versneld promoveren, een casus.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:26

Ik begrijp je voorbeeld niet helemaal, maar goed, ik ben blonT... Ik vind het een prima regeling. Met een jong paard heeft het weinig zin, maar als ik een wat ouder paard voor het eerst start kan ik voor het paard makkelijk beginnen in het L1 of L2 en als het goed gaat promoveren als ik dat wil. Ik vind het een goede regeling! OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:09

Deze regeling bestaat al zowat een jaar!

Lezen jullie wel eens een wedstrijdreglement ?????
En kom me nu niet aan met : "die heb ik niet", want dat ding staat al zowat een jaar op internet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:21

Missouri schreef:
Het is 1 grote NKB Boos! geworden.

Ik vind meer dat het een grote KNF geworden is Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:33

Het is ónze KNHS.
Alle leden maken er deel van uit. Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:47

CGJ12 schreef:

En kom me nu niet aan met : "die heb ik niet", want dat ding staat al zowat een jaar op internet.

Dat wist ik wel, het ging mij alleen om het aanvragen, maar dat hoeft na 1 april dus niet meer. OK dan!
Dus ga gelijk mijn inschrijving van april even veranderen in L1.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:53

Lielle schreef:
Ik heb het niet helemaal zo gemaild, iets beknopter Knipoog maar ik kan het niet helderder uitleggen Extreme duivel Het is ook vrij complex dat lukt niet in Jip en Janneke taal. Alhoewel Extreme duivel

het sprookje van Jip, Janneke en Pluto.
Jip krijgt van oma een nieuwe pony, Pluto. Jip heeft vroeger ook al gereden en dat deed hij heel goed. Hij reed namelijk z2 en was de laatste keer 3e met 180 punten. Met Pluto begint hij gewoon weer aan het begin in de B want Pluto is nog nooit op een wedstrijd geweest Haha! Pluto vind het ook superspannend maar hij doet het hardstikke goed en wint met 169 punten. De volgende keer moet Jip van mama L1 starten, anders is het niet eerlijk. Pluto is weer heel lief en ze worden op 31 maart 2e met 164 punten.

Op 1 april wil Janneke ook meedoen. Zij was nog veel beter dan Jip, toen hij 3e was in het Z2 was zij 1e met Kwik en 2e met Kwak, met 195 en 190 punten. Omdat Pluto nu al ervairng heeft begint ze meteen in het M1. Pluto weet nu helemaal hoe het moet en ze worden 4e met 170 punten. De keer daarop starten ze M2 en Janneke is helemaal blij met haar 158 punten.

Lieve juf van de KNHS: mag Jip nou meteen m1 gaan starten?

whahahahah lol

got k lig hier helemaal in een deuk, de halve school kijkt me aan zo van: Verward wat heeft DIE nou weer??

Bloos
haah k vind um wel mooi hoor Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 00:15

CGJ12 schreef:

ik heb alle reglementen op mijn PC staan Knipoog
En ja, die lees ik regelmatig. Het automatisch versneld mogen promoveren mag pas per 1 april Knipoog op aanvraag mag sinds vorig jaar. maar jouw argument "als het een nieuwe combinatie zou zijn, was het zelfs verplicht" gaat natuurlijk al heel veel jaren meer op, en is in al die jaren nooit toegestaan geweest. Ik geef meteen toe dat ik het ook nooit heb nagevraagd, maar aangezien versneld promoveren niet mocht, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat mijn casus wel had gemogen Knipoog

En Shanna, fijn dat jij het iig wel leuk vindt Heb ik zo mijn best gedaan op mijn verhaaltje, krijg ik van niemand reactie Verdrietig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:32

Lielle schreef:
maar jouw argument "als het een nieuwe combinatie zou zijn, was het zelfs verplicht" gaat natuurlijk al heel veel jaren meer op, en is in al die jaren nooit toegestaan geweest. Ik geef meteen toe dat ik het ook nooit heb nagevraagd, maar aangezien versneld promoveren niet mocht, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat mijn casus wel had gemogen Knipoog

En toch ging die vlieger wél op.
Allen moest je de combinatie LETTERLIJK verbreken. Geen nieuwe startkaarten aanvragen en een jaar later opnieuw een startkaart aanvragen met het ondertussen gepromoveerde paard.
Dat werkte prima, maar die startkaarten rompslomp (was natuurlijk ook een truc!) is nu afgeschaft / gelegaliseerd.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:45

Scum"]
[quote="Missouri schreef:
Het is 1 grote NKB Boos! geworden.

Ik vind meer dat het een grote KNF geworden is Haha!
[/quote]

Maakt niet uit, is allebei K U T Haha! Haha!

Oh sorry, O L I E B O L Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:04

CGJ12"]
[quote="Lielle schreef:
maar jouw argument "als het een nieuwe combinatie zou zijn, was het zelfs verplicht" gaat natuurlijk al heel veel jaren meer op, en is in al die jaren nooit toegestaan geweest. Ik geef meteen toe dat ik het ook nooit heb nagevraagd, maar aangezien versneld promoveren niet mocht, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat mijn casus wel had gemogen Knipoog

En toch ging die vlieger wél op.
Allen moest je de combinatie LETTERLIJK verbreken. Geen nieuwe startkaarten aanvragen en een jaar later opnieuw een startkaart aanvragen met het ondertussen gepromoveerde paard.
Dat werkte prima, maar die startkaarten rompslomp (was natuurlijk ook een truc!) is nu afgeschaft / gelegaliseerd.
[/quote]
ja, alleen was dat als je bijvoorbeeld wilde blijven springen Knipoog geen optie. het was dus niet toegetsaan, alleen kon je er een trucje mee uithalen Knipoog Zo ben ik idd ooit gepromoveerd en dat was niet eens met opzet, het kwam toevallig zo uit door verblijf in het buitenland.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 10:37

Update: snapt iemand dit antwoord? En dan vooral de laatste zin.

knhs mailtje schreef:
Naar aanleiding van uw vraag n.a.v. versnelde promotie kan ik u het
volgende meedelen.

U moet het zo zien, er moet altijd gestart worden in de hoogst
gemeenschappelijke klasse. Eenmaal gestart, dan tel die stand, ook als
het paard door een andere ruiter hoger wordt uitgebracht.
Als de persoonlijke stand van de ruiter hoger is dan de
gemeenschappelijke klasse van de combinatie, dan geeft dat recht tot
versnelde promotie.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:02

Als jij dus bijvoorbeeld Z2 hebt gereden en je bent met een 7-jarige die nog nooit gestart is begonnen in de L1, dan mag je versnelt promoveren naar de L2, M1, M2, etc.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:59

Iemand die nog maar 1 keer Z2 is geweest mag (zo uit het hoofd) géén L2 starten en mag B of L starten met een groen paard.
Het versnelde promoveren gaat dus hier alléén op van de B naar de L1.
Om L2 te mogen starten moet je dus gewoon alle winstpunten vol rijden.

Jammer maar helaas dus.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:55

Ja, sorry, ik ben vergeten om er 2x voor te zetten! Bloos

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:59

Idd, dus rij je MII koop je een MII paard, dan moet je in de MII beginnen, lager mag dus niet... Ben je 2x ZII, rij je een jong niet eerder gestart paard, mag je versneld van de LI naar de ZII.

Maar zo omschreef confetti het op de vorige pagina ook al volgens mij Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:36

cgj12, het was toch zo logisch volgens jou? Volgens de KNHS dus niet, en ze spreken zichzelf nog tegen ook. Maar mijn vraag ging om wat er bedoeld wordt met de persoonlijke stand van de ruiter

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:59

ppfff wat een gedoe!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:11

Dit plukte ik van de KNHS-site.

Voorbeeld 2: Een dressuurruiter heeft als hoogste persoonlijke stand M2 en vormt met een paard een combinatie die opgenomen is in de L2. Dit paard wordt tijdelijk door een andere ruiter gereden tot Z1 en komt weer terug bij de ruiter die er L2 mee is. Deze mag het paard nu gaan uitbrengen in de klasse M2 omdat dat nu de hoogste gemeenschappelijke klasse is.
Deze versnelde promotie geldt voor dressuur, springen en eventing.

Dus jouw exacte voorbeeld, lielle!!
Je moeder brengt de paarden verder uit in de dressuur en jij kunt je op springen en eventing gaan richten Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:12

isso simpele.............

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 20:29

*stuiter, stuiter* ik ben blij Haha! Zou het voorbeeld neergezet zijn nav mijn vraag wellicht? Luisteren ze toch nog een beetje naar de leden Extreme duivel

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:55

Dat zit er dik in Lielle

Wel mooi trouwens dat het mag Haha! Dat scheelt weer een hoop punten rijden en starten voor jullie

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 01:40

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:37

Nieuwe opgave (deze is interessant, met name voor springruiters).

Indien een Z-ruiter met een nieuw paard M start kan ie eigenlijk niet meer degraderen, zelfs niet na 10 keer uitbellen.
De ruiter kan dan namelijk volgens de regeling bij een stand van M-8 (of nadat er gedegradeerd is tot L+0) gelijk weerversneld promoveren naar de M+0............
Dus bij een stand van M-8 kun wellicht er beter voor zorgen dat je nog een keer uitgebeld wordt zodat je L+0 wordt. De volgende keer start je dan gewoon weer in de M en begin je weer met M+0..........

Volgens de regels zou dit inderdaad zo moeten kunnen.

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:39

Dus als ik het goed begrijp mag ik dus eigenlijk ook al L1 starten (of ook wel L2????)

Ik heb sinds de zomer een nieuw paard die helemaal nog niet was uitgebracht.
Ik heb toen ik 18 was M2 bij de pony's gereden (ik ben nu 27).
Ik ben met m'n nieuwe paard gewoon begonnen in de B dressuur omdat ik dus dacht dat dat moest.
En ik wil graag met 10 winstpunten over naar de L1 (we hebben er nu 8 dus het schiet al op).
Maar ik had dus met hem al in de L1 mogen starten, of zou dat pas opgaan vanaf 01-04-04?
En als ik op 01-04-04 nu 10 winstpunten heb in de B zou ik dan ook naar de L2 mogen promoveren?????? Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:41

Je mag alleen met een B/L paard in de L2 starten als je zelf Z bent geweest, dus dat gaat NIET door............. Haha!

L starten mag zeker.
Óók al vóór 1 april, maar dat moet je schriftelijk aanvragen.........