Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
WenK schreef:Mee eens hoor. Mijn punt zit m meer in wat ik zelf merk aan hoeveel meer ik kwijt kan nu met het online jureren dan vaak op "echte" wedstrijd doordat een schrijver het niet bijhoudt. Ik vind het een verademing om zo veel te kunnen benoemen en bewust omschrijven.
In deze bijscholing werd benoemd zo min mogelijk gebruik te maken van afkortingen, wat ik op zich top vind, maar ook daar me "zorgen" maak of de schrijvers het bij gaan houden.
linda2008 schreef:WenK schreef:Mee eens hoor. Mijn punt zit m meer in wat ik zelf merk aan hoeveel meer ik kwijt kan nu met het online jureren dan vaak op "echte" wedstrijd doordat een schrijver het niet bijhoudt. Ik vind het een verademing om zo veel te kunnen benoemen en bewust omschrijven.
In deze bijscholing werd benoemd zo min mogelijk gebruik te maken van afkortingen, wat ik op zich top vind, maar ook daar me "zorgen" maak of de schrijvers het bij gaan houden.
Kun je dan niet gewoon afkortingen gebruiken en aan het einde van de proef even de afkortingen uitschrijven (bv onderaan het protocol)?
linda2008 schreef:WenK schreef:Mee eens hoor. Mijn punt zit m meer in wat ik zelf merk aan hoeveel meer ik kwijt kan nu met het online jureren dan vaak op "echte" wedstrijd doordat een schrijver het niet bijhoudt. Ik vind het een verademing om zo veel te kunnen benoemen en bewust omschrijven.
Kun je dan niet gewoon afkortingen gebruiken en aan het einde van de proef even de afkortingen uitschrijven (bv onderaan het protocol)?
Maaike_Ma schreef:en hoe is het iedereen bevallen het eerste weekend met de nieuwe protocollen?
Had vandaag een protocol waren alleen dingen aangestreept, dus niets bij de extra kolom bijgeschreven
daar word het niet echt duidelijker op... 
VWestra schreef:Ik ga vaak mee te schrijven. Het leuke hiervan vind ik dat ik naast het schrijven ook sommige oefeningen kan zien en daarmee het commentaar en cijfer beter kan plaatsen. Als wedstrijdruiter zeker leerzaam. Als net de nieuwe protocollen het zo veel werk is om te schrijven kan ik dus niet meer kijken. Mij zou het om die reden tegenhouden om vaak mee te gaan schrijven.
Sjaco schreef:FriesWytske schreef:Denk dat de meeste ruiters/amazones die wedstrijd rijden de meeste afkortingen wel kennen.
En niemand die dan bedacht heeft om de veelgebruikte afkortingen in een voetnoot op alle protocollen te vermelden?
Lijkt mij een kleine moeite om dat in de lay-out op te nemen.
Sjaco schreef:Dit vind ik echt een super idee.FriesWytske schreef:Denk dat de meeste ruiters/amazones die wedstrijd rijden de meeste afkortingen wel kennen.
En niemand die dan bedacht heeft om de veelgebruikte afkortingen in een voetnoot op alle protocollen te vermelden?
Lijkt mij een kleine moeite om dat in de lay-out op te nemen.

Marjolein schreef:Kunnen we niet beter strepen met een groene (positief) en rode (negatief) markeerstift? Dan heb je minder uitleg erbij nodig.
Ik heb gisteren ook de eerste proeven gereden met de nieuwe protocollen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet gekeken heb naar de onderstreepte gedeeltes.
Anoeska27 schreef:Ik denk dat er teveel gevraagd wordt van schrijfsters, maar ik ga het over 2 weken wel meemaken. Ik denk nu dat ik gewoon alleen tips op laat schrijven en dan zelf snel na de proef het onderstrepen doe. Maar dan hoop ik wel dat er wat extra tijd per proef komt. Na wat ik net allemaal gelezen heb in de jurygroep op fb denk ik niet dat er een andere manier is als je geen hele ervaren schrijfster hebt.