Wat denk jij tijdens een dressuurproef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:16

Shanna16 schreef:
Dat 1e stuk kan ik me in vinden.
De 2e... uhm.. ik geniet altijd (behalve als het mega slecht gaat, dan zit ik zo van "ach, volgende keer beter")
En de 3e.. gots ging het maar automatisch Tong uitsteken

Ik ben wel heel geconcentreerd en ik voel wanneer iets gaat lukken of niet. Als ik voel dat het niet gaat lukken weet ik dat ik niet moet gaan prutsen, maar gewoon moet blijven zitten en proberen door er toch naar toe te rijden. En als het dan niet lukt.. dan trek ik nog wel eens een gekke bek naar iemand die staat te kijken Clown (He Laura?:D)

Haha!:D:D Clown

Ja in dat eerste kan ik me ook vinden.. pff ik ben ook altijd zo geconcentreerd soms hoor ik idd mijn voorlezer ergens in de verte wat zeggen Tong uitsteken hahah

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:34

Tijdens het stappen erger ik me altijd dood. Ik ben bijna 5 minuten achter elkaar aan het stappen. D in stap, G rechtsomkeert 10 meter, D linksomkeert 10 meter, G in draf. Dus ga ik altijd naar de mensen kijken die aan het losrijden zijn ofzo Knipoog

Soms vraag ik me welleens af waarom me pony de boel nou zo loopt te besodemieteren. Waarom wel met losrijden voorwaarts en in de baan juist niet? Waarom thuis wel super achteruit en op wedstrijd niet?

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:37

Nou dat heb je weer netjes gedaan muts, als ik weer eens te snel een wending in ga zonder stelling. Nu schopje met mijn binnenbeen, ohnee niet doen want dan gaat ze kikkeren. etc etc

Zondag ging mijn ega achter de jury staan en uitbundig zwaaien naar mij tijdens het groeten zodat ik tenminste een keer lachte naar de jury.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:42

Ik bedenk me altijd dat ik elk onderdeel zo netjes mogelijk moet voorbereiden en rijden (je krijgt overal een cijfer voor....) maar jammer dat mn keertwendingen altijd zo euh...onvoorbereid zijn...Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:15

Sjonniej schreef:
Soms vraag ik me welleens af waarom me pony de boel nou zo loopt te besodemieteren. Waarom wel met losrijden voorwaarts en in de baan juist niet? Waarom thuis wel super achteruit en op wedstrijd niet?

Dat doet ze vast om jou te pesten, zo zijn pony's nou eenmaal. Clown

(Yeah right.)

Maar dat is een heel andere discussie.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:20

*oliebol .....bijna vergeten te ademen*
enne......*please kadans hou je stil hier zijn écht geen merries ,geloof me nu maar*
Of als ie toch begint te brullen:*oh lamlul je mag er toch niet op hoor Haha! *
Af en toe mompel ik dat ook per ongeluk Schijnheilig
En als ik weer s een oefening zelf verknal *wat ben je toch een ongelooflijke k*t ,ga je schamen *

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:23

Sjonniej schreef:

Meestal kom ik dan tot de conclusie dat het niet mijn paard was die vervelend deed ,maar dat ik het warempel zelf was
Ja ja ook dat kan hoor...en eh......ik denk niet dat je pony zo slim is om de boel te besodemieteren.Denk je echt dat ie jou wilt pesten?
Ja dan misschien uit wraak... Scheve mond

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:59

ik denk vaak van "doe ik nou goed of fout " Verward " oh jah deze kant op " Haha! " ik heb spijt !!!!!" Tong uitsteken

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:28

Ik denk heel de tijd van: daar moet ik dat dan doen, ooooo nu loopt ie even niet goed, ai ai, kijk voor je, zit recht, meer stelling,... en als ik de piste uitrijd: ooooo neeeeeeee, ik heb me echt belachelijk gemaakt!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:42

kadans16 schreef:
*oliebol .....bijna vergeten te ademen*
enne......*please kadans hou je stil hier zijn écht geen merries ,geloof me nu maar*
Of als ie toch begint te brullen:*oh lamlul je mag er toch niet op hoor Haha! *
Af en toe mompel ik dat ook per ongeluk Schijnheilig
En als ik weer s een oefening zelf verknal *wat ben je toch een ongelooflijke k*t ,ga je schamen *

hihihihihi, laat ik hopen dat je nooit iets mompelt als je voorbij de jury komt, want die zullen dan toch ook vreemde dingen van je gaan denken hoor Knipoog

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:07

Als warco niet zijn best doet, krijg ik de slappe lach, en denk ik: oh zie ze nou allemaal dat beest hard uitlachen, wat een lol!!! Haha! Zo ook zaterdag: Ik was rustig aan het draven, en toen stond hij dus stil midden in de proef. Nou, dan denk ik ook: niet lachen, of, nou eens zien wat die jury hier nou van vindt. (en die lui maar hoofdschuddend toekijken Haha! ) En nou ja, na een minuut of twee ging hij weer rustig verder Bloos Maar als hij zijn best doet, denk ik: zo hey, hij kan het wel: het is een wonder OK dan! OK dan! Of dan denk ik van: nou, waarom gaat dat beest niet raar doen. Want zeg nou eerlijk: wanneer kijken de omstanders nou heel ingespannen naar de ruiter? Als het echt mis gaat: want een proef die goed wordt gereden, ziet er net zo uit als de proef ervoor. (ik hou van aandacht!!!! Pling Vingers aflikken en nattuurlijk ook van mislukte proeven: want die zijn goed voor je lachspieren Clown )

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:36

Ik denk altijd: Denk aan Paulien ( mn instructrice Schijnheilig ) en wat die altijd zegt...wat weleens tot gevolg kan hebben dat ik 3 dingen tegelijk wil doen, wat dan uitmondt in het feit dat t alle 3 niet lukt Knipoog

En als t lekker gaat dan geniet ik ervan!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:08

Ik denk meestal iets in de trant van:

"zitten....zitten...ELEGANT zitten *oeps stuiter er bijna af* oh mijn god dit ziet er niet uit, zie die jury eens chagerijnig kijken, zou ik ook doen als ik zoiets zag.... Oh oliebol wat zei de voorlezer nou? nouja volgens mij moet ik hier van hand veranderen...zitten....zitten" Etcetera. Ik ben echt uitgeput na een proef Haha!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:18

ik denk altijd eraan dat ik prive les krijg en dat ik me helemaal niet op een wedstrijd bevind:P (ik weet wel beter:P)
ben nog niet vaak gestart en nog niet officieel maar met de niet-officiele d8 ik hier aan. Pling t werkte goed! Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:54

Biepje schreef:
hihihihihi, laat ik hopen dat je nooit iets mompelt als je voorbij de jury komt, want die zullen dan toch ook vreemde dingen van je gaan denken hoor Knipoog

Nuhh.... ik ben alijd heel subtiel met mijn stemhulpen Cool .Mijn trainer daarentegen niet echt, die banketstaaf rustig hele verhalen onder het voorlezen.
En dat durft ie best richting jurywagen te doen.Dan krijg ik dingen als:
B-G appuyeren *oh wat ben je toch een doos véééls te laat ingezet*
C rechterhand *en rij g*dverdomme door* M-X-K van hand veranderen
in uitgestekte draf *tot het einde met die lamzak en niks minder* Haha!
Gelukkig meent ie er niet veel van, t is meer een soort motivatie Schijnheilig

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:07

kadans16 schreef:
Nuhh.... ik ben alijd heel subtiel met mijn stemhulpen Cool .Mijn trainer daarentegen niet echt, die banketstaaft rustig hele verhalen onder het voorlezen.
En dat durft ie best richting jurywagen te doen.Dan krijg ik dingen als:
B-G appuyeren *oh wat ben je toch een doos véééls te laat ingezet*
C rechterhand *en rij g*dverdomme door* M-X-K van hand veranderen
in uitgestekte draf *tot het einde met die lamzak en niks minder* Haha!
Gelukkig meent ie er niet veel van, t is meer een soort motivatie Schijnheilig

Oh, wel mee oppassen hoor, daar kan je toch voor gediskwalificeerd worden Bloos!
Toen ik nog een klein meisje was hoestte mijn voorleester altijd als ik in de verkeerde galop zat Schijnheilig

Verder denk ik nu:
**Ben moe!!!! Wil niet meer, is het al afgelopen!!!**
**Moe!!!**
Ook al gaat het goed, heb gewoon niet zoveel conditie Schijnheilig

Of ik denk:
**Shiiiiiiiiiit, moest ik nou links of rechtsaf??? Verward Wat zegt de voorleester nou?? Verward Even vragen hoor!**

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:10

Bealy schreef:
Oh, wel mee oppassen hoor, daar kan je toch voor gediskwalificeerd worden Bloos!
Toen ik nog een klein meisje was hoestte mijn voorleester altijd als ik in de verkeerde galop zat Schijnheilig

Ja daar ben ik van op de hoogte Haha! achteraf konden we er wel om lachen, ik had t op video staan en toen lagen we echt dubbel.We hadden allebei zoiets van huh ? heeft die jury dát echt niet gehoord Verward

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:28

Kadans16: Ik heb ook zo'n lekker subtiele voorleesster....not. Die is dus wel eens naar de jurywagen geroepen "mevrouw, wilt u geen commentaar meer geven anders zie ik me genoodzaakt punten af te trekken" Bloos!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:31

Wat grappig om dat allemaal te lezen
Soms (lees: heel af en toe) denk ik wel eens onder mijn dressuurproef: "Hé, dit gaat best lekker!". Komt niet vaak voor hoor Knipoog
Ik denk vaak aan dat ik de hoeken door moet rijden en goed voor me uit moet kijken. En natuurlijk altijd blijven lachen Haha!

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:31

Ik ben meer voor de proef zenuwachtig onder de proef ben ik alleen nog maar bezig met luisteren en het paard onder controle houden Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:38

Ik denk nergens aan en probeer zo goed mogelijk m'n proeven neer te zetten!
Na een proef kan ik me vaak niet meer herinneren wat er goed en fout ging, na 10 min. komt alles weer terug!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:43

poemba schreef:
Hai,
Ik denk aan van alles.
"puntjes op de i, alles netjes afwerken en niet afroffelen, rustig blijven, netjes stil blijven in de hand, lachen, rechte lijnen rijden, precies op de letter rijden enz enz.
Ik ben een perfectionist.

Like I do Haha!

Ik ben ook nooit zenuwachtig en heeeel kritisch, haha

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:46

Ik denk:

"YIPPIE-KA-YEE, daar gaan we weer!"

Vervolgens:

"Whahahahahahaha, dzjiez, daar gaan we ECHT weer!"

Dan:

"Oeps, ik moet er wel op blijven zitten als ze zo snel omdraait!"

Erachteraan gelijk:

"Whahahahahahahahaha, ik heb LOL!"

Daarna komt:

"Potver, eigenwijs beest, hahahahaha loop nou eens gewoon rechtdoor joh!"

En tot slot:

"Dat was het weer... brave meid hoor Silly. Ik hoop dat de jury er net zo hard om kan lachen als ik!"

Haha! Haha! Haha!

Tsja, wat moet je dan met zo'n paard hè... Schijnheilig

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:53

Missouri schreef:
Ik denk:

"YIPPIE-KA-YEE, daar gaan we weer!"

Vervolgens:

"Whahahahahahaha, dzjiez, daar gaan we ECHT weer!"

Dan:

"Oeps, ik moet er wel op blijven zitten als ze zo snel omdraait!"

Erachteraan gelijk:

"Whahahahahahahahaha, ik heb LOL!"

Daarna komt:

"Potver, eigenwijs beest, hahahahaha loop nou eens gewoon rechtdoor joh!"

En tot slot:

"Dat was het weer... brave meid hoor Silly. Ik hoop dat de jury er net zo hard om kan lachen als ik!"

Haha! Haha! Haha!

Tsja, wat moet je dan met zo'n paard hè... Schijnheilig

Haha! Klinkt grappig.. Maar of het ook echt zo is! Haha!

Ik dacht altijd.... Pff... spannend.. en dan oja ik moet ook nog rijden ipv meeliften!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:05

kippie17 schreef:
:D Klinkt grappig.. Maar of het ook echt zo is! Haha!

Ik kan zo lezen dat jij mijn paard niet kent Haha! Haha!

Geloof maar dat het écht zo is, het "godverdegodverikzitophetbestepaardendietakkebokdoethetgewoonnietstommeschijtknol" gevoel komt een dag of twee later pas. Schijnheilig

Silly is, op z'n zachtst gezegd, wat apart in de indoor-wedstrijdring (hence mijn vetroodgedrukte onderschrift Knipoog ).