Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:04

Miriam91 schreef:
Ik meld me ook weer! In januari weer 2 wedstrijden gepland staan. Mijn doel is komend jaar de L1 doorrijden. We zijn nu B+5. Ik heb er weer zin in!

Ohja en mijn andere doel is een winstpunt in de endurance klasse 2. We hebben voldoende punten voor de overstap. Heel iets anders dan meestal in dit topic besproken wordt, maar goed :D

Oh wat leuk zeg! Dat zou ik ook nog zo graag willen doen :D heb alleen geen idee hoe het werkt en helaas is het ook niet echt in de buurt hier

Flubberboot

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:07

Mooie doelen komen er voorbij!!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:17

roosjenat schreef:
Gaat er iemand dit weekend nog starten?

Wij gaan zaterdag weer na 2 maanden weer starten in de dressuur. Mogen om 09:08 al dus mooi optijd weer klaar. :D

Succes alvast!

Ik ga ook starten, zaterdag 17.00u. Ik stond op de wachtlijst maar mag wel meedoen :) Mijn dochter start ook, ze moest eerst 16.00u, maar dat redden we niet met pony’s heen en weer slepen haha. Nu mag ze 14.10u. We rijden overigens op dezelfde locatie, bij dezelfde jury, maar in verschillende klassen en categorieën :+ pony’s B en paarden M1 :j
Overigens is de grap dat haar pony groter is dan de mijne.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:26

Roxana Graman in Schuinesloot. Geeft heel fijn les.
Half uurtje van Emmen

roosjenat schreef:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mijn doelen voor dit jaar zijn Z2 startgerechtigd worden in de dressuur, in de WE een niveau hoger gaan starten en een rondje 30/40cm kunnen springen op wedstrijd.

Moet voor de WE een 50 cm hindernis springen (in galop) maar ik vind een balk al eng om in galop te moeten springen... Tijd om dit jaar mijn angsten te gaan overwinnen :o

Als iemand nog tips heeft voor springlessen omgeving Emmen (max half uurtje rijden) , hoor het graag :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:27

DemiSisa schreef:
Welkom Silly1972! Leuk paard heb je :) Zou inderdaad zoals Bowo zegt kijken of je dispensatie aan kunt vragen. Zou zonde als je niet door kan startten alleen maar omdat het doorzitten niet lukt!

Dank je wel Demi :D

Ja, ik ben wel benieuwd Wendy, hoe dat precies gaat.

Iedereen succes die deze week gaat starten.
Mijn eerste van dit jaar is 13 en 14 januari

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:50

Autumnn schreef:
Miriam91 schreef:
Ik meld me ook weer! In januari weer 2 wedstrijden gepland staan. Mijn doel is komend jaar de L1 doorrijden. We zijn nu B+5. Ik heb er weer zin in!

Ohja en mijn andere doel is een winstpunt in de endurance klasse 2. We hebben voldoende punten voor de overstap. Heel iets anders dan meestal in dit topic besproken wordt, maar goed :D

Oh wat leuk zeg! Dat zou ik ook nog zo graag willen doen :D heb alleen geen idee hoe het werkt en helaas is het ook niet echt in de buurt hier

Impulsklasse is goed te doen met een paard met basisconditie. Meestal plusminus 20 km. Gemiddeld 9-13 km/h rijden en met een hartslag <65/min over de finish komen. Er staan altijd bordjes dus verdwalen kan niet. Gewoon eens proberen *D

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:57

PSvanLot schreef:
He dat is een klein vervelend plekje idd! Hopelijk is het snel weer dicht.

Hij heeft 1,5 week vrij gehad, afgelopen week wat aan de longe gelopen en vandaag heb ik er zelf even op gezeten. Paar rondjes gestapt en er weer af.

Morgen gaat een vriendin hem rijden, kijken of zij er wel wat mee kan.

Als zij er wel mee kan rijden, dan ligt het aan mij, als dat niet gaat dan moeten we verder zoeken.

Ik ben benieuwd! Hopelijk heeft de rust hem ook goed gedaan. Gefeliciteerd ook met je verjaardag!

En succes voor de wedstrijdgangers morgen en van het weekend. Op een mooie start van het jaar!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:03

Veel mensen die dus al wat verder zijn. Niet veel mensen in de B nog? Word je er in de B heel erg op afgestraft als je aanleuning nog niet helemaal constant is?

Ik zag dat m’n vereniging op 19 februari een wedstrijd heeft dus dat lijkt me dan wel een mooi moment voor m’n debuut. Als het inschrijven lukt dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:15

Ik jureer veel een ook regelmatig in de B. Een wat onregelmatige aanleuning is niet zo erg, als je paard maar niet tegen de hand gaat of heel grote verschillen laat zien en erg onrustig in het hoofd is.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:24

Ik zit in de B! Kan alleen nog maar dromen van alles vanaf M en hoger :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:46

Miriam91 schreef:
Ik zit in de B! Kan alleen nog maar dromen van alles vanaf M en hoger :')

Och joh dat gaat allemaal vanzelf. Ik had voordat ik mijn vos had nog nooit een dressuurring goed bekeken... Hadden thuis alleen maar springpaarden en daar was ik goed in. Ik reed wel wat dressuur omdat ik vind dat dat erbij hoort, maar het echte dressuur rijden heb ik pas met dit paard geleerd.

Voor mij waren het ook dromen en ik ben nog steeds iedere keer super blij en verrast als ie met de bovenste mee kan doen!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:53

In het vorige topic zei ik het ook al, mijn doelen hebben niet echt een deadline. Eerstvolgende doel is winst in de Z1, uiteindelijk zou ik heel graag Z2+2 willen halen, maar dat hoeft niet komend jaar al te zijn (mag wel natuurlijk).

Of eigenlijk is mijn eerste doel een gezond paard, daar ben ik wel een stapje verder mee. Ze is weer thuis, krijgt medicatie en alle benen zijn dun. Hou wel de komende dagen nog goed contact met Utrecht, een reden dat ze naar huis mocht was ook omdat ze isolatie verschrikkelijk vind, dus we zijn er nog niet helemaal doorheen.

Selina, in mijn ervaring is dat jury-afhankelijk. De meesten zullen je er niet enorm op afstraffen als je verder de ‘basisvoorwaarden’ voor aanleuning wel voor elkaar hebt. Er zullen ook jury’s zijn waarbij je het wel terugziet in je punten (voor mijn gevoel is de B soms nog het meest onvoorspelbaar in wat beloond of afgestraft wordt).

Miriam, ik had ook echt nooit verwacht in de Z uit te komen, mijn doel toen ik een paard zocht was ‘ooit in de M mogen starten’ (want ik dacht echt niet dat hoger zou lukken). Toen ik in de B begon was ik ook nog echt een B-ruiter maar dankzij de opbouw van de klasses groei je er wel in. Lekker starten en genieten, de rest komt wel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 01:33

Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dat alle (sportieve) wensen uit mogen komen!

Ik volg hier ook weer :o
Ik had graag afgelopen jaar het L1 uit willen rijden. Helaas gooide mijn gezondheid en een operatie roet in het eten. Hopelijk kunnen we binnenkort weer eens op pad en de laatste 2 punten halen.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:05

Leuk! Ik kom ook weer gezellig meekletsen.

Allereerst de beste sportieve wensen voor 2024! *\o/*

Wij zijn op 28 december nog aan start gekomen, na 2 maanden amper getraind te hebben i.v.m. ontsteking in Im haar kniegewricht & mijn eigen verhuizing, reden we in de eerste L2 proef naar 193.5 & in de tweede was onze impuls / conditie op, wat resulteerde in 175. Dit zet de teller op L2+9

Mijn doel is om aankomend jaar om onze proeven meer te gaan perfectioneren, meer op de details te letten & te scoren en de overstap te maken naar het M.

Aankomend weekend mag ik mee schrijven in het L1/L2 selecties in Overasselt, vind ik ook altijd erg leerzaam :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:18

Oh ons doel voor 2024 is vooral heel erg genieten :D

We hebben afgelopen weekend onze laatste L wedstrijd gereden (mennen dressuur). Dat ging minder goed dan ik had verwacht. De merrie had veel spanning en ik kon geen aanwijsbare reden vinden. Ja, de baan was kijkerig, maar ze was met haar hoofd heel ergens anders. Heel apart. We reden nog wel 186 punten maar in de tweede proef (andere jury) was het huilen. Alle fouten waren heel duur en dus bleef er een schokkend lage score over. Bizar. Ik heb dat trouwens wel vaker met deze merrie. We komen juryleden tegen die echt geen idee hebben hoe ze haar moeten beoordelen met al die tritt in de benen. Die krijgt ze extra als ze spanning heeft en af laten vloeien is dan lastig. Nadeel van een tuigpaard denk ik :')

We gaan aankomend outdoor seizoen starten met de marathons. Oh my wat heb ik daar zin in!! We starten ook M dressuur. Ik zou eind deze maand beginnen in de M maar dat schuif ik een beetje op. We hebben nog even wat meer training nodig.

Zodra ze Keur Sport is leg ik minder nadruk op de dressuur en meer op de marathon. Zij is daar echt heel geschikt voor. Waar we bij de dressuur vaak onbegrepen zijn, vielen bij de marathon ineens alle puzzelstukjes op zn plek afgelopen oktober. Er kwamen mensen naar ons toe, speciaal om te zeggen wat een retegaaf paard we hebben. En van dat retegave paard wil ik graag maximaal genieten en dan wel met actie :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:55

Mag ik me hier ook melden?

Naar jaren niet fanatiek te hebben gereden en nogal wat pech met de paarden heb ik sinds 7 maanden een fijne merrie waar mee ik dit jaar wil starten. De bedoeling was eigenlijk vorig jaar al te gaan maar ze had toch meer tijd nodig om aan alles te wennen dan verwacht. Ze is/was zo goed als groen en op een ibop na geen ander terrein gewend. We hebben nu op 2 verschillende terreinen gereden en ze begint steeds meer rust te krijgen. Ze vind vooral andere paarden nog flink spannend maar ook dat begint steeds veter te worden.
Ik wil dit jaar beginnen in de B en dan maar zien waar het schip strand, maar m'n ambitie ligt bij minimaal L2 met winst voor dit jaar. Aan het paard zal het niet liggen die heeft talent genoeg nu ik nog :D

En nog een foto omdat ze zo knap is <3
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:04

Welkom Seven !

Ik ging mijn freiberger starten om te kijken of ze braaf was, zodat de kinderen er eens mee konden starten :) .Toen ging ik elke keer een klasse hoger en nu dan op Z niveau aangekomen. Wordt nu wat lastiger, maar we kijken of we verder kunnen. Maar niet ten koste van alles , als het niet gaat , dan niet. Vooral eerlijk en fijn rijden met n blij paard .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:13

Precies, gewoon lol maken en kijken waar je terecht komt!

Ik wilde ook helemaal niet gaan starten, toen ik voor het eerst met deze merrie startte kon ik 20 minuten rijden 1 keer per week. := Ondertussen bijna Z1 startgerechtigd en niet omdat het zo'n goed bewegend/talentvol paard is. Maar wel omdat we het allebei leuk vinden en daardoor heel ontspannen, netjes en correct kunnen rijden. Ga ook maar 1 keer per maand en soms minder.

Toch leuk Getup, je bent gewoon nogbsteeds aan het testen :') Jij maakt de schoolmaster voor jouw kinderen!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:38

Ik kom ook weer meelezen en af en toe posten... ;-)

Mijn doel voor 2024 is allereerst paard heel en gezond houden. Als dat lukt dan zou het leuk zijn om in de dressuur een L2 of mss zelfs M1 klassering te rijden. Ik heb alleen niet heel veel dressuurwedstrijden in de planning. Dus ik zie in de zomer wel of ik versneld ga promoveren of niet.

Springen gaan zaterdag doen, 1e oefenparcoursje 60 cm en dan eind februari echte wedstrijd, rondje 60 en rondje 70. Doel is einde van het jaar 90cm te kunnen starten.

En voor het crossen is het doel lekker lessen en hopelijk wat oefencrossjes meepakken.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:40

Gelukkig nieuwjaar iedereen :D

Mijn doelen voor 2024 zijn L2 startgerechtigd, en hopelijk zelfs +1.
Daarnaast wil ik een keer een oefencross en springwedstrijd starten. Springen is absoluut niet mijn ding, en na mijn auto-ongeluk vorig jaar waar ik opnieuw heb moeten leren rijden, nog minder.
Daarnaast ga ik als het goed is in februari starten met de orun. Die halen is het grootste doel voor dit jaar :) . En omdat pony daar ook vaak mee naartoe moet staan wedstrijden op een iets lager pitje, in elk geval de eerste periode.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 11:47

@Getup maar was ze wel braaf...? :P

Welkom Seven, je hebt in ieder geval nu al een van de knapste paarden in dit topic! <3 die snuit <3

FleurSandro schreef:
FH ik heb zelf gelukkig niet zo zeer echt angst, maar ik zal vast onbewust wel iets doen waardoor hij dus niet meer wilt -O-
Aan de energie ligt het niet want tussen de hindernissen door is hij heerlijk voorwaards en scherp, maar zodra ik de lijn inzet naar een hindernis toe galopeerd hij op de handrem en krijg ik hem niet meer naar voren toe waardoor de afstanden niet kloppen en dan ligt hij weer vol in een oxer... dus sinds oktober niet meer gesprongen en hopelijk dat even een paar maanden niet springen een soort reset geeft. We gaan gewoon dit nieuwe jaar weer langzaam opbouwen en starten bij sprongetjes van 30cm, net zo lang tot hij weer in hetzelfde ritme blijft en/of weer naar de hindernissen toe wilt trekken.

Ik denk ook dat je waarschijnlijk met je zit/houding onbewust aan het teurgrijden bent. Helemaal niet raar na een flinke val en absoluut niet bedoeld als verwijt ;) het is juist heel normaal en ik weet dat zelfs ruiters die op een hoog niveau rijden (internationaal zeg maar) daar ook last van hebben. Gewoon treetje omlaag en weer de basis opbouwen, moet goedkomen :)

Wat bij mij nog meestal helpt (want ik lig toch best regelmatig ergens waar het niet de bedoeling is :') := ) is heel veel materiaal van gelukte sprongen kijken, mijn eigen of gewoon eerste beste FEI springen stream aanzetten om mijn hoofd te helpen overtuigen dat het echt wel zo makkelijk kan. En inderdaad resetten door gewoon wat langer er helemaal niets mee te doen, totdat mijn paard en ik er allebei weer zin in hebben i.p.v. gefrustreerd vechten tegen iets wat zou moeten maar niet goed wil lukken.

In het kader van goede voornemens in 2024 heb ik me alvast voor een dressuurwedstrijd aangemeld, over 2 weken gaan we. Op een grote locatie dit keer zodat mijn paard wel genoeg heeft om naar te kijken :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:07

Oh leuk! Waar ga je heen? Ik mag ook over 2 weken weer naar dezelfde als vorige maand.
Nu alleen vandaag haar even weer in het gareel krijgen na paar dagen vrij. Met zulke dagen, vuurwerk enzo mis ik het kunnen/mogen longeren wel. Aan de hand of in de molen stappen was niet heel prettig dus ze heeft echt vrij vrij gehad.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 12:24

Ik weet best zeker dat we naar dezelfde wedstrijd gaan :D is idd onderdeel van een grotere competitie.

Ik vind het stiekem best spannend, ineens tussen allemaal grote stoere dressuurruiters starten :') maar goed worst case gaan we naar huis met magere winst en is het ook mooi geweest.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:31

Lekker voor jezelf rijden en wie weet ben je stiekem niet zo slecht tussen de " echte" grote dressuurruiters .

Lijkt me lastig, als je lichamelijk beperkt bent. Vooral, het accepteren daarvan.

Mijn freiberger is super braaf. Ga ook t liefst naar de meest kijkerige plekken of in t meest beroerde weer, dan heb ik daar nog wel eens voordeel aan whaha.

Nee , ik wil wel echt meerijden, maar ze is super stabiel ook. En leergierig.

Mijn oudste mag haar wel eens lenen. Maar niet te vaak nog , dat kan later nog.

Laatst verkleed nog 66.66%
Afbeelding

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 12:49

OMG dat is echt rete gaaf verkleed! Die kerstballen ook, prachtig! :D
Lijkt me heerlijk ook zo'n bomproof paard.

Ik zal zeker mijn best doen om gewoon goede proeven neer te zetten :) want het zit inderdaad vooral tussen mijn oren :') mijn paard is eigenlijk helemaal geen slechte beweger voor een springpaard en kan IMO ook prima dressuurproof eruitzien als je er enige moeite voor doet ;)

Afbeelding

ik kan tegenwoordig ook gelukkig al een stuk beter vlechten dan dit :=