[poll] "Dresuur is te koop"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

"Dressuur is te koop"

Mee eens
164 (73%)
Mee oneens
58 (26%)

Totaal aantal stemmen: 222

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:17

Pipo schreef:
Maar is het erg dat mensen met een wat meer gevulde portomonnee een wat duurder paard hebben? Die mensen werken voor dat geld dus ik zie dat probleem niet zo.

Als die mensen dat willen bereiken met 5 x per week een trainer op het paard, prima! Lekker laten gaan...........

'
Ik denk dat ik als ik 'rijk' was ook een superknol onder mijn kont had. Haha!
Helaas pindakaas, maar ik ben toch erg tevreden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:36

Marliesje schreef:
Maar vergelijk voetbal even met de paardensport.

Ehmm waarom?
In ELKE sport kun je verder komen als je goede spullen/accomodatie/training kan halen. Als je er zelf geen drol van kan zul je weinig presteren ja, maar altijd nog meer dat iemand die er ook geen drol van kan en het niet kan betalen.
En iemand met veel geld die het redelijk kan, kan verder komen dan iemand die heel goed is, maar alleen op slechte paarden kan rijden, geen training kan betalen en al helemaal geen buitenbak heeft. Alhoewel alles in het bos te leren is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:02

Overigens ( wat ik de laatste tijd vaker hier zeg) is het wel zo dat deze mentaliteit er voor zorgt dat wij in de breedte weinig goede ruiters hebben in Nederland. Zoals iedereen in de reacties van de meesten kunnen lezen is het not done om een goed afgericht ( die zijn duur Haha!) te kopen en daarmee te starten. Het is not done om je dagelijks te laten begeleiden.

In ons buurland is dat wel done en daarmee is het gelijk opvallend dat in de gehele breedte de basissport stukken, maar dan ook werkelijk stukken beter is van kwaliteit.

De enige manier om goed te leren paardrijden is van een goede leermeester. Zowel een leermeester als in trainer, als een leermeester als in een fijn afgericht paard. Als het normaler zou worden dat de jeugd een paard/pony zou kopen die tot het hogere nivo is afgericht en dat ze daar jaren mee gaan rijden en trainen dan zul je zien dat de sport er beter van zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:05

Ja, dressuur is te koop, maar raakt het ooit uitverkocht?

Een gebrek aan talent is trouwens net zo goed een spelbreker als het gebrek aan geld.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:47

Dressuur is inderdaad te koop ja. Misschien is de uitdaging des te groter om met een middelmatig paard ook leuk te presteren. Maar als je geld hebt, kan je gewoon een heel goed paard kopen en goed les krijgen en dan ben je al een heel eind. En wie wil dat nou niet?

Ik denk dat er niet veel mensen zijn die echt geen talent hebben, tenminste niet bij die meiden die al van jongs af aan rijden. Mensen die op late(re) leeftijd beginnen komen 'er' meestal niet, is mijn mening.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:25

Dressuur is zeker te koop ja.
Als je bijna geen talent hebt maar wel een goed paard, goede begeleiding, en alles erop en eraan dan kom je toch een stukkie verder dan dat de ruiter mega talent heeft maar op bij wijze van op een boere knollie zit.
maar in principe is het eigelijk met alle sporten zonder geld kom je er niet. (je kan ook niet hockyen zonder stick)
het hele leven draait om geld!

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:27

MelodyT schreef:
Ja als je een paard hebt wat alles al kan en je krijgt veel les dan is het dus wel te koop.

Heel vaak werkt het meer in het na dan in het voordeel als het paard veel verder is afgericht dan wat de ruiter zelf kan.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:38

RanouK schreef:
Ik vind dat je een mooiere carriere hebt, als je vanaf nul begint. Veel tegenslagen hebt moeten verwerken, hard moest knokken voor je positie. Veel hebt moeten laten voor wat je nu doet. Dan wanneer je bijna niets hoeft te doen...

Iedereen moet vanaf nul beginnen en knokken voor wat ie krijgt Verward

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:40

Desiree83 schreef:
Iedereen moet vanaf nul beginnen en knokken voor wat ie krijgt Verward

Dat zeg ik niet.
Ik vind (dat betekend mijn mening) dat je dan de ideaale carriere hebt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:04

Pipo schreef:
Zoals iedereen in de reacties van de meesten kunnen lezen is het not done om een goed afgericht ( die zijn duur Haha!) te kopen en daarmee te starten. Het is not done om je dagelijks te laten begeleiden.

Nou bij mij niet, ik wou dat ik dat kon

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:18

dat zou ik ook best willen. Een keer echt het gevoel hebben van een paard dat veel verder is dan ik, lijkt me super

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:18

Ik vindt sommige reacties wel wat kortzichtig...
Dus als je toevallig in een welgestelde familie bent geboren, of zelf hard gewerkt heb en een goede baan bemachtigd verdien je t niet om een goed paard te hebben en goed les te krijgen om te proberen hoger op te komen?
Klinkt meer al jaloezie dan wat anders!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:20

olijfje25 schreef:
Ik vindt sommige reacties wel wat kortzichtig...
Dus als je toevallig in een welgestelde familie bent geboren, of zelf hard gewerkt heb en een goede baan bemachtigd verdien je t niet om een goed paard te hebben en goed les te krijgen om te proberen hoger op te komen?
Klinkt meer al jaloezie dan wat anders!

maar het is wel wat minder moeilijk dan, dat is de keerzijde. Maar echt talent komt er, daar twijfel ik niet aan en ik vind bv Petra van Esch daar een heel goed voorbeeld van.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:21

tuurlijk, dat mogen ze.. Maar daar gaat het imo niet helemaal om.. Of mensen wel of niet iets mogen kopen/doen als ze veel geld hebben. Toch???

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:24

_Romana_ schreef:
tuurlijk, dat mogen ze.. Maar daar gaat het imo niet helemaal om.. Of mensen wel of niet iets mogen kopen/doen als ze veel geld hebben. Toch???

Nee misschien heb je gelijk en ga ik off topic, maar er werd een stukje terug beweerdt dat als je op een minder paard helemaal vanaf nul begint en maar veel tegenslagen heb gehad je meer respect verdient dan een ander?!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:27

Pipo schreef:
In ons buurland is dat wel done en daarmee is het gelijk opvallend dat in de gehele breedte de basissport stukken, maar dan ook werkelijk stukken beter is van kwaliteit.

Pipo praat over de buurlanden, ik heb het er laatst nog met een Engelse over gehad, dat bijv. het nivo in Engeland voor de kinderen op maneges al veel hoger ligt om mee te beginnen.
Zitlessen? Hebben ze niet meer tegenwoordig, dat soort dingen.

Maar voor goede begeleiding en een goed paard moet je wel geld hebben, sorry.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:28

nou op zich vind ik dat je wel wat meer respect kunt hebben voor iemand die met een aantal matige paarden op een redelijk hoog niveau komt en niet zoveel begeleiding krijgt, dan voor iemand die alles krijgt( goede paarden en lessen enz)

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze het recht niet hebben dat te kopen.. Ook zij zullen er voor moeten trainen, maar heb toch net ff meer respect voor iemand die er zonder al deze hulpmiddelen is gekomen, als is het alleen maar om het doorzettingsvermogen dat deze persoon heeft ( moet iedereen wel hebben, maar je moet veel doorzettingsvermogen hebben om met een weinig talentvol paard ver te komen)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:29

olijfje25 schreef:
als je op een minder paard helemaal vanaf nul begint en maar veel tegenslagen heb gehad je meer respect verdient dan een ander?!

Ja vind ik wel ja.
Iedereen die met wat dan ook vanaf nul begint (zoals mijn pa met zijn bedrijf) verdient meer respect dan diegene wiens bedje gespreid staat vind ik...

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:30

daar heb ik indd ook meer respect voor ja, iemand die er op eigen houtje is gekomen!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:40

Lovely schreef:

Een gebrek aan talent is trouwens net zo goed een spelbreker als het gebrek aan geld.

OK dan!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:40

Oke maar als je pa dan nu bv heel rijk is en een goed paard kan kopen en goede begeleiding krijgt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:41

dat is dan super voor je, iedereen wil die kans wel hebben denk ik.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:42

daar heb ik ook wel respect voor als die heel ver komt, maar heb meer respect voor iemand die zonder dat alles zo ver komt. Er zijn echt veel mensen die allang opgeven als ze de middelen niet hebben, als je dan toch doorgaat heb ik daar veel respect voor

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:43

Lielle schreef:
dat is dan super voor je, iedereen wil die kans wel hebben denk ik.

Ben ik t mee eens maar een buitenstaander weet niet hoe hard jij heb moeten werken om dit te berijken, en zal dan zeggen ja met geld kom je er wel?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:44

olijfje25 schreef:
Ben ik t mee eens maar een buitenstaander weet niet hoe hard jij heb moeten werken om dit te berijken, en zal dan zeggen ja met geld kom je er wel?!

Ik denk echt dat het makkelijker is als je meer geld hebt, gewoon omdat je je dan een goed paard en goede les kunt veroorloven. Maar dat zegt niet het dan meteen een eitje is Knipoog