CGJ12 schreef:Ik ben het niet altijd met de jury eens, maar ik leg me er ALTIJD bij neer.
Respect heet dat.
Helemaal mee eens.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne schreef:Het valt me wel op dat IM/IZ jury's wel meer durven te punten, eerder een 3 of een 9 geven.
parnassia schreef:Ze kunnen ook gemakkelijker zo punten: meer oefeningen die goed verprutst kunnen worden (denk aan keertwending), terwijl 'simpelere' oefeningen ook nog steeds gepunt moeten worden en die vaak al een stuk bevestigerder zijn dan bij B/L-combinaties.
amondi schreef:Als je in de B of L1 een correcte overgang rijdt zou dat volgens mij een 7 of een 8 MOETEN opleveren, maar wie van jullie krijgt die ook? Wij niet, in ieder geval, altijd een 6. 7vens krijg je alleen op een goede volte of middendraf of gebroken lijn( en verzorging). Juryleden van dit land, leg mij dit eens uit want ik snap dat dus niet.
Jasmijn schreef:Tja, het blijft moeilijk...
Ik vind het wel belangrijk dat een jury zelf nog actief is in de sport, zodat hij/zij zich meer in kan leven in de proef van een ander (bijvoorbeeld dat het veel slimmer is om langs een slechte plek op de A/C lijn te rijden, ipv er dwars doorheen, en daardoor netjes op de A/C lijn blijft.), maar de kwaliteit van rijden van de jury is in mijn ogen van veel minder belang.
Marcella schreef:Vind het een beetje banketstaaflig als je meerdere 4 en 5 op je protocol heb staan en dan maar 1 zin (bestaande uit twee woorden). Ik neem aan dat het bedoeling is dat je ook nog wat leert van je protocol. Zodat je weet wat er verbetert moet worden.
Marcella schreef:Vind het een beetje banketstaaflig als je meerdere 4 en 5 op je protocol heb staan en dan maar 1 zin (bestaande uit twee woorden). Ik neem aan dat het bedoeling is dat je ook nog wat leert van je protocol. Zodat je weet wat er verbetert moet worden.
yokie schreef:Als je zelf al niet in kan schatten waarom je een 4 of 5 hebt gekregen, weet je nog niet zo goed wat je in die wedstrijdring aan het doen bent.
yokie schreef:Wat mij betreft leer je dat dus juist niet van het protocol. Je gaat toch niet beoordelen aan de hand van die individuele cijfers of je goed hebt gereden of niet??
Daar heb je zelf een gevoel over, als het goed is. Je moet het zelf kunnen beoordelen, en zelf kunnen relativeren wat verbetert moet worden. Daar heb je de jury niet voor nodig. Thuis, in de training en in de les, daar liggen je leermomenten.
Als je zelf al niet in kan schatten waarom je een 4 of 5 hebt gekregen, weet je nog niet zo goed wat je in die wedstrijdring aan het doen bent. Sorry als het wat hard overkomt..
Scum schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben zelf ook jurylid maar ik heb dit jaar ook een proef gereden die heel fijn liep. En allemaal vieren en 5ven. Er stond GEEN commentaar op de coupon. Ik (tezamen met mijn instructeur die me heeft voorgelezen en nog 3 ORUN instructeurs waarmee ik samen de cursus heb gedaan - die allemaal mijn proef hebben gezien) snappen niet waar die vieren en vijven vanaf komen. Als je niet kunt motiveren waarom je een 4 of een 5 geeft, jureer dan niet.
missmuts schreef:Komt op mij niet hard over, hoor![]()
Het is heel menselijk om een bepaald 'gevoel' over je proef te hebben, dat totaal niet overeenkomt met het beeld. Er zijn zat mensen die geen mogelijkheid thuis hebben om met spiegels te rijden en dus een verkeerd gevoel ontwikkelen. Daarom alleen al is het handig dat de jury zijn cijfers blijft motiveren.
yokie schreef:Maar ik blijf het wat krom vinden dat al die mensen ("zat mensen") een verkeerd gevoel ontwikkelen omdat ze dus blijkbaar niet genoeg feedback in de training krijgen, dat die mensen hun evaluatie van slechts een coupon moeten krijgen.
yokie schreef:Wat mij betreft leer je dat dus juist niet van het protocol. Je gaat toch niet beoordelen aan de hand van die individuele cijfers of je goed hebt gereden of niet??
.
missmuts schreef:Tsja, misschien overdreef ik wel met 'zat mensen'. En tuurlijk mag ik hopen dat de instructeur een belangrijke rol speelt in het ontwikkelen van het gevoel. Maar dan nog is de coupon een handig controle-middel.
Trouwens, 'zat' mensen (misschien overdrijf ik weer) die door wedstrijd-spanning en stress niet meer in staat zijn een zuiver gevoel te hebben tijdens de proef...
yokie schreef:Gelukkig maar![]()
Maar ik blijf het wat krom vinden dat al die mensen ("zat mensen") een verkeerd gevoel ontwikkelen omdat ze dus blijkbaar niet genoeg feedback in de training krijgen, dat die mensen hun evaluatie van slechts een coupon moeten krijgen.
Scum schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben zelf ook jurylid maar ik heb dit jaar ook een proef gereden die heel fijn liep. En allemaal vieren en 5ven. Er stond GEEN commentaar op de coupon. Ik (tezamen met mijn instructeur die me heeft voorgelezen en nog 3 ORUN instructeurs waarmee ik samen de cursus heb gedaan - die allemaal mijn proef hebben gezien) snappen niet waar die vieren en vijven vanaf komen. Als je niet kunt motiveren waarom je een 4 of een 5 geeft, jureer dan niet.
Op de cursus wordt ook verteld dat je zoveel mogelijk commentaar moet geven bij 4,5,6,7. Bij een 3 of een 8 snap ik zelf ook nog wel wat er nou zo slecht of goed was.