Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
En ja, ook hier wel eens de ruitenwissers, of last gehad van de wind. Want als het waaide was madame niet te rijden.
piezze schreef:Heb wel eens een hele erge gezien op een protocol."paard wordt thuis met hulpteugels getrained", paard in kwestie was een halve tuiger met hoge hoofdhouding en had nog nooit een hulpteugel gezien.
germie schreef:piezze schreef:Heb wel eens een hele erge gezien op een protocol."paard wordt thuis met hulpteugels getrained", paard in kwestie was een halve tuiger met hoge hoofdhouding en had nog nooit een hulpteugel gezien.
Dan had ik een klacht ingediend. Bij mij is dat ook eens gedaan, ik reed een paard in de B en de jury had opgeschreven: paard loopt te gewoontjes voor de dressuur.
Fijn als iemand dat over je paard schrijft (was een verzorgpaard en eigenaar was mee, die heeft er werk van gemaakt). Zoiets hoor je niet te schrijven vind ik. Ook niet te denken, maar ja, dat kun je niet voorkomen.
Citaat:Ik lees " paard loopt te gewoontjes" denk ik toch anders dan jullie deden. Voor mij komt het over dat de jury meer actie en gedurfde proef wilde zien om je hogere punten te geven!!
germie schreef:Citaat:Ik lees " paard loopt te gewoontjes" denk ik toch anders dan jullie deden. Voor mij komt het over dat de jury meer actie en gedurfde proef wilde zien om je hogere punten te geven!!
Nee, want de eigenaar heeft de jury aangepsroken en die vond het paard geen dressuurpaard. Er stond overigens: Paard is te gewoontjes. Dus niet eens loopt. En het was gewoon een kwpn-er. De jury noemde als voorbeeld een aantal ruiters bij naam en toenaam die met Tinkers en haflingers starten en dat was ook allemaal niets. Dus echt iemand met vooroordelen. Is al heel lang geleden, 15 jaar ofzo.
Ayasha schreef:Hier is een standaard excuus als het mis gaat (al lachend overigens want uiteindelijk maakt hij gewoon gebruik van de mogelijkheden die ik 'm geef en dan kan ik echt niet kwaad op hem worden, eerder op mezelf.) "het ging op z'n Sam's"Of een gelijkaardige variant; "SuperSam heeft een dagje verlof, vandaag moeten we het met Sam de verschrikkelijke doen.
"
En dan weet iedereen die dat antwoord weet wat er ongeveer mis gegaan is in de proef.Da's nog het leukste.

MarjanB schreef:Telt een spontaan mega hengstige merrie op haar eerste buiten concours ook mee?na het aanmelden bij de juryauto draaiden we om en ze gaat staan en piest bijna over de auto heen jury lag helemaal dubbel (en die in de auto's ernaast ook) Tijdens de proef werdt t niet veel beter maar goed iedereen kon er om lachen. Jury was zo blij dat ik eerlijk bleef en niet haar door de baan schopte dat ik alsnog een winstpunt had al hield het niet over.
Gelukkig was het een eenmalige actie.
. Gewoon slecht losgereden. En in de ring kreeg ik het niet meer voor elkaar: ik heb lachend de proef uitgereden.
Ik had er tenslotte voor betaald.
Pocca_Locca schreef:Ayasha schreef:Hier is een standaard excuus als het mis gaat (al lachend overigens want uiteindelijk maakt hij gewoon gebruik van de mogelijkheden die ik 'm geef en dan kan ik echt niet kwaad op hem worden, eerder op mezelf.) "het ging op z'n Sam's"Of een gelijkaardige variant; "SuperSam heeft een dagje verlof, vandaag moeten we het met Sam de verschrikkelijke doen.
"
En dan weet iedereen die dat antwoord weet wat er ongeveer mis gegaan is in de proef.Da's nog het leukste.
LOL! Het paard in kwestie denkt waarschijnlijk bijna hetzelfde, zoiets van:
"SuperAyasha was thuisgebleven, helaas.. Dus moesten we genoegen nemen met Ayasha de verschrikkelijke"
en dat kan perfect op één dag. 

terwijl hij niet eens stout was. Hij was gewoon Sam..
down to earth springruiters worden echte dressuurdiva's op dressuurwedstrijden.
smurvaas schreef:Ik heb serieus een keer op mijn protocol als opmerking gekregen bij mijn middendraf, dit paard kan meer. T was in de B en daar worden enkele passen gevraagd, niet of je paard met z'n hoeven z'n neusgaten wil uitpeuteren
Verder zijn mijn smoesjes toch vooral aan mezelf te danken door mijn eigen spanning en zenuwen waardoor ik toch ietsiepietsie anders reageer en hulpen geef als wanneer ik gewoon aan t rijden ben
en dat kan perfect op één dag. 

terwijl hij niet eens stout was. Hij was gewoon Sam..[/quote Ayasha]Janine1990 schreef:smurvaas schreef:Ik heb serieus een keer op mijn protocol als opmerking gekregen bij mijn middendraf, dit paard kan meer. T was in de B en daar worden enkele passen gevraagd, niet of je paard met z'n hoeven z'n neusgaten wil uitpeuteren
Verder zijn mijn smoesjes toch vooral aan mezelf te danken door mijn eigen spanning en zenuwen waardoor ik toch ietsiepietsie anders reageer en hulpen geef als wanneer ik gewoon aan t rijden ben
Waarschijnlijk voelde het alsof je paard heel wat deed, maar kon de jury het niet zien. Ook niet die paar passen...
Mijn paard kan ook aanvoelen alsof hij enorm groot gaat lopen, terwijl je dan op film zit dat hij alleen maar hoog in het kruis wordt.
Dus ik denk dat je dit best wel gerust serieus kunt nemen. En het is geen schande hoor, ik denk dat zeker de helft van de B combinaties dit commentaar krijgen. Met name ook omdat veel combinaties versnellen ipv verruimen.