Met een pony tussen de paarden starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:33

ukkiepuk schreef:
Whaah dat zou stoer zijn met Zorro Haha! Kom je daar met een shet Clown

Als je eventjes wacht gaan we samen Knipoog.
Als het een beetje mee zit is het mijn bedoeling ook om volgend jaar te gaan starten als Roosje of Angel er klaar voor zijn.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:40

ik ga binnenkort ook een startkaart aanvragen en ga ook lekker met mijn haffie tussen de paarden rijden

met een shetlander zou het egt super stoer izjn natuurlijk

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:36

Wat gaaf allemaal, het kan dus toch! Ghi...
Ik hoode alleen verhalen van amazones die hun pony verkopen als ze 18 worden.
Ik vind het juist stoer als je met een pony zo ver komt. What's the difference, als je goed bent bent je goed en verdien je het. Paard of pony!! En ik ben nou eenmaal ponygek.

Er is nog hoop dus. Nu nog een pony... (en goed worden)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:56

RanouK schreef:
Maar is er echt geen rede waarom paarden en pony's in de dressuur zijn gescheiden? Zo niet, kunnen ze het toch maar gelijk afschaffen!

Het gaat om de leeftijd!
Het is een beetje banketstaaf als je met 25 jaar tegen een kind van 8 gaat rijden...
Want dan rijd je vaak een stuk beter!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 08:34

idje schreef:
Klopt. Bezopen regel trouwens, slaat nergens op.
Maar je kunt met een pony wel hoger starten, als je de grens over gaat. In Belgie en Duitsland geldt deze regel (terecht) niet. Kijk maar in de hoefslag van deze week. Er staat een artikel in over Jana Freund, die met een pony van 1.47 Intermediair rijdt en met een E van 1.52 Grandprix.
Met de laatste wil ze volgend jaar internationaal gaan starten.
Er is ook een nederlandse Welshcob hengst geweest (Boshuis Puzzle) die in Duitsland Grandprix gelopen heeft.
Dus alle pony-bokkers in het Z2 die meer willen, de grens over of de NHS proberen wakker te maken!

Dat komt ook omdat volgens het reglement (dressuur) van de vlp dat je van een paard spreekt als hij minsten 1m47 is. Knipoog
E-pony bestaat bij ons niet, dat is gewoon een paard.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:13

Toen ik vorige week voor het eerst B startte was ik het enige schimmeltje, het enige arabiertje en de enige die startte met een paard onder de 1,60 m....Gelukkig kende ik eigenlijk iedereen die meedeed en vind iedereen het heel leuk dat ik met mijn arabisch plankje mee doe maar tjeee, met inrijden voelde ik me wel heeel anders dan de rest!;)

Denk toch dat het niks uit moet maken idd. Gewoon leuk meedoen!!

Soraya92

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:45

jaja!!! ik ken een meisje bij een rijvereniging van 19 die op een B pony van 1.22 m startgrgd is voor de Z1 !!Zelf is zij ook klein dus het past er goed op!Het is echt een geweldig gezicht bij het inrijden om die kleine te zien!Ook springt ze met hem bij de B-paarden!!Dat is helemaal cool!!!
Eerst wou ik het niet geloven tot ik het zelf gezien had!Echt seen supercombinatie!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:27

als je pony het kan, waarom niet.

ik ga met die van mij echt niet springen tussen de paarden, dat is niet reeël, nou dan niet. Spring ik thuis toch lekker, alleen dan heel wat centimeters lager. Voor mij hetzelfde hoor.

En bij de dressuur is het zeker niet zo dat het niet reeël is, dus lekker gaan en we zien wel waar we stranden

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:02

tuurlijk, ik heb met mijn pony ook tussen de paarden gestart. het enige voordeel dat de paarden hebben is dat ze vaak wat ruimere gangen hebben, maar je kan net zo goed je punten scoren tussen de paarden!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:09

Hebben jullie dat stuk uit de hoefslag (dacht ik) nog gelezen, van die duitse amazone Jana Freund, die start er een van 1.52 in de Grand prix en een andere pony van 1.47 in de intermediare 1, super toch....!

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:45

fresco schreef:
Hebben jullie dat stuk uit de hoefslag (dacht ik) nog gelezen, van die duitse amazone Jana Freund, die start er een van 1.52 in de Grand prix en een andere pony van 1.47 in de intermediare 1, super toch....!

Nee dat heb ik niet gelezen , maar dacht dat je boven een bepaald niveau een paard van minimaal 1.60 moest hebben. Ik dacht zelfs dat je niet verder dan Z2 mocht met een uk. Blijkbaar altijd verkeerd gedacht , maar heb al moeite genoeg in de L dus zo erg zou het voor mij niet zijn als ik niet verder dan Z2 zou mogen Tong uitsteken

ACSM

Re: Met een pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:19

Ik hoorde laatst dat ze misschien willen invoeren dat je met een pony vanaf 1.48 hoger dan Z2 mag starten.... Biedt weer perspectieven!

En ik reed afgelopen weekend een wedstrijd tussen de paarden met mijn haf en de jury had gezegd dat ze hem zo leuk vonden en hem mooi vonden lopen. Ik kreeg 171 punten!!

fresco

Re: Met een pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:28

Ja hoorde ik ook...per 2006 geloof ik!