Protocollen verwisseld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KevaBu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:21

Hallo allemaal,

Ik als wedstrijdsecretaris zal het één en ander uitleggen wat er gebeurd is.

Ten eerste staan geen van beide dames bij ons op stal en zijn ook geen lid van onze vereniging, maar waren beide te gast.

In het juryhokje is iets fout gegaan met de protocols, ik weet helaas nog steeds niet wat precies.
Voor de zekerheid doe ik bij de ingevulde protocols (met naam enz) een blanco protocol voor als er iets mis geschreven wordt.
Na de proeven kreeg ik de protocols terug en zag 3x van de één en één keer van de andere deelneemster.
De jury zat op dat moment nog pauze te houden en ben ik gaan vragen over hoe en wat.
Er was iets fout gegaan werd mij verteld en hebben zij een blanco protocol genomen, maar de verkeerde naam ingevuld.
Ik kreeg de protocols terug, en beide hadden 1 winstpunt.
Tijdens de prijsuitreiking van de L1 was de jury weer aan het jureren, en die zag vanuit het juryhok dat ieder met een oranje rozet naar buiten kwamen.

De jury vroeg, na de proef die op dat moment bezig was, de ringmeester bij zich om te vertellen dat dit volgens haar niet klopte omdat de ene 2X1 wp had en de ander geen wp verdiende.
De jury houdt ook een puntenlijst bij die we na afloop controleren met mijn pnt die naar de KNHS digitaal worden verstuurd, Op dat moment waren beide dames al naar eigen stal terug.

Na een discussie tussen mij en de jury, kon ik niet anders doen dan de punten die de jury noteerde naar de KNHS sturen, dus 2 x 1 wp en 1x 0, en deze fout van de jury/schrijfster maar even moest corrigeren.
Daarom de email verkeer tussen beide dames en de gescande protocollen uitgewisseld.

Wij als LR Zuiderpark kunnen hier totaal niets aan doen en betreuren ten zeerste deze ontwikkeling en we hopen dat Mirjam nog steeds bij ons wilt starten.

cobiie

Re: Protocollen verwisseld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:27

Kevabu, zijn de winstpunten op enkel de eerste proeven gevallen?
Dan snap jij toch ook dat het onmogelijk is dat beide winstpunten aan dezelfde ruiter toebehoren?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:42

Ik kan niet duidelijk eruit halen dat die punten bij de eerste proef horen.
Dus TS:
Welke 2 punten horen bij proef 1?
Welke 2 punten horen bij proef 2?

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 12:44

Dank je Kees, voor deze uitleg. Deze uitleg heb ik nog niet gehad en ik vind deze een stuk duidelijker. Jammer dat ik deze uitleg niet eerder heb gekregen. Hieruit begrijp ik dat Zuiderpark hier inderdaad niets aan kan doen. Ik hoop alleen wel dat ik volgende keer beter en uitgebreider geïnformeerd kan worden.
Ik heb besloten het hierbij te laten, omdat ik de situatie niet vervelender wil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:17

KevaBu schreef:
Hallo allemaal,

Ik als wedstrijdsecretaris zal het één en ander uitleggen wat er gebeurd is.

Ten eerste staan geen van beide dames bij ons op stal en zijn ook geen lid van onze vereniging, maar waren beide te gast.

In het juryhokje is iets fout gegaan met de protocols, ik weet helaas nog steeds niet wat precies.
Voor de zekerheid doe ik bij de ingevulde protocols (met naam enz) een blanco protocol voor als er iets mis geschreven wordt.
Na de proeven kreeg ik de protocols terug en zag 3x van de één en één keer van de andere deelneemster.
De jury zat op dat moment nog pauze te houden en ben ik gaan vragen over hoe en wat.
Er was iets fout gegaan werd mij verteld en hebben zij een blanco protocol genomen, maar de verkeerde naam ingevuld.
Ik kreeg de protocols terug, en beide hadden 1 winstpunt.
Tijdens de prijsuitreiking van de L1 was de jury weer aan het jureren, en die zag vanuit het juryhok dat ieder met een oranje rozet naar buiten kwamen.

De jury vroeg, na de proef die op dat moment bezig was, de ringmeester bij zich om te vertellen dat dit volgens haar niet klopte omdat de ene 2X1 wp had en de ander geen wp verdiende.
De jury houdt ook een puntenlijst bij die we na afloop controleren met mijn pnt die naar de KNHS digitaal worden verstuurd, Op dat moment waren beide dames al naar eigen stal terug.

Na een discussie tussen mij en de jury, kon ik niet anders doen dan de punten die de jury noteerde naar de KNHS sturen, dus 2 x 1 wp en 1x 0, en deze fout van de jury/schrijfster maar even moest corrigeren.
Daarom de email verkeer tussen beide dames en de gescande protocollen uitgewisseld.

Wij als LR Zuiderpark kunnen hier totaal niets aan doen en betreuren ten zeerste deze ontwikkeling en we hopen dat Mirjam nog steeds bij ons wilt starten.

Het blijft een bijzonder verhaal. Beide dames hadden toch 2 proeven gereden?

Passen jullie naar aanleiding van de punten die de jury op zijn of haar controle lijst geschreven heeft de punten nog aan?

Het lijkt me hier eerder een geval van 'fout van de jury' dan een fout van de ruiters. (Overigens is het betreffende jurylid weinig oplettend richting de proef als hij in de gaten kan houden wie welke rozet vast heeft. Er vanuit gaande dat de mensen niet recht voor het hokje doorlopen...)

Het zou zeer op zijn plaats zijn geweest om de punten gelaten te hebben zoals ze uitgereikt zijn en niet achteraf nog te wijzigen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:43

Huh? Maar dan nog is dit onmogelijk. Ruiter 1 rijdt in (even een voorbeeldje qua nummers) proef 13 een winstpunt en in proef 14 geen. Ruiter 2 rijdt in proef 13 ook een winstpunt en in proef 2 ook geen. De jury gaat goochelen en vervolgens heeft ruiter 1 alleen maar de protocollen van de tweede proef en geen winstpunt en ruiter 2 de protocollen van de eerste proef met de winstpunten. Dat is technisch onmogelijk want dat is helemaal nooit verreden.

Ik zou dit zeker wel aanvechten. Ook als vereniging zou ik mij de ogen uit de kop schamen. Achteraf veranderingen doorgeven is al dubieus, maar veranderingen die technisch onmogelijk zijn...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:20

Inderdaad als er in de eerste proef 2x winst is gereden en in de tweede 2x geen winst dan is er geen twijfel mogelijk en hebben jullie allebei een punt gereden. Dan ben jij toch niet onredelijk omdaar tegenin te gaan als je dat niet krijgt? Je betaalt lidmaatschap van de knhs, en je hebt startgeld betaald, waarvan ook een deel naar de knhs gaat. Dan mag de knhs voor al dat geld heus wel wat doen. Al vinden ze zelf van niet omdat ze toch de enige zijn en niemand ze wat kan maken... Maar vind jou echt niet onredelijk als je er gewoon achteraan gaat. Je hebt er een hele dag aan besteed, geld voor betaald. Dan moet je ook je punt krijgen als je daarnaar hebt gereden in de proef

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:35

Biebz schreef:
Dus TS:

Dus bij dezen nogmaals.
Want wie weet is er wel 1 winst bij proef 1 en 1 winst bij proef 2.
Er is nergens gezegt dat die 2 punten van proef 1 waren?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:59

Biebz schreef:
Biebz schreef:
Dus TS:

Dus bij dezen nogmaals.
Want wie weet is er wel 1 winst bij proef 1 en 1 winst bij proef 2.
Er is nergens gezegt dat die 2 punten van proef 1 waren?

Ik quote maar even :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:58

ben ook benieuwd , had ook begrepen dat de beide in de eerste proef winst hadden en in de 2e niet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:40

Begrijp ik nou correct uit het verhaal van KevaBu dat beide proeven door dezelfde jury zijn beoordeeld?

En je hebt 3 protocollen op naam ruiter A en één op naam ruiter B terug gekregen. Dan lijkt het mij heel simpel. Het gebruikte reserve protocol hoort bij ruiter B.
Want dat kan de enige zijn waar een verkeerde naam op terecht is gekomen.