Waarom beter voordoen dan je bent (hogere klasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:48

Wel geschikt voor het niveau wat ermee gestart wordt, maar niet geschikt voor de oefeningen die er thuis mee gereden worden Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:30

Eleonoor schreef:
Vraagje, is de slof nog steeds zo populair in Bleiswijk, de drie die ik ken konden alleen rijden op strakke slof, teugels werden er zelfs afgehaald Verward

Er zijn er 2 of 3 verslaafd aan inderdaad....

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:36

Scum schreef:
Hetzelfde gebeurt ook wel eens met mensen die lesgeven. Zo is er iemand bij ons in de buurt die adverteert ermee privelessen te kunnen geven. Dressuur en springen beide op Z niveau. Ze rijdt zelf B (meestal net geen of helemaal geen winspunt) en B springen. Heeft ook geen opleiding ervoor gedaan. Sja, theoretisch zou het natuurlijk wel kunnen dat ze dan op dat niveau kan lesgeven, maar ik weet gewoon dat het in de praktijk dus niet zo is. Schijnheilig

Het gebeurd idd erg vaak, maar toch sommige mensen hier op bokt rijden ook geen concoursen maar geven wel les..

Gijsenkim sorry je mag geen les meer geven Tong uitsteken *denkt heel hard na* En heel veel meer mensen die het absoluut wel kunnen maar niet hoog genoeg rijden.... Doei, doei

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:35

Ik zou me hier persoonlijk niet druk over kunnen maken. Slecht voor het hart Als ze toch zo min rijdt dan maakt het ook niet uit dat ze in het B start, of ze nu wel of niet Z gereden heeft. Laat zelf een mooie proef zien en dan is het des te leuker om erin te kunnen wrijven dat je met je 4 jarige groene een betere proef neerzet dan zij met "al haar ervaring". Zou hier geen werk van maken of de energie in stoppen, uiteindelijk loopt ze zelf tegen de lamp. Succes met je wedstrijden!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:30

Even voor de duidelijkheid.. Je start dus ALTIJD de hoogst gezamelijke klasse? Of zijn daar uitzonderingen op?

Er is hier iemand op bokt die een ex-ZZlicht paard heeft, in haar profiel vermeldt dat zij M2 is geweest met haar vorige paard (Z startgerechtigd) en in de B is begonnen met haar ZZlicht paard... Verward
Ik heb haar overigens zelf daadwerkelijk B zien starten. Het maakt me weinig uit verder, maar moet altijd wel een beetje grinneken (?) als zulke mensen ontmaskerd worden Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:45

Je kàn dispensatie aanvragen,
ik vraag me wel af of je die krijgt tot aan de klasse B Verward
Kan me nog voorstellen dat je 1 of 2 klasses terug mag, maar helemaal terug naar de B lijkt me onwaarschijnlijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:51

Nee lijkt me ook niet, ik ken iemand die minstens tien jaar, 10 kilo en twee kinderen geleden Z2 is geweest, en nu toch het rijden weer opgepakt heeft een Z2 paard gekocht heeft en het niet zag zitten om Z2 te gaan starten. Ze heeft de KNHS gebeld en heeft dispensatie gekregen tot M1 met 10 winstpunten en mocht niet met het kampioenschap in de M1 meedoen. Lijkt me sterk dat iemand anders dan B mag starten.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:08

Nou ja wat een verhaal zeg, vage mensen zijn er nu eenmaal altijd, maar inderdaad erg sneu voor dat beestje. Misschien weet ik wel over wie je het hebt, heb haar dan misschien ook zien rijden en ik weet via Rik dat ze ook zaterdag moet starten...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:15

Tja ik snap dat ook nooit. Waarom jezelf beter voordoen dan je bent. Hebben mensen dan opeens meer respect voor je denken ze misschien ?? Geen idee...........je bent wie je bent.......wat maakt het nu uit op welk niveau je rijdt........

Zo ook kan ik me zo irriteren aan mensen die altijd maar denken dat ze geweldig rijden en dan geen goede punten rijden en altijd maar de jury de schuld geven.
Wat maakt het nu uit jongens, als je maar plezier hebt, dat is het allerbelangrijkste !!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 08-07-04 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:16

pearl_tje schreef:
Gijsenkim sorry je mag geen les meer geven Tong uitsteken *denkt heel hard na* En heel veel meer mensen die het absoluut wel kunnen maar niet hoog genoeg rijden.... Doei, doei

half augustus ga ik starten met een jonkie............... zowaar Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:13

ach, er zijn hier ook bokkers die beweren hoger te rijden dan ze daadwerkelijk doen. Als je al niet op concours tegen komt, zie je het wel in de uitslagen Haha!

Beetje kinderachtig, maar ach.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:56

Lekker laten gaan. Zulke mensen maken alleen zichzelf belachelijk want iedereen weet wel hoe het echt zit.

Bij mij in de regio zat ook een amazone die een super mooie web-site had gemaakt voor haar dressuur trainingsstal met de vermelding dat ze Z was. In werkelijkheid was ze met haar vormalig Prix St. George paard in 4 jaar tijd noot verder gekomen dan M1 zonder winst Lachen Natuurlijk moesten wij daar altijd vreselijk om gniffelen. Vooral als ze ging vertellen wat voor een topper ze nu weer in training had en dat die de Pi's en de Pa's zo lekker aanpakte Haha!

Als je in een dolle bui bent kun je haar eens navragen hoe dat nu zit met die klassering. Misschien dat ze jou kan uit leggen hoe dat kan dat ze B mag starten Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 09:26

Goed, gisteravond dus een oliebol gehad dus ik heb me een beetje lopen bezatten.
En jawel, ik heb dus inderdaad in een dolle bui gevraagd van 'krijg jij geen problemen met de KNHS als je met jouw status in de B rijdt?'
En nee, die krijgt ze niet. Want... ze heeft Z gestart, maar nooit een punt gehaald. En dat was al ruim 10 jaar geleden. Ze zegt nu dat ze dispensatie heeft gekregen.

Volgens sommigen op de manege die haar al jaren kennen is dit nog blabla, maar goed, het klinkt al beter dan het verhaal dat ze ZZ licht mocht starten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:39

jammer voor het paard zeker als hij ook last heeft.Ook snap ik het nut er niet van om te trainen met stang&trens als je B rijd.dat kan ookwel tegen die tijd dat je voor het eerst m2 gaat starten.

Met Lodewijk heb ik 1 keer Z gestart, geen winstpunt gehaald en me voor de 2de proef afgemeld omdat hij kreupel was geworden.Daarna heb ik hem nooit meer gestart vanwege een rugblessure.voor het paard beter, ikzelf vond het jammerHij loopt behalve de wissels wel de oefeningen van de Z2 maar ik rijd met minder oprichting dan hoort en ik verzamel hem veel minder dus een winstpunt zal ik ook nooit meer rijgen.
Als ik 'm zo rijd als nu blijft hij regelmatig en heeft hij geen last van zijn rug.
Ik rijd op deze manier dus gewoon shows mee op S&T.
Met Orbaldo dus gewoon B gestart en ik merk dat men ineens weer anders tegen je aankijkt, erg vreemd.Maar om er om te gaan liegen? Ik zou het veel erger vinden als mensen erachter komen dat je staat te liegen dan sta je pas voor aap

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:46

Ik vind het wel kl*te dat ik mijn peerden niet officieel in de lagere klasses mag starten. Ik begrijp het wel hoor, maar voor mij is een jong paard uitbrengen hetzelfde als voor ieder ander die dat doet. Ook ik heb niet al teveel ervaring met de echte jonkies...

Aan de andere kant... ik kan niet meer opscheppen Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:58

Tyrza schreef:
Ik vind het wel kl*te dat ik mijn peerden niet officieel in de lagere klasses mag starten. Ik begrijp het wel hoor, maar voor mij is een jong paard uitbrengen hetzelfde als voor ieder ander die dat doet. Ook ik heb niet al teveel ervaring met de echte jonkies...

Aan de andere kant... ik kan niet meer opscheppen Haha!

Ik had het daar laatst met mijn instructrice ook over, die moet nu geloof ik Z1 starten ofzo, maar dan moet je dus je jonkie een paar jaar thuis houden, en dan neem je hem mee voor de eerste keer op wedstrijd, moet ie meteen een Z1 proef rijden... beetje vaag allemaal, maarja ik snap ook niet waarom mensen zich beter voor doen als dat ze zijn, want het lijkt me nou juist super leuk om te vertellen dat je nog niks hebt gereden, en de sterren van de hemel rijd met je paard...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:06

Je kan ook H.C. starten, maar dat haalt toch een beetje de competitie weg.

Weten jullie overigens als je HC start, of je een startkaart moet aanvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:09

Yep en coupons inleveren ook nog.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:10

Fijn Boos!

Kost het nog eens geld ook....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:36

Volgens mij hoef je voor HC geen startkaart te hebben hoor, immers je rijdt niet officieel voor punten oid. Toch? Ik ga weer ff de regelemten doorspitten in mn pauze, hihihii

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:19

Jawel, moet zeker weten wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:49

Tyrza schreef:
Fijn Boos!

Kost het nog eens geld ook....

Je dacht toch niet serieus dat de KNHS ruiters gratis ging laten rijden ???
Haha!:D

Vraag eens na bij je eigen vereniging hoe het zit met de mogelijkheden om 'vereniging' te starten, dat zou misschien een uitkomst kunnen bieden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:35

ik heb zeker weten een keer HC gestart ZONDER coupons ! En bij het schrijven ook hc'ers gehad die dus geen coupon hadden..............

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:49

Misschien dat de jury een oogje toegeknepen had, maar weet je zeker dat het geen verenigingsrubriek was?
Daar gelden weer andere regels voor dan voor HC starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:00

Lielle schreef:
ach, er zijn hier ook bokkers die beweren hoger te rijden dan ze daadwerkelijk doen. Als je al niet op concours tegen komt, zie je het wel in de uitslagen Haha!

Beetje kinderachtig, maar ach.

idd
en dat zelfs nog vaker dan 1x beweren ook.
Heel zielig, maar ik moet dan stiekem altijd lachen
Die doen heel stoer, maar ondertussen zijn het dan zo'n zielige watjes Ach gut