hoelang deden jullie er over om door de B te komen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:24

Als het over tijd gaat best wel lang. Ik denk een jaar ofzo. Er waren toen nl. bijna geen wedstrijden volgens mij omdat er vogelpest was ofzo. Bovendien mag je bij ons altijd maar 1 proef rijden. Gemiddeld heb ik zo'n 2 wp per proef, en ik ben met 21 wp overgegaan naar het L1. Dus ik schat dat ik zo'n 10 B-proeven gereden heb.

In het L1 doe ik het tzelfde. Ik zit nu al 1,5 jaar in het L1. Ik heb pas een paar keer gestart (nu weer geen tijd wegens verbouwingen en omdat iemand anders SGW's rijdt met het paard). Ik heb nu 9 wp, volgens mij uit 5 proeven. En ik ga het helemaal uitrijden.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:24

Lielle schreef:
en dus moet je maar voldoendes krijgen omdat het zo moeilijk voor hem is Lips are sealed

Nee dat zeg ik helemaal niet! Bloos!
Maar als een paard netjes aangaloppeerd, zijn oefeningen netjes doet, net jes optijd en rustig terug gaat naar draf en een duidelijke middengalop op de volte laat zien en terug komt, vind ik niet dat ze je een onvoldoende mogen geven... alleen omdat hij iets anders galoppeerd (had nog niet genoeg sprong)
Geef dan een onvoldoende voor de gangen ofzow Bloos!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:32

Ik had in 3 proeven, 5 winstpunten. Maar dat zegt niets, want in de L1 hebben we het wel even moeilijk gehad daarna.

(was bij 5 wp regeling)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:39

Sjuimpje schreef:
Ik heb ook verschillende paarden gestart (en gegroomd) en voor enkele jaren terug kwam ik nooit geen gekke dingen tegen. Dat is nu wel anders.

Bijv: afgelopen weekeinde ruim 30 punten meer gescoord dan de keer ervoor, voor een gelijkwaardige proef.
Dat hoorde ik in het verleden nooit, terwijl ik nu steeds meer van dit soort ervaringen hoor en het nu dus ook zelf heb meegemaakt.

Tja, dat is wel een groot verschil ja.
Wel heb ik eens bij een kampioenschap 17 punten verschil gehad tussen twee jury's. Bij de hoofdjury was ik 1e en bij de andere jury 13e. Alsnog met een mooi gemiddelde op de 3e plaats geëindigd.
Daarbij starte mijn vader járen terug op concours, had altijd prijs en toen heeft een jury eens gezegd, nog voor de ring moest starten "Zo vandaag wordt die Miseré eens geen 1e." En ja hoor, toen eindigde hij een stuk lager. En dat is misschien wel ruim 10 jaar geleden. Dus het is echt niks van de laatste tijd.

Bij de pony's, zo'n 5 jaar geleden heb ik ook eens gehad dat íedereen me kwam vertellen dat als ik die proef geen 1e was, ze het ook niet wisten. En toen won een meid die nooit hoger dan de laatste plaats was gekomen, die de proef verkeerd had gereden etc. Tja, wat wil je, de jury was de fokker van dat paard.

Maar ja het is en blijft een jury sport. Niet alleen in de B/L/M.

poemba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 00:00

Hoi,

Ik reed B toen er nog 5 winstpunten nodig waren om over te gaan naar de L, vrij simpel dus. Ik was er met 3 wedstrijden doorheen. Toen kwam de L2, ook 3 wedstrijden en toen kwam de regel dat je er 10 nodig had. Balen, iets langer in een klasse blijven... Heb er toen ca 5 wedstrijden over gedaan in de M1 als in de M2, toen naar de Z1, heeell cool!!!! Pling

Nu heb ik weer een jong paard gekocht en moet nog ingereden worden, daarmee ga ik in april starten. Dan mag ik gelukkig al wel in de L1 starten, dat scheelt. De B is zo saai

Ik heb net ook gelijk maar een veiligheidscap gekocht want ze zijn volgend jaar toch verplicht.........

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:28

Ik heb er ongeveer 11 wedstrijden over gedaan om met Jumper uit de B te komen. Hij was toen al wel 12, maar had nog nooit dressuurwedstrijden gelopen (springpaard he...). Ik had net 4 wp toen op 1 april de 10 wp limiet van kracht werd (op 5 april haalde ik de 5e...). Ik heb Jumper nu 2 jaar en 1 jaar daarvan hebben we niet kunnen starten omdat hij een half jaar zeer ernstig ziek was, en toen hij beter was vanwege de vogelpest, en ik ben nu L2 met wp.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:42

ik rijd nog steeds B met mijn paard. ik heb nu 5 winstpunten, die heb ik in 8 wedstrijden gehaald. ik start niet zo vaak dressuur. Met springen heb ik al 12 winstpunten gehaald in 10 wedstrijden, maar ik blijf nog ff in de B hangen om wat meer ervaring op te doen. vanaf november ga ik L springen starten.
ik ben de eerste die hem uitbrengt, hij is 12, en zelf had ik daarvoor ook nog nooit gestart, dus al met al vind ik dat het nog vlotjes gaat Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:47

Ik heb nu 4 wedstr gereden, en heb 7 winstpunten behaald met mijn haf, dus ik ga gewoon met 10wp over naar het L1.
Nog 2 wedstrijden dus, dus dan heb ik er totaal 6 wedstr over gedaan om 10wp binnen te halen. Vind ik wel netjes voor een haflinger!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:13

Ik moet nog gaan starten en ik vind de B al reuze spannend...
Als ik de B uitgereden heb ( met fjord tussen de paarden) ben ik al ruim tevreden, tijdspad maakt me helemaal niet uit.

On-amibitieus he?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:23

Boomerang schreef:
Ik moet nog gaan starten en ik vind de B al reuze spannend...
Als ik de B uitgereden heb ( met fjord tussen de paarden) ben ik al ruim tevreden, tijdspad maakt me helemaal niet uit.

On-amibitieus he?

Welnee, je maakt het jezelf alleen maar lastig als je na 1 jaar Z startgerechtigd wilt zijn, dat lukt toch niet en is alleen maar frustrerend.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:26

17 wedstrijden heb ik erover gedaan (1 zomer- en 1 winterseizoen, altijd 1 proef per keer). En met 14 winstpunten overgegaan naar het L. (15 winstpunten was toen het maximaal)

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:38

Ik rij ook nog in de B. Ik ben september voor het eerst gestart. Vorig jaar zouden we al starten, maar ze heeft een half jaar met blessures gelopen.

Ik heb nu uit drie wedstrijden 3 wp. Dus het gaat gewoon fijn.
De komende weken staan er veel op het program.
16-10, 20-10, 23-10, 06-11 (hopelijk heb ik er dan 10) en dan nog 14-11 en 20-11. Dus we zijn nog wel even in de B bezig. Ik wil iig januari L starten.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:04

De eerste keer ben ik een week het B doorgereden (8 proeven, waarvan 6 op de Almelose Ruiterdagen) maar toen strandde ik daarna enorm in het L en haalde ik zowat geen wp meer. De tweede keer (met de 10-wp regeling) heb ik er een heel buitenseizoen over gedaan, maar was het daarna in het L meteen prijs + wp en scoorde ik hoger dan de combinaties waar ik in de B steeds achter stond.

Dus pijlsnel een klasse door zegt mij niet zoveel meer, uiteindelijk loont het nog het meest om de tijd te nemen en te zorgen dat je alles goed voor elkaar hebt voordat je over gaat, denk ik.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:09

Ik start niet zoveel wedstrijden. Alleen in de zomer eigenlijk. Vorig jaar heb ik 3 wedstrijden gereden, dit jaar 7. Ik heb nu 10 winstpunten dus gemiddeld 1 winstpunt per wedstrijd Lachen.

Ik ga wel 'gelijk' over naar de L1 omdat ik toch al niet zoveel start en de hele winter gewoon thuis ga doortrainen.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:34

ikheb met mn pony 1wedstrijd in de b gereden maar ja toen washet nog maar 5 winstpunten dus alles kan Haha! Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:29

essie79 schreef:
30 punten verschil?! Kan 2 kanten op trouwens, maar dit verschil is het verschil tussen slecht en goed.

Ik kan me wel ergeren als ik grote puntenverschillen/ plaatsingspunten zie op een kampioenschap oid. Dat kun je niet verkopen vind ik.
Verders heb ik zelf eigenlijk heel weinig te klagen over jury's.
Ik heb zo mijn favorieten en ook een paar waar jury's waar ik mindere ervaringen mee heb, maar dat heeft iedereen. Ik ben zelf vrij kritisch en ik vind dat ik altijd behoorlijk netjes gejureerd wordt.
Ik rijd altijd tot nu toe elke keer een wp, en het is een paar keer iets lager maar ook een aantal keer wat hoger uitgevallen dan ik had verwacht.

En hoe lang ik over de B heb gedaan? Heel kort, want ik heb maar 3 keer gestart en toen vond ik dat hij wel aan de L toe was. En dat was ook geen probleem. De B vind ik alleen een klasse voor de beginnende wedstrijdruiter. Als je wat verder bent is de B eigenlijk overbodig, ook voor een groen paard.

Wederom kan ik zeggen dat het per saldo weinig uitmaakt.

ik quote mezelf even die eigenlijk nooit moeite heeft met jury's, nog steeds niet trouwens hoor.
Maar heb dit weekend een proef gereden zoals meerdere proeven afgelopen zomer; (14 om precies te zijn) En die werden allemaal beloond met een wp, nu werd ik "beloond" met 139 punten!
Als iemand mij verteld dat hij/zij 139 punten rijdt moet er toch echt faliekant dingen misgaan. Een paar dingen gingen ook niet zo lekker, maar zo slecht was het echt niet. Jammer van de tijd, niks aan te doen.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:32

ik heb er een half jaar overgedaan en met 20 wp naar de L1 gegaan heb nu 4 proeven L1 gereden en 5 winstpunten....het ging eigelijk best wel snel van de B naar de L...