Dat koppeltopic had ik nog niet gezien. Zal daar binnenkort ook even een oproepje plaatsen!
Da's jammer Avaluna, ik had het heel leuk gevonden. Maar het is niet anders.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Moet je even op de site kijken http://www.eventingzuidholland.nl/
LinSa schreef:Heb je al eens in het koppeltopic voor menners en grooms hier op bokt gekeken?
[AR] Koppeltopic voor grooms en koetsiers

nine1987 schreef:Komende mening/ervaring is MIJN mening/ervaring..
Ik merk dat een ruiter tegenwoordig ook heel graag in een gespreid bedje terecht komt..
Er wordt binna verwacht dat het paard op een all in stal staan, zodat ruiter alleen nog maar hoeft op te stappen en weg te rijden.. Oh en bij voorkeur moet het paard minimaal Z2 lopen..
Ik ben zelf twee jaar terug mijn fries gestart in de B, maar ben praktisch meteen kunnen stoppen ivm te druk ivm werk, kind en meerdere paarden..
Ik had dus een tijd geleden een oproepje geplaatst dat ik een bijrijder zocht en dat mijn paard op wedstrijd uitgebracht mocht worden.. We zijn zelf in bezit van traoler, dus rijden en groomen aas geen probleem.. Wat ik echter terugverwachtte was dat ruiter les zou nemen en mijn paddock (beton) zou mesten en als de bak leeg was, de waterslang in de waterbak zou hangen..
Denk maar niet dat ik ooit reactie heb gehad..
Gelukkig heb ik nu een fantastische bijrijder en ze is gel met alle 4 mijn paarden.. Zij durft mijn fries echter alleen niet uit te brengen.. Maar dat is geen ramp, ze zijn zo beiden happy..
Ik merk dat een ruiter tegenwoordig ook heel graag in een gespreid bedje terecht komt..
Er wordt binna verwacht dat het paard op een all in stal staan, zodat ruiter alleen nog maar hoeft op te stappen en weg te rijden.. Oh en bij voorkeur moet het paard minimaal Z2 lopen..
Desiree_2001 schreef:nine1987 schreef:Komende mening/ervaring is MIJN mening/ervaring..
Hier kan ik mijzelf dus absoluut niet in vinden, ik heb liever kleine doe het zelf stalletjes dan grote all-in stallen, mede omdat de sfeer naar mijn mening vaak beter is en je dan wat meer de ruimte hebt, en rijd het liefst jonge paarden, juist omdat die meestal nog niet zo ver zijn. Erg jammer om te horen dat ik blijkbaar een van de enigen ben, ik ben het volledig met je eens dat die mentaliteit nogal vaak voorkomt, binnenbakken worden een eis en een stalletje mesten is te veel moeite, dat zie ik steeds vaker.
nine1987 schreef:*heeft in je profiel gespiekt*
Jeetje, ben jij pas 14? Wat heb jij eem volwassen manier van denken en spreken zeg.. Netjes!
Maar je bent in de praktijk inderdaad een van de weinigen.. Al ben ik ben persoonlijk ook meer van de kleine stallen..
Felicxa schreef:Nine, ik merk het ook en hoor het ook van paardeigenaren. Hoe onfatsoenlijk mensen soms omgaan met spullen etc. Ik vind dat echt bijzonder raar, je zou toch denken dat je het leuk vindt om met de paarden bezig te zijn en een paar borstels terugzetten waar ze vandaan komen of een keer poep scheppen dan geen grote moeite is. Maar de meeste ruiters die andermans paard rijden en verzorgen vinden het schijnbaar erg moeilijk om hun afspraken na te komen en verpesten het zo eigenlijk voor de mensen die wel gewoon netjes hun afspraken nakomen en het rijden en verzorgen serieus nemen.
Erg jammer
Kletskousz schreef:Ik sta aan de andere kant, ontzettend leuk paard staan. Heeft nog wel de nodige training nodig ivm leeftijd paard. Mag op wedstrijd, graag zelfs je mag met mij mee of zelf. Alles aanwezig trailer, paard etc. Maar ik wijn schijnbaar in een uithoek dus niemand te vinden. Regio Hazerswoude.