Lalidan schreef:Iets waar ik al een tijd mee rondloop, maar ik ben wel eens benieuwd wat een ander hier nu van vind. Op het moment is het zo dat als je gemiddeld een 6 krijgt, je een winstpunt krijgt. Bij voldoende winstpunten mag je door naar een hogere klasse. Maar als je gemiddeld een zes scoort, scoor je krap aan voldoende. Hoe kan je dan ooit ruimte over hebben om de stap naar een hoger level te maken? Als je zo krap aan rijd, ben je dan wel klaar om over te stappen?
Ik las zo net ook weer iemand, die in mijn ogen echt een klasse te hoog rijdt, "Ik heb genoeg winstpunten binnengehaald". Euhm, ja, maar stel dat je per proef 1 winstpunt binnenhaalt, dan zegt de hoeveelheid winstpunten mij niet dat je over kan. Het zegt mij dat je het huidige niveau net beheerst. Zelfs al heb je dertig winstpunten, als je die allemaal met 1 winstpunt per proef hebt gehaald, ben je in mijn ogen nog niet klaar om over te stappen (zelfs al moet je volgens de KNHS). Waarom overstappen naar iets moeilijkers als je hier nog geen ruimte over hebt???
Zou het systeem niet beter werken als je pas een winstpunt krijgt bij gemiddeld een 7? Dan heb je laten zien dat je het niveau echt genoeg beheerst om over te kunnen.
Ik denk dat de basis er een stuk van verbeterd, want ipv door te gaan naar het volgende kunstje, moet je dan wel werken aan de basis. Je moet de eerste dingen echt goed beheersen voordat je verder mag.
Brand los, ik ben benieuwd wat Bokt hier van vind! Poll er aan toegevoegd voor het overzicht!
Volgens jouw redenatie was ik nooit met mijn Fjord Z2 startgerechtigd geworden, wat ze volgens mij wel echt gewoon verdiend heeft.
Ik had dan 238 punten in een Z proef moeten scoren om ooit Z2 stargerechtigd te Mogen worden en in alle klassen eronder 210 punten per proef, niet alleen ik met mijn fjord waren dan nooit Z geworden maar velen met mij niet... Nou hoeft dat geen graadmeter te zijn, maar ik durf wel te beweren dat mijn fjord die nooit die 238 punten heeft behaald wel terecht Z2 stargerechtigd was (nooit gestart overigens).
Mijn mening is dus gewoon op een 6 houden voor wp.
Volgens mij was onze hoogste score in de Z1 214 meen ik, maar is jaren geleden.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 06-03-17 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt