P&S tuchtcollege --> ijzer in mond!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:22

Buut is zeg maar een asperine voor paarden dus lichtelijk pijn bestrijdend en valt dus onder de doping.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:48

Chronos schreef:
Buut is zeg maar een asperine voor paarden dus lichtelijk pijn bestrijdend en valt dus onder de doping.

Je weet je wel uit te drukken zeg!
Sta je daar voor die tuchtcommissie: "Hebt u nog iets in te brengen over het gebruik van buut mevouw........?"
Zeg je met een stalen gezicht: "Jazeker, ik zie het als een asperine voor paarden..."

Wedden dat die tuchtcommissie dan volledig stil valt en ernstig met de wenkbrauwen begint te fronsen.

Met buut krijg je de meeste paarden op de Utrechter paardenmarkt nog aan het lopen...........

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:01

Het is toch een asprine maar dan met recht als paardenmiddel Knipoog
Maar buut is toch net als menig ander medicijn toch ook al weer uit de handel?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:08

zijn hier niet juryleden die al zoiets hebben mee gemaakt en wat hebben ze toen gedaan?
Mw turksma stond hierom bekend en was berucht in dit deel van het land.
die liep echt alle bitten na en je zweep moest ook langs de liniaal.Echt een vrouw uit duizenden

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:24

Nimber schreef:
zijn hier niet juryleden die al zoiets hebben mee gemaakt en wat hebben ze toen gedaan?
die liep echt alle bitten na en je zweep moest ook langs de liniaal.Echt een vrouw uit duizenden

Oh ja, dat is waar! Haha! Dan ging het raampje open en dan begon ze met een belletje te rinkelen. Volgens mij heeft ze mij al eens op de vingers getikt omdat ik bitringen had. Dat was toen kortgeleden veranderd, dus ik mocht voor deze keer wel doorrijden.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:29

Ja en nam de tijd maar als ze de controle deed voor de selectie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:32

Ja, mevrouw Turksma inderdaad *LOL*. Meisje, wat start je??? Vroeg ze dan met een half oog op de bitringen. Hoe lang is die zweep van jou??? Mag ik je spoortjes even zien?? U daar, u weet toch wel dat een plastron tot het tenue behoort bij de NBVR (tegen een KNF ruiter), enzovoort, enzovoort.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:58

Dat soort mensen noem ik zeikwijven.
Eerst maar eens goed rijden, daarna komt de rest vanzelf.........

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:02

Chronos schreef:

*proest*

Buut is Butazolidine (merknaam), fenylbutazon (stofnaam). Het is dan wel een NSAID, net als aspirine, maar de werking is wel even flink wat sterker!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:08

lees later antwoord--> paardenmiddel

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:38

CGJ12 schreef:

Mee eens, altijd dat gezeur over correct tenue en dergelijke...wat voegen bitringen in godsnaam toe dat ze in bepaalde klasen verboden zijn?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 09:18

marieketencate"]
[quote="CGJ12 schreef:

Mee eens, altijd dat gezeur over correct tenue en dergelijke...wat voegen bitringen in godsnaam toe dat ze in bepaalde klasen verboden zijn?
[/quote]

als je flink aan 1 teugel hangt komt een watertrens erg door de mond heen, bustrens ook, een bit met bitringen blijft dan nog wel gewoon in de mond dankzij de bitringen

maargoed als je paard zo op 1 teugel hangt(of de ruiter) zal je ook geen correcte proef kunnen laten zien en dus niet zo snel in de M of Z meedoen, in de B en ik geloof ook in de L zijn die bitringen wel toegestaan.

maarja een D-trens houdt een bit ook stiller in de mond, beetje het bitringen-effect, alleen dat mag dan weer wel

ach ja al die regeltjes, ik zal ze nooit allemaal begrijpen, sommige dingen zijn gewoon een beetje onzinnig

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:06

CGJ12 schreef:

Goed, ik snap sommige regels ook niet helemaal, maar als ze er zijn, moeten ze wel nageleefd worden.
Dus op dat moment vond ik het niet echt leuk natuurlijk, maar vond het wel terecht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:57

Renske20 schreef:

als je flink aan 1 teugel hangt komt een watertrens erg door de mond heen, bustrens ook, een bit met bitringen blijft dan nog wel gewoon in de mond dankzij de bitringen

Dan neem je toch gewoon een bit met scharen (kneveltrens heet dat geloof ik).
Is gewoon toegestaan en werkt perfect. Die bitringen ruk je toch ook gewoon door zijn mond?????
Het rijdt inderdaad erg lastig als een 3-jarige opeens zijn kop opzij doet, ik mijn hand goed stil houd (lees: sterk weerstand bied Haha!) en je merkt dat je na die flinke ruk-actie (van zijn kant natuurlijk.... Schijnheilig ) de bakstukken in zijn mond hebt en de trens aan de zijkant..............
Is toch hartstikke zielig dat je dan die rommel in de proef meteen weer moet "terugrukken" om enigszins fatsoenlijk te kunnen doorrijden ?

Daarom standaard een kneveltrens bij een ietwat lomp sturende 3-jarige.........

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 13:00

ik bedoelde die rubberen losse bitringen die mensen weleens om een bit heen doen, bij een watertrens, zodat die niet door heel de mond heengaat

kneveltrens werkt idd ook perfect!

en doe je het subtieler, dan volstaat een D-trens ook!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:01

marieketencate"]
[quote="CGJ12 schreef:

[/quote]

Dergelijke jurys kunnen zelf trouwens ook bijna nooit rijden.
Of ze reden hun proeven in de prehistorie toen je met 2 nagesprongen wissels de Levade nog kon winnen en met 2 zuiver wissels al zowat in het A-kader zat.............

(Tegen een B/L-ruiter: "je moet de achterhand er meer onderrijden........ " )

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:06

Nou sommige mensen kunnen het wel goed vertellen en zien, ook al kunnen ze het zelf niet dus dat maakt ze niet gelijke en slechte jury.
Maar ik vind de 'methodes' die mensen soms gebruiken echt walgelijk!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:19

Stephanie100 schreef:
Nou sommige mensen kunnen het wel goed vertellen en zien, ook al kunnen ze het zelf niet dus dat maakt ze niet gelijke en slechte jury.

Daar heb je groot gelijk in.......... en dat meen ik.
Maar dan verwacht ik wel dat een betreffende jury niet meteen overal "voorop" loopt.......

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:48

Nimber schreef:

Mevrouw Turksma was echt top.

"Wilt u koffie mevrouw Turksma? En meneer ook?"
"Ja, maar in een kopje en niet in en bekertje. Met een half scheutje melk en een klontje suiker. En meneer geen suiker, want dat mag hij niet!" (man zat ernaast Schijnheilig )
Maar o, wat een geweldige jury. Integer en MET ruggengraat. Durfde enen te geven, en negens. Geweldig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:04

Ze waren ook erg dol op Chocomel Lachen.