extreem lage punten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:09

Ook een rare reactie dan. Er is iets mis met het paard en dan toch boos zijn op jou?!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:56

Overigens lees ik nu pas goed jullie reacties en ik zie dat jullie gewoon hetzelfde bedoelen als ik Bloos
Ik las ze daarstraks te snel door... Cool

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:44

Trouwens.. een beetje slechte jury eigenlijk. In de officiele dressuurreglementen staat dat je van de cijfers 0 t/m 7 er commentaar bij MOET zetten. ( ik heb ze gelezen) dus ik vind het dan ook nergens op slaan dat ze allemaal onvoldoendes heeft en er bijna niets op haar protocol staat.

En trouwens, idd das best een rare reactie op jou, missmuts.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:53

Pff dat zijn wel erg lage punten zeg!
Zeker niet motiverend

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:59

Wel zielig voor dat meisje en ik hoop dat ze nu nog door wil met wedstrijdrijden.. Ach gut

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:29

Jippie schreef:
Wie hier eigenlijk de grootste uitbrander hoort te krijgen is de instructie. Deze had toch in moeten kunnen schatten dat het totaal niet haalbaar was om een Off wedstrijd te gaan rijden.

In dit geval misschien, maar ik ken toch ook veel meiden die zo str#nteigenwijs zijn dat ze het advies van een instructeur gewoon naast zich neerleggen. Een meisje van onze club had nog nooit een paard beleerd en dacht dat ze binnen een half jaar haar groene paard in het M zou hebben (een cursusje 'hoe-terecht-is-mijn-zelfbeeld' was nuttig geweest). Gelukkig is ze daar nu vanaf gestapt, maar als een instructeur haar goedbedoeld advies geeft krijgt hij vaak een sneer als: "Maar ik ga liever op een goede manier met m`n paard om". Tja...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:30

abigaillover schreef:
Trouwens.. een beetje slechte jury eigenlijk. In de officiele dressuurreglementen staat dat je van de cijfers 0 t/m 7 er commentaar bij MOET zetten. ( ik heb ze gelezen) dus ik vind het dan ook nergens op slaan dat ze allemaal onvoldoendes heeft en er bijna niets op haar protocol staat.

En trouwens, idd das best een rare reactie op jou, missmuts.

Dat staat er niet in. Het is wel aanbevolen om bij 4 t/m 7 commentaar te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:43

Volgens mij reed dit meisje in Maarssen........
Het secretariaat van de wedstrijd vertelde mij dat ze deze jury nooit meer gingen uitnodigen omdat ze dit niet vonden kunnen, helemaal in een B-proef .Schijnheilig Schijnheilig
Ik hoorde van iemand dat deze jury inderdaad altijd de paarden helemaal rond wil zien lopen met de neus tussen de knien ongeveer, dus de lage punten zullen inderdaad wel komen door de slechte nageeflijkheid. Verward

Komend weekend jureert ze de L2 in Hollandse Rading, dus mensen, wees gewaarschuwd!! Misschien een leuke grap om iedereen te laten opbellen en een andere jury eisen.... Tong uitsteken

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:45

Nou daar wordt je lekker gemotiveerd van zulke punten.. En dat in de B! Echt gewoon te laag. Scheve mond

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:05

Wat een onzin allemaal! Was het dan echt zo slecht? Ik heb dat nog NOOIT meegemaakt, maar ja... een paar keer een 0 ertussen en dan gaat het wel hard hoor. Inderdaad niet motiverend en al helemaal niet als er geen/weinig commentaar bij staat (heb trouwens niet alle pagina's doorgelezen hoor... dus missschien mis ik nu iets).

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:23

Belachelijk!!!
Vind niet dat je zoiets kan maken in de B. Lekker motiverend. heeft dat meisje die jury er nog wel op aangesproken??
Had ik wel gedaan. Geloof dat ik zlefs zo boos Stoom uit je oren zou zijn geweest, dat ik hem/haar thuis zou hebben opgebeld!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:27

Raar zulke lage punten. Ook al loopt je pony niet aan de teugel in de B, Je moet dan minstens 140 halen als de oefeningen fatsoenlijk gingen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:14

ik wil wel even zeggen, dat de jury dat meisje NIET anders mag behandelen dan de andere ruiters, ook al is ze gehandicapt. tuurlijk, erg zielig voor haar,maar de rest van die ruiters hebben ook lage punten, en ik lees hier van sommigen dat de jury rekening moet houden met dat meisje. Dat vind ik zo slecht, weer word dat kind in een hokje geduwd! ik weet nog dat vroeger op concous eeen blind meisje meereed in het dressuur, maar ook daar mochten de jury's geen onderscheid in maken (logisch!)
Dat meisje wil gelijk behandeld worden, en het is oneerlijk dat er verschillen worden gemaakt tussen die ruiters, meisje kiest er zelf voor, en gaat er dus voor om zelf iets te bereiken, NIET omdat de jury bij haar minder streng is.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:47

missmuts schreef:
De boodschap komt namelijk dus niet altijd aan als iemand 130 punten rijdt. Bij 110 punten wel.

Maar bij +/- 110 punten krijg je weer snel dat de juri ontspoord is en blijven ze eigenwijs.
Moeilijk moeilijk, ookal is het meisje licht gehandicapt, ze moet net als alle andere ruiters beoordeeld worden anders moet ze geen wedstrijden rijden. Of speciale wedstrijden.
Als juri zijnde had ik het meisje naar me toe geroepen, eerlijk uitleg gegeven en proberen duidelijk te maken dat een 2e proef starten totaal geen zin heeft...

snowwhiteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:54

Dat vind ik ook... Die jury had een uitleg moeten geven over de gereden proef.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:59

Saar4 schreef:
Een meisje dat bij mij op stal staat heeft vandaag haar eerste dressuurwedstrijd gereden. Het paard loopt absoluut niet nageeflijk maar loopt verder wel braaf zijn figuren.

Ik had dus ook absoluut niet verwacht dat ze een winstpunt zou halen, maar ik schrok echt toen ik de protocollen las:

103 en 104 punten!

Heeft iemand ooit zulke lage punten gehaald? Als ze nou bokkend de bak door was geschoten had ik het nog begrepen, maar dit vat ik niet echt.

In Maarssen bij Mia (vd Tier)? Die scoort niet Haha! niets van aantrekken Knipoog

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:34

Dat idee kreeg ik ook al Haha!. Gelukkig maar.

Maar ik vond het toch sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:41

Tuurlijk, is ontzettend sneu!
Hopelijk durft ze het nog wel een keer te proberen? Kan alleen maar beter lijkt mij, qua punten

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:22

Wouter24 schreef:
In Maarssen bij Mia (vd Tier)? Die scoort niet Haha! niets van aantrekken Knipoog

Ik zie net dat Mia vd Tier jureert op een wedstrijd waar ik 14 november heen ga. Gelukkig niet mijn rubriek Pling

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:23

ik vind het ook echt zielig! jurys zijn soms wat raar

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:17

neej ik niet maar ik ken iemant die heeft een keer 118 gereden! Verward