Voorselectie pavo Vrouwenpolder, wie gaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:29

Samsam schreef:
Die link snap ik niet. Dat ze niet onder de indruk van het niveau op de Pavo, zegt toch niets over haar eigen beesten!

Nee vooral omdat ik al drie keer in dit topic heb gezegd dat ik mijn eigen paarden niet voldoende kwaliteit vind hebben voor dit soort evenementen.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:29

Pipo schreef:
Tja Jazzje, zoals ik hierboven al omschreef, ik vind mijn paarden juist niet goed genoeg. En daarom doen die dus niet mee

Erg flauw trouwens dat je niet een normale discussie kan voeren over de kwaliteit van de paarden maar gelijk in de persoonlijke aanval gaat.

In vergelijking tot de andere stamboekkeuring/Centrale keuringen waar ik ben geweest vond ik Zeeland een van de mindere qua kwaliteit van de paarden. Friesland staat bij mij nog steeds aan kop!

ik val jou niet aan maar je heb zoveel commentaar om paarden van iemand anders dat je dan eerst eens bij jezelf ten raden moet gaan.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 20:31

Viel mij wel op dat de paarden met springgerichte vaders onderaan geeindigd zijn, is het verschil dan nu toch zo groot tussen dressuur en springgericht gefokte paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:33

Jazzie schreef:
ik val jou niet aan maar je heb zoveel commentaar om paarden van iemand anders dat je dan eerst eens bij jezelf ten raden moet gaan.

Ik beschrijf wat ik gezien heb. Ik kan je ook een beschrijving geven van wat ik zelf heb staan. Daar kijk ik ook realistisch naar, en je zult mij niet horen zeggen dat dat Olympische paarden zijn. Waarom zou ik dan bij mijzelf ten rade moeten gaan? Zijn allemaal dingen die ik de mensen persoonlijk ook durf te vertellen.

Dus die opmerking slaat helemaal nergens op. Ik constateer wat ik heb gezien, als dat al niet meer mag.............noem de paarden die negatief opvielen niet bij naam, dus spreek niemand persoonlijk aan op de dieren. Alleen de merrie van Laurens, maar dan nog noem ik dat geen waardeloos beest, alleen wat minder aansprekend.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-04 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:33

Beber schreef:
Viel mij wel op dat de paarden met springgerichte vaders onderaan geeindigd zijn, is het verschil dan nu toch zo groot tussen dressuur en springgericht gefokte paarden?

heb een internet stite voor je www.fotografieleontienruissen.nl
Veel succes ermee!!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 20:34

Bedankt !!!!!!!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:35

nou mensen wat een discussie. Het verbaast me echt wat hier allemaal gaande is . maar je het bekende gezegde: De beste ruiters staan aan wal geldt hier dus ook weer. Je kan niet over iets of iemand oordelen als je niet zelf mee hebt gedaan. En trouwens ik ken het paard van jazzie en ik ken haar zelf ook en voor de kwaliteiten van dat paard vielen de punten idd tegen. Maar nogmaals als je er geen verstand van hebt DOE DAN NIET ZO DOM!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:36

Jazzie schreef:

Dat slaat nergens op, juist omdat ze ervoor kiest om niet mee te doen! Daaruit blijkt dus de realistische inschatting om ze thuis te houden wanneer ze niet goed genoeg/of niet getraind genoeg zijn om hem thuis te houden en niet rond de 50 punten te scoren!

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

Purtje schreef:
nou mensen wat een discussie. Het verbaast me echt wat hier allemaal gaande is . maar je het bekende gezegde: De beste ruiters staan aan wal geldt hier dus ook weer. Je kan niet over iets of iemand oordelen als je niet zelf mee hebt gedaan. En trouwens ik ken het paard van jazzie en ik ken haar zelf ook en voor de kwaliteiten van dat paard vielen de punten idd tegen. Maar nogmaals als je er geen verstand van hebt DOE DAN NIET ZO DOM!

Bedankt meid! Zo te zien zijn er mensen die nog wel realistisch kunnen reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

Purtje schreef:

Het gaat om de kwaliteit van de paarden, niet over het rijden van mensen.

Maar goed..........ik begrijp dat jullie allemaal een paard hadden meelopen en dat jullie zeer gefrustreerd zijn dat ik hier letterlijk zeg dat de kwaliteit niet meeviel.

Ik denk dat jullie nog steeds niet doorhebben dat het niet om fijne gebruiksdieren voor de particulier gaat, maar om een wedstrijd voor jonge getalenteerde paarden. Dus paarden die straks op het hoogste nivo moeten gaan meedraaien.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:39

Pipo, ten eerste liep hier geen paard van mij mee. En ten tweede hoe denk jij goed te kunnen oordelen over de kwaliteit van het paard. ZO''n wedstrijd is helaas maar een moment opname.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 20:40

Ach , met zulke keuringen is het toch voornamelijk kijken en vergelijken en er zijn altijd maar een paar uitschieters, zou anders wel erg makkelijk worden om een topper te fokken of te kopen, stel je toch eens voor dat er alleen maar toppers zouden rondlopen, dan nog kunnen ze niet allemaal door en wordt de strijd nog groter, helaas voor diegene die er net naast zaten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:41

Ik ga er even iets anders tussen door gooien;
Melissen heeft de foto's online staan...
Ik zag mijzelf net voorbij komen met Griumph Verward *LOL*
Gelukkig zocht ik op de afstamming van mijn beest Tong uitsteken

http://www.melissen.net/cgi-bin/texis/go/easy

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:41

Een goede jury kijkt wel door "de vorm van de dag" heen hoor!!

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:42

Pipo schreef:
Het gaat om de kwaliteit van de paarden, niet over het rijden van mensen.

Maar goed..........ik begrijp dat jullie allemaal een paard hadden meelopen en dat jullie zeer gefrustreerd zijn dat ik hier letterlijk zeg dat de kwaliteit niet meeviel.

Ik denk dat jullie nog steeds niet doorhebben dat het niet om fijne gebruiksdieren voor de particulier gaat, maar om een wedstrijd voor jonge getalenteerde paarden. Dus paarden die straks op het hoogste nivo moeten gaan meedraaien.

Het spijt me zeer maar ik heb zelf paarden die bij het ZZGP meelopen. Geloof dat je dan wel kan spreken van kwaliteitspaarden. Mijn inschatting van paarden blijkt dan nog niet zo slecht te zijn! Het paard wat gister mee liep van mij is een belofte voor de toekomst maar nog erg jeugdig. Neem aan dat je 64,5 niet echt een slechte score vind. ik namelijk niet! Ben erg blij met dit paard en geloof erin dat hij het heel goed ga doen in de toekomst!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:43

Purtje schreef:
Pipo, ten eerste liep hier geen paard van mij mee. En ten tweede hoe denk jij goed te kunnen oordelen over de kwaliteit van het paard. ZO''n wedstrijd is helaas maar een moment opname.

Die juryleden hebben zoveel ervaring dat ze echt wel door een momentopname heen kunnen kijken.

Ik oordelen over de kwaliteit? Ik geef mijn mening. Verder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:44

64.5 is toch ook geen slechte score? Maar 50 punten is wel een slechte score. En de meesten hadden toch echt die score!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:44

ik vraag me dan af hoe je door de vorm van de dag heen kunt kijken want dat is echt onzin hoe kun je nou naar een paard kijken en beoordelen oftie zijn dag wel of niet heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:46

Purtje schreef:
ik vraag me dan af hoe je door de vorm van de dag heen kunt kijken want dat is echt onzin hoe kun je nou naar een paard kijken en beoordelen oftie zijn dag wel of niet heeft.

Dat is nou het risico van dit spelletje! Je beoordeeld op wat je op dat moment ziet.

Al geloof ik er nooit zo in dat een paard wat vandaag 50 punten scoort, morgen ineens 80 punten scoort.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:48

ALs een paard helemaal over de zeik is van de stress en geen energie meer over heeft om optimaal te kunnen presteren kan ik me voorstellen dat met de prestatie die nu neer word gezet maar 50 punten worden behaald maar het paard zelf wel 80 kan lopen
Laatst bijgewerkt door Purtje op 04-07-04 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:48

Pipo schreef:
64.5 is toch ook geen slechte score? Maar 50 punten is wel een slechte score. En de meesten hadden toch echt die score!

heb hier de lijst voor me en kan er toch niet een opsporen met een score van 50 punten!!! het maakt niet uit wat jij ervan vindt. de mensen zijn blij met hun beesten. wat ze nu laten zien hoeft nog niets te zeggen over hun vedere carriere.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:49

Ik snap het probleem niet zo, Er wordt toch alleen maar gezegd dat Pipo in het algemeen de kwaliteit vond tegen vallen. En zoals ik het begrijp is dat iemand die alle keuringen afloopt en waarschijnlijk ook wel een beetje kijk op de paarden heeft. Verward
Het is gewoon een persoonlijke mening.
Ik vind ook dat je met ieder paard mee mag doen en mag hopen dat je erbij komt. Maar je moet wel realistisch blijven, de paarden die pavo-cup winnen zijn paarden die de meesten van ons niet kunnen betalen. Ik denk dat je blij mag zijn als je rond de 60 punten scoort. OK dan!
Ik kan ook best begrijpen dat sommige mensen de punten wel eens een beetje tegen vinden vallen, jou mening en die van een jury kunnen ook wel eens wat puntjes verschillen. Knipoog
Mijn paardje loopt trouwens ook mee vrijdag in Heerjansdam en ik heb echt niet de illusie dat mijn paardje daar gaat winnen. Maar zonder al die 'wat mindere' paarden is het zo'n lege dag Clown

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:51

frunnik schreef:
Ik snap het probleem niet zo, Er wordt toch alleen maar gezegd dat Pipo in het algemeen de kwaliteit vond tegen vallen. En zoals ik het begrijp is dat iemand die alle keuringen afloopt en waarschijnlijk ook wel een beetje kijk op de paarden heeft. Verward
Het is gewoon een persoonlijke mening.
Ik vind ook dat je met ieder paard mee mag doen en mag hopen dat je erbij komt. Maar je moet wel realistisch blijven, de paarden die pavo-cup winnen zijn paarden die de meesten van ons niet kunnen betalen. Ik denk dat je blij mag zijn als je rond de 60 punten scoort. OK dan!
Ik kan ook best begrijpen dat sommige mensen de punten wel eens een beetje tegen vinden vallen, jou mening en die van een jury kunnen ook wel eens wat puntjes verschillen. Knipoog
Mijn paardje loopt trouwens ook mee vrijdag in Heerjansdam en ik heb echt niet de illusie dat mijn paardje daar gaat winnen. Maar zonder al die 'wat mindere' paarden is het zo'n lege dag Clown

welk paard is van jou die vrijdag meeloopt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:52

Jazzie schreef:
Het paard wat gister mee liep van mij is een belofte voor de toekomst maar nog erg jeugdig. Neem aan dat je 64,5 niet echt een slechte score vind. ik namelijk niet! Ben erg blij met dit paard en geloof erin dat hij het heel goed ga doen in de toekomst!!!

Denk dat het hier fout gaan, denk niet dat Pipo jouw paard bedoelde, maar meer de beestjes die nog geen 60 punten liepen! Volgens mij voel je je onterecht aangevallen!

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:54

Samsam schreef:
Denk dat het hier fout gaan, denk niet dat Pipo jouw paard bedoelde, maar meer de beestjes die nog geen 60 punten liepen! Volgens mij voel je je onterecht aangevallen!

voel me niet aangevallen, zeker niet ik ben heel zeker over de kwaliteiten van mijn paard!!! gaf alleen aan dat je andermans paarden niet te veel moet afkraken en dat je ook deze mensen de kans moet geven om mee te doen aan die evenementen. deze hebben hier namelijk ook veel pleizier in!!