schiet talentenplan zijn doel voorbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:49

zeker weten dat je dan plezier kan hebben, misschien wel meer dan die gepuste ruiterjes omdat papa en mama vinden dat ze moeten presteren.
Maar geloof niet dat het topic daar over ging.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:51

marl schreef:
Mensen, mensen, er zijn echt niet zo heel veel talenten hoor!

En iemand op een paard van minder dan € 10000 kan ook heel veel plezier hebben van de sport. Ik wel tenminste!!

Waar baseer jij het op dat er niet veel talenten zouden zijn????
Dat mag je dan even uitleggen want ik snap niet goed waar je heen wilt.

Je hoort mij trouwens niet zeggen dat je geen plezier kunt hebben op een paard dat minder dan 10000 euries kost, alleen zul je er rekening mee moeten houden dat als je de echte top wilt bereiken, je dit niet zult doen met een middelmatig paard. En helaas zijn hele goede dressuur- of springpaarden schaars een dus duur/.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:52

runningkawa schreef:
zeker weten dat je dan plezier kan hebben, misschien wel meer dan die gepuste ruiterjes omdat papa en mama vinden dat ze moeten presteren.
Maar geloof niet dat het topic daar over ging.

Je bent me net voor Haha! Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:54

marl schreef:

Dat is wel zo maar het is wel toevallig dat de talenten die er dan zijn, veelal een bekende achternaam/ rijke geldschieter/ superpresterde knollie achter (of onder, alleen in het geval van het paard Haha! Haha! ) zich hebben staan.... of alledrie natuurlijk

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:00

bealy23 schreef:
Dat is wel zo maar het is wel toevallig dat de talenten die er dan zijn, veelal een bekende achternaam/ rijke geldschieter/ superpresterde knollie achter (of onder, alleen in het geval van het paard Haha! Haha! ) zich hebben staan.... of alledrie natuurlijk

idd heeeeel toevallig Extreme duivel

Ofwel: je maakt mij niet wijs dat er dan niet nóg meer verborgen talent is.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:02

DePennyBitch schreef:
idd heeeeel toevallig Extreme duivel

Ofwel: je maakt mij niet wijs dat er dan niet nóg meer verborgen talent is.

Helemaal mee eens *LOL*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:04

Daarom startte ik ook dit topic, alleen reageren er maar weinig Rabobank selectiedagen gangers. en alleen die kunnen weten waarom ze wel of niet geselecteerd worden. En waarom die geselcteerden zo weinig Rabo rubrieken winnen op concoursen. Jan met de boereachternaam komt echt niet op zo'n selectiedag terecht omdat ze 2e zijn geworden. Terwijl de BNérs er vrolijk rondhupsen.

marl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:06

Wat dat betreft is paardrijden een "oneerlijke" sport ja! Vind ik ook!

Maar ik wil maar even aangeven dat je jezelf daar het beste niet te veel door kunt laten leiden en gewoon plezier hebt in de sport.

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:11

daar heb je dus helemaal gelijk in! En over die talenten gesproken, tja, een heleboel 'talenten van deze tijd' hebben dus al een beetje voorsprong op de rest vanwege de dingen die hier voor al genoemd zijn, helaas kan je daar niet veel tegen doen, behalve gewoon zorgen dat je (als je dat wilt) goed preseerd en uiteindelijk ook je bij het talenten lijste toegevoegd wordt! Succes allemaal!!!! Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:17

PLezier hebben in het rijden/omgaan met paarden staat helemaal los van dit onderwerp.
Ik denk op welk niveau je ook bezig bent, plezier idd de aller, àllerbelangrijkste factor is.

marl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:06

Zie het dan eens vanaf deze kant:

Mogelijk ben ik een coureurs-talent Clown , helaas krijg ik van ferrari niet de mogelijkheid om even te oefenen in een formule 1 wagen.

Mogelijk zijn er veel talenten op concours te vinden. Helaas stelt de Rabobank geen topknol aan iedereen ter beschikking om dat even uit te testen.

Snappie? Je blijft ongelijkheid houden binnen de paardensport, al gooit de rabobank er nog een paar ton tegenaan. Zelfs al veranderen de selectie methodes.

En ondanks dat ik nog nooit een talentenrubriek gewonnen heb, profiteer ik indirect toch mooi mee. M'n springinstructrice heeft namelijk ook de 10 lessen gevolgd via de Rabo... Heb ik toch ook weer profijt van. En die avond tijdens indoor brabant was ook erg leuk! En dat krijgt iedereen (jonger dan 25 jr) die minimaal m1 dressuurt of M springt in de basis aangeboden. Mooi toch!!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:43

marl schreef:

En iemand op een paard van minder dan € 10000 kan ook heel veel plezier hebben van de sport. Ik wel tenminste!!

Er is zeker wel talent! Bloos! Maar dan moet je goed zoeken en niet alleen op de grote wedstrijden in het midden van het land, want de mensen met minder geld komen daar niet.. Zoekt en gij zult vinden!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:49

kimmy schreef:
(trouwens, was die Angela niet een dochter van een man met een hele grote manege in Almere???? Verward ik kan het ook mis hebben hoor).

Klopt, was het niet iets van Gerard van der Berg ofzo?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:51

Je moet al M zijn, dus een paard hebben of kunnen lenen, geld hebben om op wedstrijden te gaan (dus de beschikking hebben over les, startkaart, trailer, bestuurder van auto+trailer). Dit betekent dat je toch al een behoorlijke investering moet doen.

Iemand die alleen op een manege kan rijden, die redt het niet. Terwijl daar misschien wel net zo veel talent zit. Er zijn paarden die gewoon niet beter kunnen dan de L. Om tegenwoordig M springen te worden, dan moet je toch behoorlijk goed les gehad hebben, iets waar het vaak aan ontbreekt, zeker bij de verenigingen. Het paard moet het ook nog kunnen, en er zijn er genoeg die het niet kunnen.

Er is echt wel meer talent dan alleen de talenten van de grote namen.

Er wordt wel gezegd dat iedereen hetzelfde kan doen als die Thamar, maar dat is ook niet waar. Je hebt ook nog geluk nodig. En je moet op het juiste moment de juiste mensen treffen.

Maar de top halen is niet voor watjes weggelegd, ook de grote namen zullen dagelijks moeten trainen, zij hebben alleen van huis uit al wat meer meegekregen.
Laatst bijgewerkt door germie op 12-08-04 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:59

Citaat:
Schreef: Dominique

met een minder paard en talent kom je er ook. op die instructiedagen lopen ook haflingers en fjordjes mee in de dressuur, en volgens mij zijn dat nou niet echt de talenten onder de dressuurpaarden.

staar je niet blind op het talententeam! kijk is naar deze lijst mensen : http://www.paardensport.nl/topsport/talentselectie.asp ja, ook petra van esch zit daartussen maar van de rest heb ik nog nooit gehoord, die krijgen dus allemaal een les van twee topruiters.. gratis, nou als je talent hebt dan leer je daar heeel veel van.

Nog steeds niet gratis kost benzine hoor Haha! En vind je het af en toe ook niet gek dat er
Haflingers en Fjorden rondlopen? Af en toe is er zo weinig deelname dat je het met gemak wint!
Ik wil hierbij niet zeggen dat ik vind dat haffies en fjordjes het niet kunnen, maar sommige
paarden/ruiters horen er niet thuis. Maarja, die mensen komen dan natuurlijk ook niet verder.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:12

hoezo vooroordelen over hafjes en fjordjes Schijnheilig
Er rijden meerdere hafjes en fjordjes verdienstelijk mee in de Z-dressuur tussen de paarden, zijn dat zeker supertalenten Haha! Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:26

joyce B schreef:
hoezo vooroordelen over hafjes en fjordjes Schijnheilig
Er rijden meerdere hafjes en fjordjes verdienstelijk mee in de Z-dressuur tussen de paarden, zijn dat zeker supertalenten Haha! Knipoog

Tuurlijk! Maar zie JIJ ze bij het talentenplan????

Ik niet, en dat komt voornamelijk vanwege het feit dat de Rabobank het volgens mij niet zien zitten om "maar" een fjord of haf te sponsoren.
En dan loop je dus het talent voorbij, nogmaals Verdrietig

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:15

Citaat:
Schreef: Dominique

met een minder paard en talent kom je er ook. op die instructiedagen lopen ook haflingers en fjordjes mee in de dressuur, en volgens mij zijn dat nou niet echt de talenten onder de dressuurpaarden.

staar je niet blind op het talententeam! kijk is naar deze lijst mensen : http://www.paardensport.nl/topsport/talentselectie.asp ja, ook petra van esch zit daartussen maar van de rest heb ik nog nooit gehoord, die krijgen dus allemaal een les van twee topruiters.. gratis, nou als je talent hebt dan leer je daar heeel veel van.

Op die site zie ik er nog wel een paar bekende tussen staan hoor: bv: Anne-Claire Bongers, Haar Z2 paard is wel via een nootlottige toestand overleden, maar met haar nieuwe 3 jarige (royal dance x cocktail) mag ze TOCH deel nemen aan die selectie dagen!!!

En dat vind ik dan wel weer top, om toch nog de kans voor (in dit geval dan) anne claire niet voorbij te laten gaan. Ze heeft het toch maar mooi gehaald, en ja, daar gaat ze nu mee verder, maar dan met een jonkie! (En echt heel bekend is zij ook weer niet hoor....) Soms zit het mee en soms zit het tegen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:46

De meesten op die lijst hebben de hulp niet nodig. Die hebben OF papa en mama met heeeeel veel geld, OF een heeeeeeel goed en duur paard OF papa en/of mama waren al actief in de sport.
En dankzij dat geld kunnen ze dus het juiste materiaal en alle kansen kopen dus begeleiding, tig keer in de week en super paarden enzo.

Zo zie ik zelfs heel veel NIET-talentjes rondrijden op heeeeel getalenteerde paarden. (Nee CGJ, ik bedoel niet Patty met Poetin).

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:05

Wouter24 schreef:
Dankzij wie zit/zat ze in het talententeam? Niet danzkij de Rabobank hoor Knipoog

Spijker op zijn kop
Alle credit voor het harde werken van Thamar en de benefits van Leunus *LOL*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 20:15

Het is de bedoeling van de selectiedagen dat je rijdt met het paard waar je mee geselecteerd bent, in casu, de talentenrubriek gewonnen hebt. Een ander paard mag MITS HET M/Z geklasseerd is!!!! Maar hier lees ik nu dat er iemand met een 3 jarige toch mag starten!!! Bij de meeste rubriekswinnaars staat er gewoon 1 paard of pony op stal en staat er geen jonge topper klaar. Je slaat dus ook de spijker op de kop, waarom mag dat meisje wel naar de selectiedag en jan met de korte achternaam moet afzeggen, gewoon omdat zij meer centen op tafel kan leggen.
Daar is geen gelijkheidsbeginsel bij!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:17

Helaas helaas, in de paardensport heb je nou eenmaal een hoop geld nodig wil je in de echte top terecht komen. En dat geld krijg je ook niet als je in ene rabobanktalent bent. Je zult er zelf hard voor moeten werken.

En de rabobank kan wel alle zogenaamde talentjes uit de manegelessen vissen, maar wat heeft dat nou voor toekomst??? De rabobank kan moeilijk voor al dit 'talent' een goed paard kopen Haha!
Ik vind het juist goed dat er pas vanaf het M geselecteerd wordt, zo kan je toch mooi bewijzen dat je alwat in huis hebt. En daar heb je echt niet de duurste paarden voor nodig. Het is immers de bedoeling om jong talent te spotten en een goede pony is al veel minder duur dan een goed paard. Lachen

Ik heb al vanaf mijn 13de twee krantenwijken en heb meerdere malen tomaten moeten plukken, maar heb daarvan wel een pony kunnen kopen en (tuurlijk met enige financiele hulp van mijn ouders) onderhouden. Inmiddels ben ik wel in het bezit van een getalenteerd jong paard, maar die heeft echt geen 10.000 euro gekost. Ik heb gewoon heel lang gezocht en een uit de klei getrokken scharminkel (hij zag er echt niet uit Haha! ) gekocht wat enorm goed kon lopen.
Niet om mijzelf nou tot talent te benoemen, maar een talent moet toch in staat zijn om een jong paard op te leiden???? Verward

Logisch toch dat de echte toppers de uitgebreide begeleiding krijgen, terwijl de sub-top ook wordt geholpen met de extra lessen. 10 lessen van een topruiter heeft wel even de waarde van zo'n 500 euro per persoon Bloos! Nou ik zou er blij mee zijn *LOL*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 20:21

Frunnik, het gaat er juist om dat het rabobank talentenplan op een sponsoring lijkt voor mensen met de juiste hippische achtergrond( lees naam), voor de gewone talenten zijn de A en B kaders van het KNHS en die moeten voor begeleiding zorgen.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:31

Maar er hebben ook echt wel niet-kaderleden in het rabobanktalentenplan gezeten. Feit blijft dat de mensen die het tot het kader hebben geschopt toch ook de echte talenten zijn.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:44

dat was met desiree83 ook het geval dacht ik, die was geselecteerd met haar Z2 paard, en die was later verkocht, en kon toen toch gewoon door blijven lessen met haar jonkie, bij frenk, en later bij imke, maar inmiddels is ze daar ook al weer M1 mee.

Sorry desje als ik het verkeerd heb Bloos