B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:31

Lekker gaan lessen dan idd als je stopt met rijden! Heb hier zelfs soms ook last van en paard stopt dan ook meteen (niet de bruine die ik hier had gepost maar mijn oudere schimmel). Nu ik mij er bewust van ben dat ik dus mijn been afsteek als ik het even niet weet, kan ik hierop reageren door mijn been er juist weer goed aan te leggen. Tuurlijk gaat het soms alsnog fout maar laatste half jaar merk ik wel echt vooruitgang dat mijn paard mij weer meer vertrouwt en mij dan ook nog een keer helpt als het niet helemaal past.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:36

Ik meld mij even, in 2017 zal ik zeker nog geen B springparcours kunnen rijden maar ik wil het springen wel meer oppakken en mijn ''droom'' is om ooit een B parcours met winst te kunnen rijden :j
Dus lijkt mij leuk om jullie alvast te volgen enz :D

Het springen ging vorig jaar best goed:

Afbeelding

Afbeelding

Tot ik ineens zonder verklaarbare reden onwijs bang ben geworden met springen en balken draven al spannend was, waardoor mn merrie ook wat onzeker werd doordat ze gewoon nog begeleiding nodig heeft naar de sprong toe.

Mn merrie vind het springen leuk zodra het knopje om is, daarvoor is alles eng en bijten balken. Dus nu het maar weer oppakken en beetje bij beetje opbouwen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:57

Mag ik me hier ook melden??

Ik heb momenteel een 4 jarige hengst die deze zomer mee mag.. als alles goed gaat natuurlijk.
Momenteel hebben we thuis de eerste sprongen gemaakt.. wat eigenlijk hartstikke goed ging.. behalve gisteren.

Ik rij in een lijntje naar het oxertje toe, en ineens begint er in de verte een merrie te gillen.. waardoor mijn paard opkijkt.. maar ineens stond dus dat oxertje voor zijn neus.. :oo
Hij schrikt ervan en gaat groot af, en ik kon hem op dat moment niet goed meer volgen doordat ik los kwam van mijn zadel, met dus als gevolg dat ik bij de landing achter het zadel zat.. en hij dat niet kon waarderen en mij er dus gigantisch af bokte.. :+
Ondanks de zware val (waarbij men dacht dat ik mijn rug of nek gebroken zou hebben) kwam ik vrij goed weg, en heb ik daarna nog wat sprongetjes gemaakt voor het vertrouwen.

Heb trouwens wel een hele gave foto van 3 seconden vóór mijn val.. _O-

Afbeelding

Goed.. dit is hem dus als ik er niet naast ga liggen, maar er gewoon op blijf zitten:

Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:06

Mooi dier! :j

Mag ik vragen waarom je hem hengst houdt aangezien er niet mee gefokt wordt (of heel weinig) ?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:16

Dat is de keuze van de eigenaar.. wellicht wil zij hem straks via de sport laten goedkeuren..
Maar als hij echt te moeilijk wordt gaat het zaakje eraf hoor.. ;)
Voor nu is dat nog helemaal niet aan de orde..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:50

Ik meld me hier ook.. Al weet ik niet zeker of ik dit jaar al ga starten.
Zit met dat winstpunt B dressuur. Zelf vroeger wel tussen de pony's gestart en daar gewoon 10 wp gehaald, maar mag ik dan met een ander paard gewoon al springen?
Want als we nog B-dressuur puntje moeten halen, gaat het nog wel even duren ben ik bang haha (niet dat ik geen controle heb, maar verruimen & nageeflijk blijven is lastig, vooral in draf)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:58

Ja je kan gewoon springen

SUSANNEx
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:58

Welkom allemaal, en wat een leuke paardjes!

@LoveBodin; Volgens mij hoef je maar 1x in je leven een dressuurwinstpunt te rijden om te kunnen springen. Dus je mag gewoon meteen gaan springen :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:16

SUSANNEx schreef:
Welkom allemaal, en wat een leuke paardjes!

@LoveBodin; Volgens mij hoef je maar 1x in je leven een dressuurwinstpunt te rijden om te kunnen springen. Dus je mag gewoon meteen gaan springen :)

Serieus maar 1x in je hele leven?? Ik zat me al helemaal voor te bereiden op een dressuurproef, terwijl ik met vorig paard L1 dressuur en M-spring was en de pony daarvoor L2 dressuur met winst. Dacht dat dat echt per paard was. Maar ik mag dus nu met een paard zonder wedstrijdervaring gewoon springen starten ?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:22

Trouwens ik meld me ook! Weet niet hoe en wat verder, want ik rij het paard nog niet zo lang. Verder zijn er kopers voor hem, dus ik moet maar hopen dat het niet doorgaat óf dat mijn vader hem koopt (hij heeft wel interesse). Paard heeft in totaal 3 keer in zijn leven gesprongen, waarvan 2 keer met mij. Gisteravond ging erg goed. Hindernisje van zo 'n 60 centimeter, dus nog verre van een parcours, maar ergens moeten we beginnen!
Afbeelding
Verder ben ik 20 jaar, studeer Logistiek&Economie en heb nog 3 pony's. Mijn vorig paard is verkocht naar Turkije. Daarom rijd ik nu dit paard van mijn instructeur.

SUSANNEx
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:47

SaraViavia schreef:
Serieus maar 1x in je hele leven?? Ik zat me al helemaal voor te bereiden op een dressuurproef, terwijl ik met vorig paard L1 dressuur en M-spring was en de pony daarvoor L2 dressuur met winst. Dacht dat dat echt per paard was. Maar ik mag dus nu met een paard zonder wedstrijdervaring gewoon springen starten ?

Nee je hoeft er maar 1 te halen! Gaat om je kundigheid als ruiter, en niet als combinatie. Je kan inderdaad met een onervaren beestje gewoon meteen springen. Je kan natuurlijk wel gewoon een dressuurproefje rijden voor de wedstrijdervaring. En welkom! Heel leuk paard rij je!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:47

Ik wil ook meepraten :D

Ik heb sinds een jaar een geweldig springpaard op stal. We zijn afgelopen maand voor de eerste keer officieel B gestart, helaas geen winstpunt vanwege een vervelende jury. Over 2 weken doen we een nieuwe poging!
Ons probleem is dat mevrouw soms wat overdrijft en met 3 meter over de hindernis vliegt. In het begin kon ik hier niets mee, maar sinds we een nieuw zadel hebben is het probleem al een groot deel opgelost!
Verder rijden we B dressuur (8 winstpunten) en rijden we wekelijks door het bos en over het strand.

Afbeelding
Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:09

Nina, leuk paard zeg! Gewoon lekker blijven starten, dan rij je die wp vanzelf!
Sara, mooi koppie zit erop! Hopelijk kun je hem blijven rijden
Bodin, welkom!
Casarell, gaaf paard! Ik heb echt een zwak voor schimmels. Balen van je val, flink spierpijn nu zeker?
Steffi, gewoon lekker kilometers gaan maken!
Susanne, lekker veel van huis gaan, mijn paard is ook echt een stresskip op concours, maar die gaat daar nooit meer vanaf komen ben ik bang

Ik heb gisteren de eerste selectie gehad en voor de 2e keer weer gestart op concours sinds lange tijd.
Hij was weer woest blij, met de nadruk op woest, hij was nadrukkelijk aanwezig :')
Maar hij liep echt top foutloos in de BB, in de B sprong hij ook top, maar in zijn enthousiasme vlogen we uit de bocht richting de laatste en kwamen we voor de staander uit. Dus helaas een stop daar, maar verder een heel goed gevoel :)
En nog een mooie winstpunt in de L1 dressuur, dus wel weer tevreden nu :)

En nog een hele gave foto gekocht:

Afbeelding

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:30

Fijn van het goede gevoel en mooie foto glenstorm!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:33

Mooie foto Glenstorm :D! Lief dat je op iedereen gereageerd hebt!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:44

Casarell hopelijk niet te veel last van de val!

Inderdaad 1 wp in je hele leven in de dressuur is genoeg om te gaan springen Haha!

Welkom Nina!

Renske gave foto hoor! Mooi dat goed ging.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:48

Gave foto Glenstorm..!
Jammer van het 'de bocht uitvliegen' en daardoor de stop, maarja.. het is zoals het is.

En inderdaad.. wel wat spierpijn in mijn nek.. maar mag niet klagen!!
Mijn vriend heeft het zien gebeuren, en was bang dat ik enkele nek- of ruggenwervels gebroken had.
Gelukkig kom ik eigenlijk altijd goed weg met vallen.. meestal blijft het bij een paar dagen spierpijn.. :o

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:31

Gave foto Glenstorm! Dat woeste herken ik af en toe wel. Die van mij kan ook zo overdreven enthousiast doen :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:32

Gelukkig Casarell! Bij mij is het omgekeerd :+ Ik val niet vaak, maar àls ik val :') Gebroken pols, gebroken elleboog, zware hersenschudding, gekneusde ribben. Zoiets :+

4leggedmates

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:44

Leuke combinaties allemaal! Ik ga 20 Mei mijn eerste BB wedstrijd met mijn verzorgpaard (voelt als eigen) Ik heb er zin in! *\o/*

SUSANNEx
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:48

Gave foto Glenstorm! Denk inderdaad niet dat de mijne ook helemaal van haar stress af gaat komen, al is het op dressuurwedstrijd al wel minimaal geworden.

Spannend 4leggedmates! Gaat vast goedkomen

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:08

Mag ik me hier ook melden? Ik hoop dit jaar ook mijn B debuut te maken zowel in de spring ring als eventing. Helaas loopt het tot nu toe niet helemaal volgens plan door wat kleine dingetjes die elkaar steeds opvolgen waardoor serieus trainen er niet echt van komt. Maar 2017 is nog lang niet voorbij!
Ik heb een 10 jarige ruin van Florencio x cocktail. Ook een dressuurpaard dus :+ Ik heb hem vorig jaar over genomen van de fokker nadat ik m eerst een jaar doorgereden heb.

We gingen dus eerst zo door de ring

Afbeelding

Maar nu gaan we liever zo rond :D

Afbeelding

We trainen op B niveau maar op vreemdterrein is alles anders en zijn er ineens monsters rondom alle hindernissen! We zijn 1x bb gestart een half jaar geleden en dat resulteerde in een gebroken vinger #) Dat was nog iets te vroeg voor ons. Nu zijn we wat verder en voor komende tijd staan er weer wat bb springparcourse en eventing wedstrijden op de planning. Hopelijk gaat dat goed.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:12

gaaf zeg! Wel leuk al die dressuurpaarden hier boven de hindernissen :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 17:30

Welkom! Ja grappig die dressuurpaarden. Ik heb afgelopen jaar ook een dressuur paard bijgetreden voor iemand . Dit was een Samba hit maar springen kon hij echt goed!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:35

Shelly21 schreef:
Welkom! Ja grappig die dressuurpaarden. Ik heb afgelopen jaar ook een dressuur paard bijgetreden voor iemand . Dit was een Samba hit maar springen kon hij echt goed!

Dat is die bruine met heeel veel haar toch? Oogt en beweegt ook niet als dresuurpaard! Niet verwacht dat hij dat was. :=