van de vereniging OK dan! Haha neem je Gerard mee de hekjes in Verward

Oh ja nog wat.. Taams geen paardenmensen zei je toch Boemboem.. van de zomer heb ik toen ik vertrok van mijn vakantie adres op de Veluwe een ongelukje gehad met Omar op de trailer. Hij ging totaal uit zijn plaat (waarom weten we nu nog niet) en uiteindelijk heeft de veearts hem uit de trailer (niet de mijne) moeten zagen. Trailer onbruikbaar en gelukkig mijn paard ongedeerd op wat wonden op zijn hoofd na. Mijn staleigenaar werd gebeld en die is a la minute met zijn vrouw in de auto met trailer gesprongen om mij en Omar op te halen en hij wou er niets voor terug!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:08

Nee ik ben voor het laatst geweest in september,ik had me al opgegeven voor die wedstrijd en vond het zonde om af te zeggen.Ik rijd eigenlijk niet met een trailer, we hebben een aantal jaar geleden een ongeluk(je) gehad en mijn merrie, de moeder van de vos die ik in sept. reed, durft de trailer niet meer in.En ik ben nog zoekende naar een nieuw wagentje....

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:10

Danifur: Ik start met 2 stuks, moeder en zoon.Moeder in M1 zij heet Karien, heb ik ook niet zelf bedacht hoor. en kind heet Makkeda's Dream B in de L.
Anneomie gefeliciteerd met je winstpunt!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:10

Jeannette schreef:
Nee ik ben voor het laatst geweest in september,ik had me al opgegeven voor die wedstrijd en vond het zonde om af te zeggen.Ik rijd eigenlijk niet met een trailer, we hebben een aantal jaar geleden een ongeluk(je) gehad en mijn merrie, de moeder van de vos die ik in sept. reed, durft de trailer niet meer in.En ik ben nog zoekende naar een nieuw wagentje....

Wat zonde joh! Hoop dat je snel een nieuw wagentje vindt maarja die dingen zijn ook niet goedkoop

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:11

Jeannette schreef:

Dank je Jeannette Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:19

Jeannette schreef:
Danifur: Ik start met 2 stuks, moeder en zoon.Moeder in M1 zij heet Karien, heb ik ook niet zelf bedacht hoor. en kind heet Makkeda's Dream B in de L.

oke! leuk!
dan moet ik je gezien hebben in september?
ik start ook m1 met een vos!
heeft ze karien of katrien? Tong uitsteken

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:21

AnneOmie schreef:
Ze zijn allemaal super aardig en behulpzaam van de vereniging OK dan! Haha neem je Gerard mee de hekjes in Verward

Oh ja nog wat.. Taams geen paardenmensen zei je toch Boemboem.. van de zomer heb ik toen ik vertrok van mijn vakantie adres op de Veluwe een ongelukje gehad met Omar op de trailer. Hij ging totaal uit zijn plaat (waarom weten we nu nog niet) en uiteindelijk heeft de veearts hem uit de trailer (niet de mijne) moeten zagen. Trailer onbruikbaar en gelukkig mijn paard ongedeerd op wat wonden op zijn hoofd na. Mijn staleigenaar werd gebeld en die is a la minute met zijn vrouw in de auto met trailer gesprongen om mij en Omar op te halen en hij wou er niets voor terug!

ja inderdaad anky!
dus wat nou onprofessioneel?!?!
t was toch ff een stukje rijden, maar ze twijfelen niet stappen in de auto en halen je op!
dat is hartstikke lief, en ze houden zich dus zeker wel bezig met de paarden!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:23

In september startte ik met Dream in het L. Daarna zaten we in een herfstdip,maar nu gaat het wel weer.Met Karien (zonder t) kan ik nu echt niet op pad, of we moeten er een voettocht van maken.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:31

Jeannette schreef:
In september startte ik met Dream in het L. Daarna zaten we in een herfstdip,maar nu gaat het wel weer.Met Karien (zonder t) kan ik nu echt niet op pad, of we moeten er een voettocht van maken.

oh.. ik snap het al!
omdat ze de trailer niet in durft natuurlijk.
dat is echt poedersuiker dat ze je wagen gestolen hebben, hoe kan dat nou Bloos!
gewoon van je erf ofzo?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:33

Nee, hi staat gewoonlijk altijd op stal, behalve die ene nacht. We zouden met schoolkamp gaan en de fietsen konden dan mooi allemaal achter in de wagen. Hij was dus 's ochtends weg,ik had hem net gewassen en afgetankt etc. Dus dat was echt balen, is het nog steeds. Je wordt er iedere dag mee geconfronteerd. Het was extra bitter omdat ik hem gekocht had van de erfenis van mijn moeder. Huilen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:56

Vind het echt vreselijk voor je dat je hem niet hebt teruggevonden Scheve mond van de erfenis van je moeder... echt erg zeg. Dat die mensen ook niet lekker kunnen gaan werken voor hun geld in plaats van anderen hun zuurverdiende spullen jatten Lips are sealed

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 00:21

AnneOmie schreef:
Vind het echt vreselijk voor je dat je hem niet hebt teruggevonden Scheve mond van de erfenis van je moeder... echt erg zeg. Dat die mensen ook niet lekker kunnen gaan werken voor hun geld in plaats van anderen hun zuurverdiende spullen jatten Lips are sealed

ja precies!
vind het heel erg voor je jeannette!
en inderdaad.. wat bezielt sommige mensen?
zulke vervloek je toch?!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:25

Het was weer een gezellig! en goed wedstrijd-weekend bij Taams!!! OK dan!
Met veel gezellige wedstrijdruiters (ja ook bij Taams staan die) en laat ik nou toch geen klachten gehoord hebben!
En zelfs de heer Marijnissen start op onze o zo slechte bodem...zal dus wel mee vallen allemaal. En dan dat gez... over die gene waarvan wordt beweerd dat ze slecht bezig is met het africhten van paarden... ik rijd zeer vaak met haar in de bak en hoe goed ik ook oplet, ik zie haar nooit hardhandig doen! Nooit bloed en nooit doorgespoorde plekken.
Dus zullen we nu gewoon ophouden met modder gooien over Stal Taams en de ruiters die er wel met plezier staan?

Nog even dit Boemboem: Jij bent nog regelmatig op Taams, schrijf je, nu bij deze: je bent niet langer welkom bij ons!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:45

De laatste keer dat ik bij Taams was, was het nat, nat en nat. Het stuk erf tussen de stallen en de binnenbaan was redelijk droog, maar het achtererf was beduidend natter en zag er niet erg netjes uit. Er moest toen losgereden worden in de buitenbaan en die was zeiknat, er viel niet in te rijden.
Als ik het goed begrijp dan liggen er allemaal nieuwe bodems in? Dat is dan wel een positieve verandering en wijs besluit.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:45

ShirleyA schreef:
Het was weer een gezellig! en goed wedstrijd-weekend bij Taams!!! OK dan!
Met veel gezellige wedstrijdruiters (ja ook bij Taams staan die) en laat ik nou toch geen klachten gehoord hebben!
En zelfs de heer Marijnissen start op onze o zo slechte bodem...zal dus wel mee vallen allemaal. En dan dat gez... over die gene waarvan wordt beweerd dat ze slecht bezig is met het africhten van paarden... ik rijd zeer vaak met haar in de bak en hoe goed ik ook oplet, ik zie haar nooit hardhandig doen! Nooit bloed en nooit doorgespoorde plekken.
Dus zullen we nu gewoon ophouden met modder gooien over Stal Taams en de ruiters die er wel met plezier staan?

Nog even dit Boemboem: Jij bent nog regelmatig op Taams, schrijf je, nu bij deze: je bent niet langer welkom bij ons!!!!

de heer marijnissen heeft zelfs nog een gezellig gesprek met ons gevoerd Bloos! Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:46

Lovely schreef:
De laatste keer dat ik bij Taams was, was het nat, nat en nat. Het stuk erf tussen de stallen en de binnenbaan was redelijk droog, maar het achtererf was beduidend natter en zag er niet erg netjes uit. Er moest toen losgereden worden in de buitenbaan en die was zeiknat, er viel niet in te rijden.
Als ik het goed begrijp dan liggen er allemaal nieuwe bodems in? Dat is dan wel een positieve verandering en wijs besluit.

tja als er erg veel regen valt.
welke buitenrijbaan is dan niet nat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:48

danifur schreef:
tja als er erg veel regen valt.
welke buitenrijbaan is dan niet nat?

Wij hebben een eb en vloed baan buiten Haha!. Bij ernstige vloed zetten we die een tijdje op eb en dan gaat het wel weer Haha!. De stal van Taams ligt waterniveau-technisch niet zo handig, ik kan me voorstellen dat het snel natte kledder wordt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:56

Lovely schreef:
Wij hebben een eb en vloed baan buiten Haha!. Bij ernstige vloed zetten we die een tijdje op eb en dan gaat het wel weer Haha!. De stal van Taams ligt waterniveau-technisch niet zo handig, ik kan me voorstellen dat het snel natte kledder wordt.

Lovely, de bakken hebben idd allemaal nieuwe bodems en de buitenbak is nu ook in goede conditie en niet nat, hoe hard het ook regent. Wat wel lekker zou zijn is als ze op het achtererf asfalt of iets degelijks storten want met harde regen wordt het daar idd nat en zanderig/blubberig maar dat is dus alleen op het pad achter het erf.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:57

Lovely schreef:

Haha! haha
eb en vloed.
geweldig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:09

AnneOmie schreef:
Lovely, de bakken hebben idd allemaal nieuwe bodems en de buitenbak is nu ook in goede conditie en niet nat, hoe hard het ook regent. Wat wel lekker zou zijn is als ze op het achtererf asfalt of iets degelijks storten want met harde regen wordt het daar idd nat en zanderig/blubberig maar dat is dus alleen op het pad achter het erf.

Ja, dat was toen voorbij de stapmolen, waar we met de trailer moesten staan, dat was toen niet zo best, met veel gaten en rommelig enzo. Dat vind ik dus heel erg zonde omdat aan het begin van het erf lijkt alsof er heel erg veel zorg aan is besteed, dat was toen nogal een contrast met het achtererf en dat vind ik dan zonde.
En het waait er altijd Boos!.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:12

Lovely schreef:

Ja Lovely, de buitenbak is nu super om in te rijden na n flinke regenbui. (stiekem vind ik m dan het lekkerst) Het is er allemaal een stuk beter uitgaan zien: er wordt nog steeds best hard gewerkt aan verbeteringen, en dat is op elke stal nodig. Ik zou zeggen kom nog ns n x langs... Gezellig.