[Poll]Jury/wedstrijd clinic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Interesse in wedstrijd/jury clinic

Nee
2 (2%)
Ja, klasse B
19 (24%)
Ja, klasse L
27 (35%)
Ja, klasse M
14 (18%)
Ja, klasse Z
15 (19%)

Totaal aantal stemmen: 77

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:11

rhijnauwen schreef:
Jippie, ik denk dat jij dan een ander soort clinic moet organiseren, op hoger niveau, .......

Ik heb eens gereden bij Nico Verwer en die had ook voor de B-combi's heel nuttige opmerkingen.
Maar ik kan me voorstellen dat de kosten in zo'n geval te hoog gaan worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:14

Denk dat dat voor Peter ook wel opgaat, die jureerd ook nog regelmatig B proeven en denk dat de kosten ook wel mee zullen vallen. Vergeet niet dat jureren ook echt geen vetpot is!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:20

Uiteraard ben ik ook bij deze clinic weer van de partij, heb zoiets al eens van de kant meegemaakt bij het stamboek over beoordelen van proeven en vond het gigantisch leerzaam....
Count me in babe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:22

Samsam schreef:
Vergeet niet dat jureren ook echt geen vetpot is!

nou......... Je kunt je die dag naar hartelust volstoppen met broodjes kroket en braadworst, gratis koffie, thee en limonade, scheelt je toch weer een dagje eten kopen. om dan nog maar te zwijgen van de onkostenvergoeding Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:40

Samsam schreef:
Daarom dacht ik aan Peter Bonhof die volgens mij tot Lichte tour jureerd. maar ook b-rubrieken. Maar ik begreep al dat hij niet bij iedereen goed valt. Ook zou ik Ad Vroom kunnen vragen, maar denk niet dat men daar blij van zal worden!

als je bij iedereen rekening moet houden of hij wel goed bij iedereen valt, kun je wel aan de gang blijven. Dan kun je ook beter thuisblijven als je moet zoeken naar iemand die voor iedereen aardig is. Beetje kritiek moet kunnen, als het niet verzand in op de grond toe afbranden.
Het lijkt mij trouwens dat je van die Bonhof genoeg kan leren!

(is dat trouwens die man met die Jaguar?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:45

Ik kreeg per PB de vraag hoe ik de clinic nu precies zag en wat precies de insteek is.

Het idee wat er achter zit dat je wat meer inzicht inzicht krijgt in het "proces" van de wedstrijd.

Deel 1, het gedeelte bij jezelf waaronder de wedstrijdstress, dit stukje kun jezelf min of meer beinvloeden.
(Zelf heb ik bijvoorbeeld best houvast aan het Smart gebeuren, juist omdat ik op deze manier mijn doel voor dit jaar heb gesteld vind ik het niet zo erg als het een keer minder gaat, ik zie het meer als een groter geheel waar ik rustig de tijd voor heb).

Deel 2, het jurygedeelte, dit kun jezelf niet beinvloeden, maar het is wel prettig om eens uitgebreid te horen hoe er nu naar een proef gekeken wordt.

Klinkt dit een beetje helder?
Weet zelf precies wat ik bedoel maar vind het nog wel eens lastig om iets kort en helder uit te leggen Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:51

Heel helder Ilindra.

Van de week las ik in de P&S dat ze ook een soort wedstrijdgerichte clinic met Wim Ernes hadden gedaan. Je reed een proef, je nam zelf een videocamera mee en dan kon hij gedurende proef commentaar geven.

Kon je het thuis zo vaak terugkijken als je wil. Hoewel op papier ook handig is natuurlijk. Vond het wel een leuk idee, iig.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:54

Afhankelijk van datum/locatie/kostenplaatje heb ik zeker interesse (L2 dressuur),

en misschien is het handig er even bij te zetten wat er met Smart bedoeld wordt, dat maakt het verhaal misschien iets duidelijker:
als ik het me goed herinner gaat het er om dat doelstellingen SMART zijn, en SMART staat dan voor:
S - Specifiek
M - Meetbaar
A - ............ (ben ik vergeten) Bloos
R - Realistisch
T - Tijdsgebonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:08

Acceptabel Haha!

De bedoeling is uiteraard dat iedereen nu zo nieuwsgierig wordt dat ze gewoon komen Tong uitsteken

Heb net een telefoontje van COBO gehad, er is niet eerder plaatst dan in november.
Ze sturen me nog een offerte dus ik weet nog niet wat het gaat kosten.
We krijgen dan de kantine, binnenbak en stallen voor de paarden.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:39

Ilindra schreef:
Acceptabel Haha!

De bedoeling is uiteraard dat iedereen nu zo nieuwsgierig wordt dat ze gewoon komen Tong uitsteken

Heb net een telefoontje van COBO gehad, er is niet eerder plaatst dan in november.
Ze sturen me nog een offerte dus ik weet nog niet wat het gaat kosten.
We krijgen dan de kantine, binnenbak en stallen voor de paarden.

Oh november, dan heb ik iig nog tijd om te oefenen Knipoog Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:01

Ik weet niet of jullie perse daar willen, maar misschien is Zilfia's Hoeve in Utrecht een idee? Ook heel centraal.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:04

trouwens, ik heb wel interesse, maar dat hangt van een paar dingen af.

Datum en kosten. Ik wil er best wat voor uitgeven, rond de 30-35 euro.
Als het meer wordt zou ik er toch nog even over moeten nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:29

missmuts schreef:
Ik weet niet of jullie perse daar willen, maar misschien is Zilfia's Hoeve in Utrecht een idee? Ook heel centraal.

Ligt een beetje aan de kosten, heb jij enig idee wat het daar gaat kosten?

Zweig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:05

he Ilindra, het is misschien ook leuk om in samenhang met de sportpsychologie te gaan kijken naar je training en voorbereiding op langere termijn. Je kunt namelijk niet verwachten dat als je je geestelijk meer bezig gaat houden met de voorbereiding dat dit meteen vruchten afwerpt, daar gaat je succesbeleving. Door toch vol te blijven houden kun je met die training wel hele grote vooruitgang boeken maar dat duurt even. Kun je dat ook in het gebeuren een plaatsje geven?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:12

Ben ik wel in geïnteresseerd, klasse B Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:13

Ilindra schreef:
Ligt een beetje aan de kosten, heb jij enig idee wat het daar gaat kosten?

Ik heb je een PB gestuurd Lachen

Is trouwens in Houten, naast Utrecht Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:24

Jippie schreef:
In dat geval zou ik het super vinden om er een jury van de ZZGP bij te betrekken. Iemand die kan toelichten wat er voor nodig is om de stap naar de ZZGP te overbruggen. Want het is een feit dat de meeste Z combi's liever opnieuw met een jong paard beginnen dan dat ze de overstap maken. Ik wil graag een kijkje over de hoge schutting van de ZZGP.
Van zenuwen heb ik eigenlijk helemaal geen last en van sportpsychologie en mental coaching weet ik al een hoop.

zoiets las ik onlangs nog in de Paard & Sport: Wim Ernes en Jan Peeters hadden een dergelijke clinic gehad.

Er deden 150 combinaties mee. De ruiters hadden hun eigen cameraman mee en de jury praatte dan tegelijk in op de video. Zodoende kon het thuis nog eens bekeken worden Lachen

Goed initiatief!! OK dan!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:26

Ze praatten alleen bij de Z in, de rest kreeg n protocol met aanwijzingen ipv cijfers. Lijkt me ook erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:14

Ik vind het een heel leuk idee, ben zeker geinteresseerd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:24

Ik vind het een goed idee, ik ben geintresseerd voor de klasse B

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:25

Jippie schreef:
nou......... Je kunt je die dag naar hartelust volstoppen met broodjes kroket en braadworst, gratis koffie, thee en limonade, scheelt je toch weer een dagje eten kopen. om dan nog maar te zwijgen van de onkostenvergoeding Knipoog

onkostenvergoeding 12,50 per dagdeel
benzine kosten 28 cent per km (benzine + auto kost meer denk ik)
Lunchpakket verschilt per wedstrijd, soms krijg je echt een super lekker en groot pakket Tong uitsteken , op andere wedstrijden 1 kopje lauwe koffie en (na vragen) een slof broodje met (zweet)kaas *waar is de kotssmiley* en kijken ze je raar aan of je misschien een patatje mag als je klaar bent.
Ik denk wel dat je als internationaal jurylid het beter hebt

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:09

Het lijkt me heel leuk om mee te doen aan de clinic (klasse L). Alleen moet ik even afwachten of dat gaat met Lucien, maar als hij goed opknapt ben ik van de partij met hem en anders kom ik gewoon kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:16

Ik ben nog bezig met een accomodatie, heb al wel een prijsopgaaf binnen maar die is vrij prijzig.
Zit nu te denken om er maar 2 aparte clinics van te maken.
1 jury clinic en 1 sportpsycologieclinic, dan hoeft de accomodatie aan een stuk minder eisen te voldoen en kan het veel goedkoper.
Jullie horen nog van me

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:24

He jammer, Lia. Ik had gehoopt dat Cobo wel betaalbaar zou zijn.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:53

Het lijkt mij op zich erg leuk om mee te rijden, maar ik denk dat de afstand het grote probleem zal zijn. Zwolle is voor mij echt de max om met de trailer heen te rijden.
Ik heb in elk geval interesse in het theoriedeel.