Pony EK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:38

hey
de eventing is vandaag gestart met dressuur. zou ook wel graag weten of er al uitslagen bekend zijn van het dressuur. heb het namelijk wel voor de belgische combinaties. zit namelijk een vriendin van mij in het team dat ons land verdedigd. moest er iemand de uitslagen weten???
groetjes

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:44

Waar is DRESSMAN????

(De regerend Europees dressur pony kampioen)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:51

Ja, vroeg ik me ook af....geloof dat hij al 5 keer goud heeft gewonnen?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:02

Ben er benieuwd hoe MIlky en Robin er dit jaar vanaf brengen Haha!

Ik zie net bij de uistalgen dat z 6e staan( van de 31 combi's)
Bij 1 jury hadden ze zelf 71 % Haha!
Laatst bijgewerkt door INkie op 31-07-04 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:10

Nistria schreef:
Waar is DRESSMAN????

(De regerend Europees dressur pony kampioen)



Misschien amazone 16 jaar of ouder geworden???

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:15

INkie schreef:
Misschien amazone 16 jaar of ouder geworden???

Maar zulke pony's worden vaak erg snel overgegeven (of heel duur verkocht natuurlijk Haha!) aan een nieuwe ruiter/amazone... Knipoog

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:56

INkie schreef:
Misschien amazone 16 jaar of ouder geworden???


Dressmann is geblesseerd en er dus niet bij. Het zou het derde EK voor Katharina Winkelhues worden met deze pony (hebben samen al twee keer het EK gewonnen). Maandag toen ze terug waren van de laatste training voor het EK was hij niet in orde en dus is nu Kirsten Sieber met Velica er bij en doen het niet slecht als je naar de uitslagen kijkt.

lindaB
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:25

Bettine schreef:
Maar zulke pony's worden vaak erg snel overgegeven (of heel duur verkocht natuurlijk Haha!) aan een nieuwe ruiter/amazone... Knipoog


In duitsland verkopen ze deze topponies niet zoals hier in Nederland. Daar worden de ponies doorgeschoven naar een andere duitse ruiter/amazone die er dan weer ek`s mee kan rijden.

lindaB
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:49

Nistria schreef:
Waar is DRESSMAN????

(De regerend Europees dressur pony kampioen)


German Dressage News

Title Defender Katharina Winkelhues Absent at 2004 European Pony Championships

July 30, 2004

Though the battle at the 2004 European Pony Championships is promising to be tough, it will, unfortunately, be a little less exciting than other years. Double, consecutive European Pony Champion and title defender Katharina Winkelhues was unable to travel to Jaszkowo, Poland, for the 2004 Championships. Her top dressage pony, the licensed breeding stallion Dressmann, is lame.

"We got back from the final pony team training session for the European Championships and on Monday Dressmann was lame," Katharina's mother, Gabi Winkelhues, explained. "He has been treated by the vet and is now being hand walked, but we had to withdraw him from the show." German Pony team alternate Kirsten Sieber, who lives in Dortmund, is filling up Winkelhues' empty spot with her pony Velica.

It is sad for Katharina Winkelhues to miss her third Europeans as she was in a strong position to produce a hattrick, winning her third individual gold medal aboard Dressmann. "Katharina quickly proclaimed solidarity with Dressmann," Gabi joked, "since Monday she's been lying in bed with influenza and a high fever. It never rains but it pours."

bron: Eurodressage.com

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:04

Ja het verbaasde mij ook al dat ik die niet mee liep!! Maar zo zit het dus... Erg jammer voor haar... Maar des te beter voor Marrig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:38

he wat staat daar Scheve mond? kan niet zo goed engels Lachen

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:56

Is er al iets bekend van de eventing?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:07

Ik had net de vader van Elaine Pen aan de telefoon: eventing gaat niet zo best, Vera Roozen 2 weigeringen in de cross, de andere teamleden ook allebei 2 weigeringen en beide een val.....alleen Elaine foutloos!!!! Party!!

Ze had weinig punten in de dressuur, daarmee stond ze 23ste, maar nu na de cross staat ze 10de....morgen het springen.

Ik vind het echt heel erg knap van haar, want ze rijdt op de pony van haar broertje, Nejon Star. Monsoon (haar eigen pony) was niet in vorm en Chico (mijn pony) is over de kop gegaan op de laatste hindernis van de (verder foutloos gereden) cross in Macon. Hij is dus nog geblesseerd en daarom heeft ze de pony van Wouter te rijden gekregen. Hij startte daar M mee en ze zijn pas 2 maanden een combinatie.

Ze hebben dus ook geen bondstrainingen en dergelijke meegemaakt.....1 selectiewedstrijd gestart (Hooge Mierde) en meteen gewonnen. Zo zie je maar weer dat de ponytop in eventing heeeeel klein is!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:08

dankjewel! ik zat echt te wachten!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:12

Er is dan niet super gereden, maar ik weet natuurlijk niet wat voor cross er staat. Wel super knap van elaine! echt top!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:23

Hij vertelde dat de cross wel pittig was, maar niet zo zwaar als 2 jaar geleden in Hagen....maar dat is natuurlijk voor iedere combinatie verschillend. En je weet zelf ook wel dat je altijd geneigd bent om te zeggen dat ie wel meeviel zodra je foutloos bent...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:26

Zonde zeg.... Wel goed van Elaine Lachen

Volgend jaar betet, want dan is Jordy er gewoon bij Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:32

liberty schreef:
Zonde zeg.... Wel goed van Elaine Lachen

Volgend jaar betet, want dan is Jordy er gewoon bij Haha!


Moet dit broertje er wel op blijven zitten Tong uitsteken

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:42

Idd Knipoog Er niet afvliegen Lachen

Komt goed, hij kan nog ff vooruit Tong uitsteken

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:13

reddytobias schreef:
dat klopt. haar zusje heeft spiderman nu op het kampioenschap gereden
en laatst moest ik tegen chantal in het M paarden springen. ik was eigenlijk 2x 1e, maar omdat ik HC reed werd zij 2x 1e....vond ze vast niet erg! Haha!


mijn E-pony is trouwens verkocht naar Denemarken,daar hadden ze het erover at pony's tot 1.50 gingen! nou dat hoop ik dan maar voor ze, want ze d8 mijn pony wel bij de ponys te kunnen houden met zijn 1.54m

He heb ik ooit s tegen jou gesprongen in Franeker? 2 parcoursen klassiek in de Z? Reden we beide met een WMR dekje haha. Cool Maar ik geloof er niks van dat de E's daar tot 1,50 gaan ,die worden gewoon ingemeten, beetje geld naar de ponymeter en klaar is kees! Haha! Alle D's zijn tegenwoordig groter dan 1,48 op die grote wedstrijden. In Indoor Friesland vorig jaar ook: moest ik tegen allemaal(zogenaamde) D en die waren zelfs nog groter dan die van mij(E). Beetje vreemd.. Schijnheilig

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:15

En weet iemand waarom Wesley Heijdens niet meer met HT The Future start? Dat is namelijk een halfzus van die van mij(en is te koop Tong uitsteken)..Lachen

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:19

Kan best zijn dat pony's in sommige andere landen tot 1.50 gaan hoor, alleen zullen dat daar vast geen D- of E-pony's heten. Knipoog

Voor de FEI is het een pony als-ie onder de 1.48 hoog is, ongeacht uit welk land hij komt en wat daar de maximale stokmaat van een pony is.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:18

Ze durven op het EK zelf alleen geen steekproeven te nemen, omdat dat politiek natuurlijk nogal gevoelig ligt. Belgie heeft vaak pony's mee die dik in de E maat vallen.....vroeger gingen veel Nederlanders naar Belgie om te meten, nu moet dat verplicht in Utrecht gebeuren.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:26

Staan er ook al ergens uitslagen van de eventing online dan?
Ben wel nieuwsgierig geworden naar de rest vd punten...

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:57

marije1987 schreef:
En weet iemand waarom Wesley Heijdens niet meer met HT The Future start? Dat is namelijk een halfzus van die van mij(en is te koop Tong uitsteken)..Lachen


Omdat The Future is verkocht.. Knipoog