Voor komend jaar heb ik met drie paarden wedstrijddoelen:
Jaganita (2014, nu M+3 springen en L2+1 dressuur): indoor M-springen oefenen, ze kan zelf het niveau wel aan maar ik ben merk dat ik ervaring mis en nog wel een rondje L vooraf nodig heb. Outdoor helemaal het M in en ook de selecties meerijden. Mijn doel is om dan om voor het einde van het jaar een keer Z te starten. Dressuur wil ik nu indoor het L2 uitrijden, van de zomer het M1 en hoop ergens in het M2 te zijn eind van het jaar. In training wil ik die vervelende wissels er op krijgen (in het parcours springt ze ze wel, maar in training bouwt ze snel veel spanning op) en verder doortrainen op Z-ZZ dressuur niveau.
Jochie (2014, nu L+5 spr en L2+1 dress): indoor meters maken in het L, outdoor eerst ook L en denk ook selecties, voor het indoorseizoen al een paar keer M meepakken. Doel is om eind van het jaar fijn rond te kunnen rijden in het M. Dressuur in ieder geval M1+ winst, dat kan ik zo starten als ik met Jaganita M1 geklasseerd ben. Verder kom ik er gewoonweg te weinig aan toe om veel dressuurwedstrijden mee te pakken, dus ik denk dat ik dan beter met Jaganita op de dressuurwedstrijden kan focussen. In training eind van het jaar Z dressuur niveau, grappig genoeg heeft deze de wissels er al wel op, dat snapte ze binnen een week

Dan heb ik nog een jonkie, Laganita (2016), onder het zadel, en die wil ik van de zomer in de B gaan starten. Geen concretere verdere doelen, gewoon kijken hoe het loopt. Lijkt een heel fijn dier te zijn maar heeft soms nog moeite om om te gaan met de spanning en wordt dan echt lastig.
Heel erg benieuwd wat komend jaar gaat brengen!