kur op muziek, welke muziek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:45

Als je naar mijn website ga, dan kan je via de knop dowloadpage een boekje dowloaden dat ik een aantal jaren geleden met Claartje van Andel en de Olympische juryleden Jan Peeters en Stephan Clark heb geschreven over dit soort dingen. Zie bijvoorbeeld onderaan pagina 21 onder het kopje Rhytm.

Theo

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:00

ik zou echt van die kippenvel muziek nemen, met eerst rustig en dan dat t inene los knalt, dat is mooi dat je echt staat te kijken en luisteren met kippenvel, ik vind dat liedje van michael jackson mooi van free willy, maar dat is alleen met zang mooi vind ik.. De stem doet t daar meer dan de muziek..

Heb ook een paar keer iets gezien op dat van era ofzo, ik weet eigenlijk verder geen titels...Heb ook een keer iemand met een pony op t jungle boek zien rijden, was ook erg leuk,,, Iets uit de disneywereld doen...

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 01:13

Citaat:
ik zou echt van die kippenvel muziek nemen

Ja wie niet, maar je moet wel heeeeeeeeeeel erg lang zoeken naar echte kippenvel muziek. Zeker als je niet wil dat andere die muziek ook al eens gebruikt hebben.

Theo

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:36

ja, dat is wel zo.. Veel van die muziek is al eens gebruikt ja.. zag wel een internetadres van een aantal mensen staan in de paard en sport die hem voor je kunnen maken, kun je ook doen, tenzij je er niet 1 wilt laten maken want dat is best wel duur toch??

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:35

Horsedances schreef:
Als je naar mijn website ga, dan kan je via de knop dowloadpage een boekje dowloaden dat ik een aantal jaren geleden met Claartje van Andel en de Olympische juryleden Jan Peeters en Stephan Clark heb geschreven over dit soort dingen. Zie bijvoorbeeld onderaan pagina 21 onder het kopje Rhytm.

Theo

Ik heb t gelezen, daar heb ik idd wel wat aan... Knipoog

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:23

Citaat:
tenzij je er niet 1 wilt laten maken want dat is best wel duur toch??

Het hangt er van af wat je duur vindt. Als je zelf de muziek uitgezocht hebt en met een goede video-opname van je proef komt, valt dat best mee. 80% van onze tijd gaat zitten in het zoeken naar de goede/beste en passende muziek.

Helaas zie ik nog veel te veel küren waar de muziek eerder afbreuk doet aan het paard, dan dat de muziek het beste van zo'n paard laat zien.

Theo

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:41

Horsedances schreef:
Het hangt er van af wat je duur vindt. Als je zelf de muziek uitgezocht hebt en met een goede video-opname van je proef komt, valt dat best mee. 80% van onze tijd gaat zitten in het zoeken naar de goede/beste en passende muziek.

Helaas zie ik nog veel te veel küren waar de muziek eerder afbreuk doet aan het paard, dan dat de muziek het beste van zo'n paard laat zien.

Theo

Als mensen zelf muziek hebben uitgekozen, gebruik jij dat dan altijd? Ook als je de muziek niet bij de combi vindt passen of als die gewoon niet bij een bepaalde gang past (zonder al te veel aan de BPM's te veranderen dan)? In principe is alles "passend" te maken, maar hoe het dan nog klinkt,...

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:12

In het verleden heb ik best wel eens wat küren gemaakt waar ik totaal niet achterstond. Maar dan sprak ik altijd af dat ze een blanco CD kregen zonder ons bedrijfslogo erop. Dit had vaak te maken met persoonlijke emoties van de betreffende rijders. Kortom sommige willen een nummer wat ze gebruikt hadden toen ze voor de eerste keer met hun vriendje danste, etc... Hoewel ik mensen vaak vertel dat de jury hier natuurlijk geen boodschap aan heeft, blijft het een spelletje van welles en nietes.
Maar zelfs bij ons blijft de klant altijd koning.

Theo

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:51

Nog even on-topic (niet dat het nog nodig is, maarja Knipoog Haha!), als je iets heftigs wilt kan je ook muziek van Apocalyptica gebruiken.
Maar-ehm niet iedereen zal ervan houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:29

Theo, ik denk dat het toch wel belangrijk is dat een ruiter rijdt op muziek die hij/zij fijn vindt en ook een goed gevoel bij heeft, ik denk dat dat ook bijdraagt aan de uitstraling uiteindelijk.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:37

Lovely schreef:
Theo, ik denk dat het toch wel belangrijk is dat een ruiter rijdt op muziek die hij/zij fijn vindt en ook een goed gevoel bij heeft, ik denk dat dat ook bijdraagt aan de uitstraling uiteindelijk.

Ben ik met je eens, maar ik weet wel dat wij iig altijd proberen de mensen te adviseren indien een stuk echt niet past. De keuze ligt dan iig altijd nog bij de klant!

Sommigen staan er niet bij stil of het muziekstuk wel bij een gang past of passend te maken is. Laat je het resultaat horen, kunnen ze altijd zelf kiezen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:51

Zoals je op mijn website kan horen bij de muziek van Hannelore Volders en Wendy van der Helm, maak ik altijd nog een alternatieve kür, vooral als ik (of zijzelf) denk(en) dat de juryleden er nog niet mee om kunnen gaan. De uiteindelijke keuze kunnen ze dan 2 voor 12 zelf doen.

Stel bijvoorbeeld dat je na de landenwedstrijd en de individuele wedstrijd dicht bij elkaar staat, en alles aankomt op de kür op muziek. Dan kun je kiezen voor zekerheid. Sta je echter een straatlengte achter dan kun je de gok wagen, en misschien wel een heel groot gat overbruggen.

Jenever can tell

Theo