Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammie schreef:Ik vind B zoals ie nu is op sommige punten al te makkelijk.
risthia schreef:Het M/Z hoeven niet meer alle oefeningen zoals schouder binnen/travers en appuyeren in een proef getoont worden.
risthia schreef:Nu zitten er een aantal zeer onlogische lijnen in de Z proeven waarbij je maar blijft draaien en alles moet laten zien wat vaak ten koste gaat van tact en lossigheid. De proeven worden zo ingedeeld dat er een aantal oefeningen moeten worden getoont en niet allemaal maar dat de oefeningen die getoont moeten worden ook op een normale manier getoont kunnen worden. Er zitten nu te veel onlogische lijnen in die proeven die bedacht zijn door mensen die al heel lang geleden voor het laatst op een paard hebben gezeten. !
runningkawa schreef:Dat er idd gekeken word of een paard lekker ontspannen van achter naar voor gereden word vind ik wel een goede.
Daar mag imo veel meer opgelet worden.
Want soms staan er mensen vooraan, waar het paard de rug geheel weg drukt omdat het paard in het front getrokken word,
Maar het plaatje is dan bij sommige jury's correct
DePennyBitch schreef:Tja, daar erger ik mij ook mateloos aan. Alsof de jury van dat geruk en gepluk houdt!
Natuurlijk mag je, als de graad van africhting dat toelaat en vooral in hogere klasses, je paard mooi opgericht laten lopen, maar zeker in de B lijkt me dat geen noodzaak. Helaas wordt een netjes en wat lager ingesteld paard dan voorgesteld als "duf, saai" etc. Terwijl van die opgefokte in de krul gerukte knollies dan met de eerste prijs gaan slepen.
Tis dus wéér een kwestie van: wat wil een jury zien? Nou, klaarblijkelijk dát dus......
germie schreef:Nou zegt de eigenaar van het paard, dan zijn eerst de punten uitgerekend alvorens het laatste cijfer is toegekend. Jury gaf het nog toe ook, paard was niet mooi genoeg voor de dressuur.
shan schreef:voor veel B- mensen en B-paarden is het halthouden niet een groot probleem maar het recht binnen komen op de A-C lijn wel (als je vanaf de hoefslag moet binnenkomen. Een optie is dan om vanaf de F of de K richting de A-C lijn te laten binnenkomen. en dan wel halthouden en groeten.