Annika Schleu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:54

_lauraaa_ schreef:
Silenna schreef:
Dit is toch zo ontzettend verdrietig en ronduit walgelijk om te zien. Ongekend dat dit een plek heeft op de OS. Ik geef het een uur of 2 tot Wakker dier of Animal Rights er bovenop zit, en terecht. :n

Is er geen plek om hierover een officiële klacht in te dienen bij de organisatie van de OS? Of kunnen we geen petitie starten zodat "wij" als paardensport liefhebbers kunnen aangeven dat we dit zelf ook onacceptabel vinden?

Dit is precies mijn gedacht hier over. Zou met liefde een klacht indienen want dit is geen reclame voor de paardensport.

De weigeringen van Annika Schleu heeft ze zelf veroorzaakt. Het paard springt totdat ze hem door ren hindernis heen rijd. Vervolgens is het paard het vertrouwen kwijt en springt niks meer.

Juist, echt ontzettend sneu. Ik zit zelf in het buitenland met vrij belabberd internet helaas, maar mocht iemand een ingang vinden om ergens bij de OS een officiële klacht in te dienen of een petitie hiervoor te starten hoor ik het heeeel graag.. :(

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:54

Ik heb dit gekeken met commentaar.
De commentator zei dat bvb de Britse dames wel een paarden achtergrond hebben en dat zag je zeker terug in het rijden.
De Britten hadden ook een paardrij-instructeur bij zich, die ze ongetwijfeld heeft bijgestaan tijdens het 20 minuten inrijden. Ik weet niet of alle andere deelnemers dat ook hadden, of alleen een algemene coach.
De commentator vertelde ook bij sommige deelnemers, dat zij extra aandacht hebben gestoken in het paardrijden na de vorige Spelen in Rio in 2016. Dit zag je ook idd terug.

Ik heb Rio ook gezien, 5 jaar geleden, maar toen werd er voor zover ik me kan herinneren toch niet zo gemept als hier, hoor... Natuurlijk wel onervaren ruiters en enkele ruiters die vielen, maar niet zo erg als deze editie.
Paarden zoals deze Saint Boy had je toen volgens mij ook niet. Het kaliber van de paarden leek heel anders in Rio. Dit waren echt sportpaarden (volgens de commentator allemaal Sportpaarden uit Japan, die met de juiste ruiters wel hoger konden springen dan dit parcours).
Van London 2012 heb ik dit onderdeel niet gezien, dus ben wel benieuwd hoe het er daar aan toe ging.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:57

Vreselijk en idd dit moet afgeschaft worden.
Wat mij ook steekt is het commetaar bij Annika, het is zo zonde voor haar...uhm voor haar? Kijk eens naar het paard
En dat filmpje hierboven, zoiets rijd op de OS op een paard? Schandalig!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:00

Silenna schreef:
Dit is toch zo ontzettend verdrietig en ronduit walgelijk om te zien. Ongekend dat dit een plek heeft op de OS. Ik geef het een uur of 2 tot Wakker dier of Animal Rights er bovenop zit, en terecht. :n

Is er geen plek om hierover een officiële klacht in te dienen bij de organisatie van de OS? Of kunnen we geen petitie starten zodat "wij" als paardensport liefhebbers kunnen aangeven dat we dit zelf ook onacceptabel vinden?

Het staat net online bij Dier & Recht (over het Ierse team)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:04

Autumnn schreef:
Silenna schreef:

Ja, hier kon je donder op zeggen.. En eerlijk, van bijna alle onderdelen paardensport op de OS heb ik inmiddels een stukje gezien waarvan ik denk: als ze hiervan een compilatie maken zijn "we" mooi de banketstaaf, en ze hebben volkomen gelijk.
Dit draait niet om harmonie en dierenliefde.

BigOne

Re: Annika Schleu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:10

Wat mij betreft mogen alle onderdelen waarbij een paard gebruikt word van de os weg. De tijd dat ze met vier paarden voor een strijdwagen reden is verworden tot iets waar ik totaal niet meer achter kan staan, hoe ik ook genoten heb van vroegere edities. Dat iedereen zich moet kunnen plaatsen, veel meer mindere ruiters aan de start, paarden die duidelijk geen conditie genoeg hebben tot ruiters die geen enkel respect voor hun dier hebben, dan is die bloedneus nog het minste.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:02

Silenna schreef:
Ja, hier kon je donder op zeggen.. En eerlijk, van bijna alle onderdelen paardensport op de OS heb ik inmiddels een stukje gezien waarvan ik denk: als ze hiervan een compilatie maken zijn "we" mooi de banketstaaf, en ze hebben volkomen gelijk.
Dit draait niet om harmonie en dierenliefde.

Nou.. inderdaad.. #)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 19:25

Hoe langer ik er naar kijk hoe bozer ik wordt.

En als ik dan de reacties hier lees dan is een paard in deze discipline dus echt een gebruiksmiddel. Ik vraag me dus af of deze figuren zich er iets van aantrekken dat onze mooie sport hiermee nog een tandje hoger onder vuur komt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:25

Hoe is het eigenlijk met die 2e ruiter gedaan weet iemand dat? 2x vallen, en ook even onder die benen terecht komen... Ik hoop ze oke is

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:32

Wauw wel echt heel bijzonder dat je met 2x per maand op een manegepaard rijden aan de olympische spelen mee kunt doen.. dat zegt wel iets over het aantal sporters die deze sport uitvoert..? Ga je nu op vijfkamp ben je automatisch geselecteerd voor 2024?
Ik bedoel komaan, ook al zijn het 5 sporten, je zal toch (in alle 5) moeten uitblinken om op het hoogste niveau mee te kunnen doen zou je verwachten? En dus niet zonder balans een parcours overleven. Zonde voor de ruiters en vooral paarden.
Of veel strengere eisen invoeren zodat de sporters ook dit onderdeel serieus gaan nemen en gaan zorgen dat ze het op een fatsoenlijk olympisch niveau onder de knie krijgen, of de paarden schrappen en vervangen voor springen met stokpaardjes. Want blijkbaar wordt het nu niet veel serieuzer genomen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:40

Kan het springen niet vervangen worden door een springsimulator?
Teugeldruk meting, balans in het zadel, landen in goede galop.
Iedere ‘ruiter’ en ‘Amazone’ gelijke kansen op het fake paard.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:50

Autumnn schreef:
Silenna schreef:

Ik heb dit filmpje gedeeld. Heb genoten van de normale springsport maar dit is echt diep en diep triest. Daar mag je je ogen als paardenliefhebber niet voor sluiten. Dus het zal mij een worst wezen wie dit aankaart in de wereld maar dat het moet stoppen is volgens mij heel duidelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:51

Ik vraag me af of het paard tijdens het losrijden wel voor haar sprong of dat er toen ook al problemen waren.
Ze hebben geloof ik iets van 20 minuten om het paard te leren kennen, dus dan zullen ze er ook wel mee gesprongen hebben op het losrij terrein?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:51

Ergens heeft dit onderdeel van deze vijfkamp dus wat weg van de studentenwedstrijden die wij in Nederland kennen, of zeg ik nu iets raars?
Daar wordt er ook geloot welke ruiter op welk paard een dressuur/springparcours rijdt met een X hoeveelheid tijd om het paard vooraf te rijden.
Wat zijn daar de regels als het paard bij de eerste ruiter al duidelijk maakt niet het parcours rond te willen ? Ik neem aan het de volgende ruiter ook gewoon verwacht wordt het toch te proberen of zijn daar betere maatregelen voor?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:00

Op 1 plek lees ik dat ze nog voor een nieuw geloot paard had kunnen kiezen, maar op Reddit lees ik dat de paarden het parcour worden doorgereden door een ervaren ruiter, en als dat goed gaat wordt het paard goed bevonden voor deelname. Het is mij niet duidelijk of ze dan nog had kunnen wisselen, ik las ergens dat ze dat niet wilde.
Ik snap haar wanhoop wel, sta je eerste, werkt het paard tegen.
Vreemd allemaal. En morgen komt het paard misschien weer in de ring bij mannen vijfkamp.

https://www.reddit.com/r/olympics/comme ... chleu_and/

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:01

maava schreef:
Ik vind het parcours eigenlijk ook wel hoog staan voor mensen die 5 verschillende sporten moeten beoefenen, dan kan je natuurlijk ik verhouding niet heel veel rijden. Dan ook nog een paard wat je niet kent. Dan lukt het natuurlijk niet om alles goed te kunnen rijden en dan ook nog het paard voor meerdere ruiters te gebruiken.
Dan zou ik er na een tijdje ook klaar mee zijn.

Ze rijden een parcours van 95cm. Dat moet in principe ieder paard kunnen.

Bij de studentenwedstrijden wordt volgens hetzelfde principe gereden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:02

Dit lijkt me echt hoger staan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:03

PSvanLot schreef:
maava schreef:
Ik vind het parcours eigenlijk ook wel hoog staan voor mensen die 5 verschillende sporten moeten beoefenen, dan kan je natuurlijk ik verhouding niet heel veel rijden. Dan ook nog een paard wat je niet kent. Dan lukt het natuurlijk niet om alles goed te kunnen rijden en dan ook nog het paard voor meerdere ruiters te gebruiken.
Dan zou ik er na een tijdje ook klaar mee zijn.

Nee, het is 90>. Dus minimaal 90cm

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:04

Cayenne schreef:
Ik vraag me af of het paard tijdens het losrijden wel voor haar sprong of dat er toen ook al problemen waren.
Ze hebben geloof ik iets van 20 minuten om het paard te leren kennen, dus dan zullen ze er ook wel mee gesprongen hebben op het losrij terrein?

Ze kwam al huilend binnen met een stakend paard dus daar zal t ook wel niet goed gegaan zijn. Paard wilde bij de roc dame ook niet meer. Wat ook logisch was...

Arm arm dier..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:06

cobiie schreef:
Ergens heeft dit onderdeel van deze vijfkamp dus wat weg van de studentenwedstrijden die wij in Nederland kennen, of zeg ik nu iets raars?
Daar wordt er ook geloot welke ruiter op welk paard een dressuur/springparcours rijdt met een X hoeveelheid tijd om het paard vooraf te rijden.
Wat zijn daar de regels als het paard bij de eerste ruiter al duidelijk maakt niet het parcours rond te willen ? Ik neem aan het de volgende ruiter ook gewoon verwacht wordt het toch te proberen of zijn daar betere maatregelen voor?

Nee, je hebt gelijk. Het principe is hetzelfde.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:07

996981 schreef:
PSvanLot schreef:

Nee, het is 90>. Dus minimaal 90cm

Ik zat het vanmiddag te kijken en daar werd gezegd dat de hindernissen rond de 95 zaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:08

Het parcours staat blijkbaar op 90 tot 1,20 waarvan minimaal 5 hindernissen op 1,20 staan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:09

Ik hoop ook dat dit onderdeel eruit gaat. Het merendeel van deze deelnemers geeft waarschijnlijk ook niks om paardensport. Het is gewoon een onderdeel wat ze moeten ‘overleven’.
De manier waarop het uitgevoerd wordt kan in de huidige tijd echt niet meer.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:11

tienus63 schreef:
Kan het springen niet vervangen worden door een springsimulator?
Teugeldruk meting, balans in het zadel, landen in goede galop.
Iedere ‘ruiter’ en ‘Amazone’ gelijke kansen op het fake paard.

Dat is niet spectaculair genoeg voor de olympische spelen vrees ik. -O-
Maar misschien is een soort horsemanship wedstrijd een optie. Ik stel me een soort crosscountry achtig parcours voor dat je op tijd moet rijden terwijl je je paard zo veel mogelijk spaart. Bonus seconden voor positieve zaken zoals tekenen van enthousiasme bij het paard, extra lage hartslag en positieve interacties tussen paard en ruiter. En strafseconden voor tekenen van stres en een te hoge hartslag of ademhaling.

Hoe dan ook, dit onderdeel heeft een herziening nodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:11