101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:53

Heb wel eens een hele erge gezien op een protocol."paard wordt thuis met hulpteugels getrained", paard in kwestie was een halve tuiger met hoge hoofdhouding en had nog nooit een hulpteugel gezien.

Anoniem

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:09

Ik had ook een heel scala aan excuses, maar kwam er gewoon op neer dat merrie die ik reed zo wispelturig was als je ze maar krijgen kan, en dat ze al volledig over de zeik kon zijn als er andere bloemen in de plantenbakken op de letters zaten. En dan heb ik het niet over wat spanning, maar echt over niet erlangs willen, continu omhoog komen, wegspringen, omdraaien, rennen. Zo vaak onderaan mijn protocol 'je start in de verkeerde discipline' gelezen := En ja, ook hier wel eens de ruitenwissers, of last gehad van de wind. Want als het waaide was madame niet te rijden.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:18

Zo te lezen zijn die ruitenwissers eigenlijk ruiterwissers :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:22

piezze schreef:
Heb wel eens een hele erge gezien op een protocol."paard wordt thuis met hulpteugels getrained", paard in kwestie was een halve tuiger met hoge hoofdhouding en had nog nooit een hulpteugel gezien.

Dan had ik een klacht ingediend. Bij mij is dat ook eens gedaan, ik reed een paard in de B en de jury had opgeschreven: paard loopt te gewoontjes voor de dressuur.
Fijn als iemand dat over je paard schrijft (was een verzorgpaard en eigenaar was mee, die heeft er werk van gemaakt). Zoiets hoor je niet te schrijven vind ik. Ook niet te denken, maar ja, dat kun je niet voorkomen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:23

Waarom ik altijd eerst de dressuur wilde rijden en daarna pas springen...
Tijdens de dressuurproef hoorde de pony de bel van het springen naast de dressuurring en gelukkig had ik een jury met humor. Op het protocol stond iets van jammer dat dressuur niet op tijd gaat, anders had je gewonnen.
Overigens had ik wel vaker de snelste tijd met dressuur, ook zonder reden :D
Dat de jury na de proef zei wat jammer dat ie er een paar keer vandoor schoot. Oh dat was mij niet opgevallen, hij gaat altijd zo hard...

Was trouwens in de tijd dat 120 punten een winstpunt was en je nooit van te voren wist of je dressuurproefjes voor het springen waren of niet. En prijsuitreiking eind van de dag te paard. Daar werden ze ook wel mak van, meestal.

Tegenwoordig heb ik mini's en hebben we regelmatig shows op locaties waar ook dressuur wedstrijden gehouden worden. Loop je even te wandelen met een vrolijke mini die wat hinnikt en huppelt, vliegen er zo bij bosjes dressuurruiters op de grond :?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:29

Ik moet altijd verantwoorden waarom ik zulke "hoge" punten heb! Althans tegen over de proef wat ik gereden heb.

(Voor als mensen mij niet begrijpen, hier een voorbeeld.)
Rij ik een B proef voor mijn gevoel zo'n 168 punten waard (jong onervaren paard, eerste keer mee) word je beloond met 188! :s
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 17-04-16 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:31

germie schreef:
piezze schreef:

Dan had ik een klacht ingediend. Bij mij is dat ook eens gedaan, ik reed een paard in de B en de jury had opgeschreven: paard loopt te gewoontjes voor de dressuur.
Fijn als iemand dat over je paard schrijft (was een verzorgpaard en eigenaar was mee, die heeft er werk van gemaakt). Zoiets hoor je niet te schrijven vind ik. Ook niet te denken, maar ja, dat kun je niet voorkomen.

Ik lees " paard loopt te gewoontjes" denk ik toch anders dan jullie deden. Voor mij komt het over dat de jury meer actie en gedurfde proef wilde zien om je hogere punten te geven!! :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:33

Citaat:
Ik lees " paard loopt te gewoontjes" denk ik toch anders dan jullie deden. Voor mij komt het over dat de jury meer actie en gedurfde proef wilde zien om je hogere punten te geven!! :)

Nee, want de eigenaar heeft de jury aangepsroken en die vond het paard geen dressuurpaard. Er stond overigens: Paard is te gewoontjes. Dus niet eens loopt. En het was gewoon een kwpn-er. De jury noemde als voorbeeld een aantal ruiters bij naam en toenaam die met Tinkers en haflingers starten en dat was ook allemaal niets. Dus echt iemand met vooroordelen. Is al heel lang geleden, 15 jaar ofzo.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:38

germie schreef:
Citaat:

Nee, want de eigenaar heeft de jury aangepsroken en die vond het paard geen dressuurpaard. Er stond overigens: Paard is te gewoontjes. Dus niet eens loopt. En het was gewoon een kwpn-er. De jury noemde als voorbeeld een aantal ruiters bij naam en toenaam die met Tinkers en haflingers starten en dat was ook allemaal niets. Dus echt iemand met vooroordelen. Is al heel lang geleden, 15 jaar ofzo.

Ja dat is zo jammer.. Ik vind als je je paard goed heb opgeleid of het nu een Shetlander, tinker, Fries of kwpn er is, moet je gewoon de punten geven die de combinatie verdient!!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:43

Mijn punten vielen een keer tegen omdat precies op het moment dat ik bij A reed om af te wenden voor het wijken, 2 skaters die over het fietspad reden, keihard op hun plaat gingen. Het fietspad lag op zo'n kleine 3m van de baan en er lagen kabels van de geluidsboxen. Deze waren wel vast getaped aan de weg, maar als je ze als skater niet ziet..

Hierop schrok eigenlijk iedereen, waaronder ik ook en het paard wat ik reed net zo.

Kan nou niet zeggen dat mijn punten daardoor tegenvielen. Maar ik had wel weer even een paar oefeningen nodig om het gevoel weer terug te krijgen. Ook omdat de skaters daar nog even blijven zitten en mensen erbij kwamen om te kijken of het ging.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:51

Ayasha schreef:
Hier is een standaard excuus als het mis gaat (al lachend overigens want uiteindelijk maakt hij gewoon gebruik van de mogelijkheden die ik 'm geef en dan kan ik echt niet kwaad op hem worden, eerder op mezelf.) "het ging op z'n Sam's" :+ Of een gelijkaardige variant; "SuperSam heeft een dagje verlof, vandaag moeten we het met Sam de verschrikkelijke doen. :j" :')
En dan weet iedereen die dat antwoord weet wat er ongeveer mis gegaan is in de proef. :') Da's nog het leukste.

LOL! Het paard in kwestie denkt waarschijnlijk bijna hetzelfde, zoiets van:
"SuperAyasha was thuisgebleven, helaas.. Dus moesten we genoegen nemen met Ayasha de verschrikkelijke"

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:53

Punten vielen een keer tegen omdat ik echt alleen maar vijven kreeg en de jury niet keek. Eerlijk waar, heb het getest en verschillende oefeningen overgeslagen. En gok eens... kreeg er gewoon een vijf voor.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:56

"Mijn paard is gevlekt"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:56

Er stond 7 ringen verderop een fotograaf en mijn paard kon zich niet concentreren door het klikgeluid van het fototoestel >;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:04

Ik werd tijdens de proef een keer bijna aangereden door een bejaard jurylid die met zijn auto door mijn ring reed. _O-

Is beeldmateriaal van, zal ik hier nog wel een keer proberen te plaatsen.

jasmijn16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:12

MarjanB schreef:
Telt een spontaan mega hengstige merrie op haar eerste buiten concours ook mee? :') na het aanmelden bij de juryauto draaiden we om en ze gaat staan en piest bijna over de auto heen jury lag helemaal dubbel (en die in de auto's ernaast ook) Tijdens de proef werdt t niet veel beter maar goed iedereen kon er om lachen. Jury was zo blij dat ik eerlijk bleef en niet haar door de baan schopte dat ik alsnog een winstpunt had al hield het niet over.

Gelukkig was het een eenmalige actie.

Die komt me heel erg bekent voor! De eigenaar van een merrie had mij gevraagt om met haar voor de eerste keer te starten. Het is nogal een merrie merrie, dus 4 benen de lucht in als er een rode balk in de bak ligt in plaats van die groene die er de dag ervoor lag. Nou ik wou wel met haar starten. Mooi optijd begonnen, oefenen, lekker relaxed. Kom ik sochtends op stal. poedersuiker, mega hengstig nouja we proberen het wel. Het was geen succes. Tijdens het opstappen vloog ze al omhoog. Ik lekker aan het los rijden, was een buiten concours, denkt de merrie dat ze klaar isen gaat ze dus in een rap tempo naar de vrachtwagen.. ben die middag ook nog in het publiek terecht gekomen omdat daar wel een heel lekkere hengst achter stond. Het was dan wel haar eerste keer van huis weg. En er is niemand verongelukt met toch nog een mooie score van 183

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:14

'Er sprong een paard in de sloot'

Was een gegronde reden, ik stond namelijk d'r proefje te filmen... Of nouja, de lucht. Mijn concentratie was ook even weg. :P :')

En zelf heb ik eens de zin 'er draafde een paard door m'n ring' gebruikt. Leuk, dat buitenseizoen. :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:15

In mijn eerste menwedstrijd dressuur kreeg ik mijn paard niet bijelkaar en opgericht aan het lopen. Ze bleef heel lang met haar neus op kniehoogte lopen.
Wat ik ook deed, niets hielp...........en beenhulpen helpen al helemaal niet op de koets ~~}> . Gewoon slecht losgereden. En in de ring kreeg ik het niet meer voor elkaar: ik heb lachend de proef uitgereden. :D Ik had er tenslotte voor betaald.

En de reactie van de jury op mijn protocol was hilarisch......

Halsstrekken een 8, alleen niet meer de hele proef volgende keer _O- _O- :D :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:20

Het mooiste verhaal vond ik (alleen erg als het je overkomt) is een ruiter met een hengstige merrie waarbij de hengst in de ring ernaast op de merrie sprong. Het verhaal van de ruiter met de hengst: wie gaat er nu met een hengstige merrie op concours. Gelukkig is het goed afgelopen, maar je zou maar een hengst achterop krijgen die lekker je merrie bespringt. De ruiter van de merrie heeft een echte klacht neergelegd bij de knhs en het heeft geresulteerd in het moeten castreren van de hengst, of niet meer op wedstrijd mogen verschijnen. Tja, ik had daar ook werk van gemaakt. Dat dit je dan je proef kost is geen smoes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:23

Pocca_Locca schreef:
Ayasha schreef:
Hier is een standaard excuus als het mis gaat (al lachend overigens want uiteindelijk maakt hij gewoon gebruik van de mogelijkheden die ik 'm geef en dan kan ik echt niet kwaad op hem worden, eerder op mezelf.) "het ging op z'n Sam's" :+ Of een gelijkaardige variant; "SuperSam heeft een dagje verlof, vandaag moeten we het met Sam de verschrikkelijke doen. :j" :')
En dan weet iedereen die dat antwoord weet wat er ongeveer mis gegaan is in de proef. :') Da's nog het leukste.

LOL! Het paard in kwestie denkt waarschijnlijk bijna hetzelfde, zoiets van:
"SuperAyasha was thuisgebleven, helaas.. Dus moesten we genoegen nemen met Ayasha de verschrikkelijke"

Het paard in kwestie is helemaal gek van 'zijn' ayasha maar tis een aparte en ik neem hem zoals hij is. Want zo is hij prachtig (en grappig) soms loopt hij 73%, soms loopt hij 56%. :+ en dat kan perfect op één dag. :')
In beide gevallen blijft hij hoe dan ook mijn manneke. :D
Ik heb aparte gevallen onder m'n kont. (Ik rijd de paarden waar niemand meer op wil/aan wil beginnen, dan heb je dat al eens). Maar ik heb al veel gelachen op wedstrijd. :')
Ze hebben me onlangs verplicht de prijsuitreiking te rijden met 'm (wat ik meestal niet doe voor de andere ruiters) en nog voor de ere-ronde kregen we 'de kans' om de ring te verlaten. :') terwijl hij niet eens stout was. Hij was gewoon Sam..

Wat me wel bij gebleven is, een paar kaar geleden reed ik clubkampioenschap dressuur, nu zit ik door verhuis terug bij m'n eerste club (waar ik heb leren rijden) en dat zijn op mij na (letterlijk) allemaal springruiters. Ik dacht 'word leuk, geen getrut en gezeur, springruiters zijn realistisch en tutten niet zo'
Dus ik verzorg Sam na de proef loop naar de kantine en daar stond een groepje springers te klagen over de jury... Hij had A slechte punten gegeven omdat haar paard niet zo mooi was en B had alleen maar goede punten omdat die met een zwarte reed. _O-
Ik denk dus sinds dat het niet aan de tak die je door de week beoefend ligt wat voor ruiter je bent maar aan de wedstrijd die je rijd. _O- down to earth springruiters worden echte dressuurdiva's op dressuurwedstrijden. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-04-16 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:37

smurvaas schreef:
Ik heb serieus een keer op mijn protocol als opmerking gekregen bij mijn middendraf, dit paard kan meer. T was in de B en daar worden enkele passen gevraagd, niet of je paard met z'n hoeven z'n neusgaten wil uitpeuteren

Verder zijn mijn smoesjes toch vooral aan mezelf te danken door mijn eigen spanning en zenuwen waardoor ik toch ietsiepietsie anders reageer en hulpen geef als wanneer ik gewoon aan t rijden ben :+

Waarschijnlijk voelde het alsof je paard heel wat deed, maar kon de jury het niet zien. Ook niet die paar passen...

Mijn paard kan ook aanvoelen alsof hij enorm groot gaat lopen, terwijl je dan op film zit dat hij alleen maar hoog in het kruis wordt.

Dus ik denk dat je dit best wel gerust serieus kunt nemen. En het is geen schande hoor, ik denk dat zeker de helft van de B combinaties dit commentaar krijgen. Met name ook omdat veel combinaties versnellen ipv verruimen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:38

Kahawa schreef:
Ik werd tijdens de proef een keer bijna aangereden door een bejaard jurylid die met zijn auto door mijn ring reed. _O-

Is beeldmateriaal van, zal ik hier nog wel een keer proberen te plaatsen.

Haha die vind ik leuk. Zien! !

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:44

Het paard in kwestie is helemaal gek van 'zijn' ayasha maar tis een aparte en ik neem hem zoals hij is. Want zo is hij prachtig (en grappig) soms loopt hij 73%, soms loopt hij 56%. :+ en dat kan perfect op één dag. :')
In beide gevallen blijft hij hoe dan ook mijn manneke. :D
Ik heb aparte gevallen onder m'n kont. (Ik rijd de paarden waar niemand meer op wil/aan wil beginnen, dan heb je dat al eens). Maar ik heb al veel gelachen op wedstrijd. :')
Ze hebben me onlangs verplicht de prijsuitreiking te rijden met 'm (wat ik meestal niet doe voor de andere ruiters) en nog voor de ere-ronde kregen we 'de kans' om de ring te verlaten. :') terwijl hij niet eens stout was. Hij was gewoon Sam..[/quote Ayasha]

En dat is het mooiste toch?! De band met je paard, en plezier hebben!
Vooral mooi ook, dat jij het dus wel aandurft met zo'n paard, en de waarde ervan ziet, waar anderen kennelijk afgehaakt zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:55

Omdat er een motorboot parallel aan de lange zijde ons tegemoet kwam varen ( 2 meter afstand) ( vandaag)

Tot mijn grote verbazing ging alleen de overgang naar stap compleet mis, dus had niets te klagen

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:15

Janine1990 schreef:
smurvaas schreef:
Ik heb serieus een keer op mijn protocol als opmerking gekregen bij mijn middendraf, dit paard kan meer. T was in de B en daar worden enkele passen gevraagd, niet of je paard met z'n hoeven z'n neusgaten wil uitpeuteren

Verder zijn mijn smoesjes toch vooral aan mezelf te danken door mijn eigen spanning en zenuwen waardoor ik toch ietsiepietsie anders reageer en hulpen geef als wanneer ik gewoon aan t rijden ben :+

Waarschijnlijk voelde het alsof je paard heel wat deed, maar kon de jury het niet zien. Ook niet die paar passen...

Mijn paard kan ook aanvoelen alsof hij enorm groot gaat lopen, terwijl je dan op film zit dat hij alleen maar hoog in het kruis wordt.

Dus ik denk dat je dit best wel gerust serieus kunt nemen. En het is geen schande hoor, ik denk dat zeker de helft van de B combinaties dit commentaar krijgen. Met name ook omdat veel combinaties versnellen ipv verruimen.

Maar dan moet er niet staan dit paard kan meer, dan moet er staan sneller niet ruimer of moet meer of wat anders, maar niet dit paard kan meer, dat kwam heel raar over.