Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:49

Hmmm...

ik ga nu overeenkomsten zien tussen het EK voetbal en de OS dressuur (Advokaat vs NL).....

Laten we overigens niet vergeten dat Bert ook veel goeds heeft gedaan inzake het aanstellen van het A en B kader en de toelatings percentages hiervoor.

Ik hou het zelf in het midden. Heb niet voldoende naar de ruiters/amazones gekeken om een oordeel hierover te hebben.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:08

William gaf een zeer ervaren opsomming hoe het e.e.a. in elkaar steekt.

Marlies en Imke hebben zoveel ervaring rond zich heen, trainer(s), ouders etc..dat dit zeker voor een vierde team-plaats niet als argument mag tellen. Marlies wordt (niet alleen in Duitsland), terecht gezien als één van de meest getalenteerde amazone's die er op dit ondermaanse rondrijdt, terwijl ik evenzo denk dat ze bij de Duitse juryleden in een beter blaadje staat dan Sven. Maar "we shall see". Tevens denk ik dat ze meer bij kunnen dragen aan het team-gevoel dan Sven Haha!

Het belangrijkste feit blijft echter onderbelicht, waarom die twee meiden niet als reserve aangewezen ?. Ik weet uit de eerste hand dat de diverse trainers, en paardeneigenaren niet weten waar ze nu aan toe zijn.

Daarnaast denk ik (en dat geld voor alle nationale selecties) dat er niet duidelijk is waar het in de selecties nu eigenlijk om gaat. Kortom er worden vijf observatiewedstrijden aangewezen, de drie beste tellen voor de defintieveselectie, maar uiteindelijk ook weer niet.

Typisch het dressuurwereldje waar je (om in mijn eigen straatje te blijven)

geen cijfer krijgt voor de muziek, maar voor keuze van de muziek en de interpretatie (door de laatste toevoeging kan je als jurylid n.l. nooit gepind worden op je punten van de vorige keer)

en dat geld evenzo voor moeilijkheidgraad, en choreografie.

Theo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:11

Mag ik jullie even helpen herinneren dat Sven in Atlanta een individuele medaille ( brons) met Weijden won? Dus een Duitser die in Duitsland niet aan de bak komt is grote onzin!

Weijden is trouwens ook een van de weinige hengsten die een individuele medaille op zijn naam heeft staan! Zijn weinig dekhengsten die dat hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:13

DaniellevA schreef:
En een Duitser die in Duitsland nergens bij komt en maar voor Nederland gaat rijden,word hier in het team geplaats. Verward Terwijl er een topamazone is die zich beschikbaar stelt (En er recht op had.),maar omdat ze toevallig nog geen O.S. heeft gereden,is ze niet betrouwbaar genoeg. Verward BULLSHIT! Want als we zo gaan beginnen,kan bijna iedere ruiter maar beter thuis blijven en komt er niemand aan de bak!!

Nou nou, denk je nou echt dat dit de sfeer is om hierover te discussieren??
Het klinkt hier allemaal nogal alsof jullie het Sven niet gunnen en dat vind ik een beetje raar eigenlijk.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:19

Pipo schreef :

Citaat:
Mag ik jullie even helpen herinneren dat Sven in Atlanta een individuele medaille ( brons) met Weijden won?

Ja, maar dat was voor Nederland en niet voor Duitsland.

Theo

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:21

Duitser of Nederlander, doet aan de prestatie niks af!

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:23

Lovely schreef:
Nou nou, denk je nou echt dat dit de sfeer is om hierover te discussieren??
Het klinkt hier allemaal nogal alsof jullie het Sven niet gunnen en dat vind ik een beetje raar eigenlijk.

Ik gun het iedereen maar als iemand het verdiend heeft en er recht op heeft is het wel een beetje vreemd als die gene ineens niet mag,de beste moet gaan!En ik geef me mening en wat een ander er van vind maakt me eigenlijk weinig uit,iedereen geeft toch ze mening of niet dan,waarom wordt ik er dan op aangesproken?Ik zeg de waarheid hoor,en zuig niks uit me duim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:24

Horsedances schreef:
Pipo schreef :

Ja, maar dat was voor Nederland en niet voor Duitsland.

Theo

Waar zeg ik dat het voor een ander land was dan? Danielle begint op de vorige pagina over een Duitser die in Duitsland niet meer aan de bak komt en daarom maar naar Nederland vertrekt. Dat vind ik grote onzin, want hij wist wel een medaille te winnen. En niet te vergeten, er deden Duitsers mee in Atlanta

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:25

DaniellevA schreef:
Ik gun het iedereen maar als iemand het verdiend heeft en er recht op heeft is het wel een beetje vreemd als die gene ineens niet mag,de beste moet gaan!En ik geef me mening en wat een ander er van vind maakt me eigenlijk weinig uit,iedereen geeft toch ze mening of niet dan,waarom wordt ik er dan op aangesproken?Ik zeg de waarheid hoor,en zuig niks uit me duim!

Nee jij zegt het zoals jij jou waarheid interpeteert, maar het is niet zo dat dat ook werkelijk de waarheid is. Dat is in dit geval niet op feiten gebaseerd maar op meningen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:26

Citaat:

Sven en ook Gonnelien hebben natuurlijk best wat kwaad bloed gezet door hun gedrag op internationale wedstrijden.

Met vier paarden inschrijven (vele vele malen) en dan op het laatst niet komen, waardoor de organisatie zich scheel kon bellen om hun programma nog ingevuld te krijgen. Op het winterkampioenschap in Weert lekker in hun eigen inrij-bak rond te gaan rijden terwijl de rest van de paarden met 20 tegelijk in een bakje van 20*30 moesten rondcrossen.

Dus verwacht niet al te veel acceptatie bij de insiders.

Theo

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:28

Pipo"]
Mag ik jullie even helpen herinneren dat Sven in Atlanta een individuele medaille ( brons) met Weijden won? Dus een Duitser die in Duitsland niet aan de bak komt is grote onzin!
[/quote]

Precies dat zeg je goed in Atlanta,en met een heel ander paard!!Maar nu zijn er combinaties die beter waren hoor,en die gene die het beste scoort moet gaan!!

En wat ik zeg over dat hij in Duitsland er niet bij kwam,is de waarheid hoor,zuig het niet uit me duim!!

[quote="Pipo schreef:
Weijden is trouwens ook een van de weinige hengsten die een individuele medaille op zijn naam heeft staan! Zijn weinig dekhengsten die dat hebben!

\Mm wat heeft dat er mee te maken?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:29

Horsedances schreef:
Sven en ook Gonnelien hebben natuurlijk best wat kwaad bloed gezet door hun gedrag op internationale wedstrijden.

Met vier paarden inschrijven (vele vele malen) en dan op het laatst niet komen, waardoor de organisatie zich scheel kon bellen om hun programma nog ingevuld te krijgen. Op het winterkampioenschap in Weert lekker in hun eigen inrij-bak rond te gaan rijden terwijl de rest van de paarden met 20 tegelijk in een bakje van 20*30 moesten rondcrossen.

Dus verwacht niet al te veel acceptatie bij de insiders.

Theo

Dus op basis van jou gevoel vind jij dat Sven niet naar de spelen mag, en daarom dus een subjectieve mening en ik denk niet dat het Nederland goed zal doet als we alleen mensen naar de spelen sturen die we persoonlijk graag mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:30

Meningen en gevoelens zijn nooit waarheid Danielle.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:32

Pipo leren lezen svp.

Citaat:
Dus verwacht niet al te veel acceptatie bij de insiders

Dat is iets anders dan het iemand niet gunnen !!!

Theo

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:33

Pipo schreef:
Nee jij zegt het zoals jij jou waarheid interpeteert, maar het is niet zo dat dat ook werkelijk de waarheid is. Dat is in dit geval niet op feiten gebaseerd maar op meningen.

Wat zeg ik dan wat niet op waarheid berust????Over dat ze hem in Duitsland niet moeten???Ga maar navraag doen,kom je er ook achter!!!

Meer zeg ik er niet over,ieder zijn eigen mening toch.Maar zoals zo vaak word de waarheid niet gerepecteerd,ik zal voortaan me mond houden.

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:43

Pipo schreef:
Waar zeg ik dat het voor een ander land was dan? Danielle begint op de vorige pagina over een Duitser die in Duitsland niet meer aan de bak komt en daarom maar naar Nederland vertrekt. Dat vind ik grote onzin, want hij wist wel een medaille te winnen. En niet te vergeten, er deden Duitsers mee in Atlanta

Ik zeg ook niet dat hij daardoor niet mee zou mogen of niet goed kan rijden,ik doe het hem niet na idd maar ik vertel het er gewoon bij,omdat ik niet snap dat ze hem verkiezen boven twee talent volle amazones!!Heb niks tegen Sven persoonlijk hoor,integendeel ik mis gun niemand iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:15

Theo, er zijn nog meer insiders op de wereld dan alleen de jouwen.

Kijk, ik zie ook het liefst mijn beste vriendinnetje in Athene de ring in rijden, maar dat gaat helaas niet.

Ik heb alle vertrouwen in Sven en dat zal ik hem ook vertellen Lachen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:16

Ik ben het eigenlijk wel met danielle eens, Imke en Marlies zijn beide erg goede amazone's, en dat hebben ze bewezen ook, ze hebben beide in een stijgende lijn gepresteerd, En volgens mij moet je de jeugd ook een kans geven, ze moeten toch ooit die ervaring op doen, als je ze thuis houd krijgen ze die ervaring nooit. Ook zie ik liever die 2 meiden in de ring dan sven, en ik denk dat ze dat internationaal ook wel zullen vinden, de paarden van imke en marlies vind ik trouwens zowizo ook aangenamer om in de ring te zien

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:18

Lovely schreef:
Theo, er zijn nog meer insiders op de wereld dan alleen de jouwen.

Kijk, ik zie ook het liefst mijn beste vriendinnetje in Athene de ring in rijden, maar dat gaat helaas niet.

Ik heb alle vertrouwen in Sven en dat zal ik hem ook vertellen Lachen.

Bedoel je Marlies of Imke met beste vriendin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:20

Danielle, mijn beste vriendinnetje moet nog B gaan starten en mijn beste vriendje moet nog leren paardrijden. Daar hoeven we dus niet op te rekenen Haha!.

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:22

Lovely schreef:
Danielle, mijn beste vriendinnetje moet nog B gaan starten en mijn beste vriendje moet nog leren paardrijden. Daar hoeven we dus niet op te rekenen Haha!.

O oke haha *LOL*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:38

rockey schreef:
Ik ben het eigenlijk wel met danielle eens, Imke en Marlies zijn beide erg goede amazone's, en dat hebben ze bewezen ook, ze hebben beide in een stijgende lijn gepresteerd, En volgens mij moet je de jeugd ook een kans geven, ze moeten toch ooit die ervaring op doen, als je ze thuis houd krijgen ze die ervaring nooit. Ook zie ik liever die 2 meiden in de ring dan sven, en ik denk dat ze dat internationaal ook wel zullen vinden, de paarden van imke en marlies vind ik trouwens zowizo ook aangenamer om in de ring te zien

Goh, dat klinkt bekend. Ik ben het hier ook mee eens. Ongeacht het feit dat Sven wel of niet gaat scoren, daarvoor heb ik er te weinig verstand van. Iig, op dat niveau. Ik weet wel dat het belangrijk is dat de jongeren ook ervaring op doen. Je kunt het een beetje (juist, een beetje) vergelijken met onze ponyclub. In het verenigingskampioenschap een vrij hoge reputatie. Nu hebben we een nieuwe instructrice, en begin je gewoon weer van voor af aan. Geef de jongeren een kans, dat is de toekomst.

Wat dat betreft sluit ik me dus ook aan bij Danielle.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:40

Shanna16 schreef:
Goh, dat klinkt bekend. Ik ben het hier ook mee eens. Ongeacht het feit dat Sven wel of niet gaat scoren, daarvoor heb ik er te weinig verstand van. Iig, op dat niveau. Ik weet wel dat het belangrijk is dat de jongeren ook ervaring op doen. Je kunt het een beetje (juist, een beetje) vergelijken met onze ponyclub. In het verenigingskampioenschap een vrij hoge reputatie. Nu hebben we een nieuwe instructrice, en begin je gewoon weer van voor af aan. Geef de jongeren een kans, dat is de toekomst.

Wat dat betreft sluit ik me dus ook aan bij Danielle.

hoezo klinkt dit bekend?

wendela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:46

LATEN WE MAAR HOPEN OP GOUD. DE TIJD VAN IMKE EN MARLIES KOMT NOG WEL !!!!!! (net als die van mij hoop ik ...... haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:48

DaniellevA schreef:
Wat zeg ik dan wat niet op waarheid berust????Over dat ze hem in Duitsland niet moeten???Ga maar navraag doen,kom je er ook achter!!!

Meer zeg ik er niet over,ieder zijn eigen mening toch.Maar zoals zo vaak word de waarheid niet gerepecteerd,ik zal voortaan me mond houden.

Het gaat mij er juist om dat het niet belangrijk is of je wel of niet iemand mag! Het gaat om de prestatie! En ik denk dat Sven dat heel goed kan. Wat dat betreft ga ik met Lovely mee en zie ik Sven daar graag.

Overigens heb ik ook genoeg vertrouwen in Bert Rutten, hij heeft er verstand van en ze hebben dit met zijn vieren besloten. 4 heren ( das jammer......wanneer komt er nou eens een vrouw in dat soort functies Haha!) met genoeg verstand van paardrijden, dus waarom zouden wij daar ineens aan moeten twijfelen.

Want als we allerlei dingen gaan insinueren over Rutten kunnen we nog wel even doorgaan, en het hele team onder de loep nemen.