vermoeden over bond paard in wedstrijd uitgekomen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 22:35

Ja heb inderdaat 5 keer onderling gestart en altijd zo gereden, kreeg nooit wat over voorwaarts te horen. Misschien hebben ze dan wel te makkelijk gerekend.
Aan die mensen die vinden dat ik beter kan gaan springen of in het bos moet gaan rijden! Zijn jullie nooit teleurgesteld geweest en hebben jullie nooit verkeerde gedachtes gehad over juryleden omdat je er van baalde?
het is wel lekker makkelijk dat commentaar te geven!
Met de anderen die mij probeerde advies te geven en te laten inzien dat het ook een beetje mijn probleem is ben ik blij, aan jullie heb ik teminste wat.
Bedankt hiervoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:25

Ik jureer zelf ook, en ik ben het ook niet altijd eens met mijn punten. Soms klopt het wel, en soms krijg ik teveel of te weinig. Vaak klopt je gevoel ook niet met het beeld. Zo reed ik een keer een geweldige proef (dacht ik). En die stond ook op video. Dus thuis met de coupon erbij alle onderdelen nog eens bekeken. En ja, ik moest toegeven dat de jury gelijk had. Het zag er niet zo mooi uit dan dat het aanvoelde.

Ik denk dat de meeste juryleden niet naar de kleur of het uiterlijk van een paard kijken hoor. Als je echt goed rijdt dan krijg je meestal ook wel de bijbehorende punten. Trouwens, pin je niet teveel vast op punten. Als de onderlinge plaatsing tussen de combinaties maar klopt.

Zo wordt ik liever eerste met 1 wp dan met 2, want anders gaat het zo snel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:38

vonny schreef:
Aan die mensen die vinden dat ik beter kan gaan springen of in het bos moet gaan rijden! Zijn jullie nooit teleurgesteld geweest en hebben jullie nooit verkeerde gedachtes gehad over juryleden omdat je er van baalde?
het is wel lekker makkelijk dat commentaar te geven!

dat heeeft iedereen wel eens gehad, maar ik heb ook mezelf afgeleerd om het de jury te verwijten. Het mag wel lekker makkelijk zijn om dat commentaar te leveren, het is net zo makkelijk om de jury de schuld te geven. Dus niet miepen, rijden. En idd ben ik het helemaal met scum eens (behalve die 2 wp'en dan, ik houd ze wel thuis als ik nog niet ovcer wil, maar de punten alvast binnen is toch mooi meegenomen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:43

Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar als het pas je eerste officiele wedstrijd was zal je ook wel zenuwachtig geweest zijn.

En bonte paarden/pony's worden echt niet afgerekend omdat die toevallig met die kleuren uit hun moeder kwamen. Ik rijd zelf ook een bonte, D-pony, half jaar geleden ingereden. De eerste paar wedstrijden die ik reed (ben meteen L1 gestart) had ik steeds punten rond de 145 (en ergens achteraan) en had maar weing commentaar op mijn coupon, heb zelfs een keer gehad: leuke combinatie, verder niks; 148 punten. Maar nu gaat het hartstikke goed, De laatste 6 wedstijden 6x prijs en nu in totaal 8 wp.
Ik denk altijd; een bonte valt op, als het slecht gaat maar OOK als het goed gaat!!

Succes!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:53

Tja, ook ik heb dit probleem wel eens gehad. Mijn tweede wedstrijd in de L1, nou de coupon was nog niet eens groot genoeg om al het commentaar op te schrijven. En dat was dan meestal in de trant van: paard loopt onregelmatig, niet taktzuiver etc... Resultaat 127 punten. Nou wil het geval dat er een heleboel mensen stonden te kijken en die waren allemaal stomverbaasd toen ze later hoorden hoeveel punten ik had, dat vonden ze absoluut niet verdiend. En ik..., ik was natuurlijk teleurgesteld, niet in de jury, maar vooral in mezelf... En ik heb het met mijn instructeur overlegd, we zijn gewoon verder gegaan met oefenen, en (net zoals de week voor deze wedstrijd trouwens) had ik ook de week erna weer over de 160 punten. En een paar weken geleden stond er zelfs apart onderaan mijn coupon: paard loopt erg mooi in balans!
Dus is zou zeggen, gewoon een keer slikken en verder gaan. Bovendien, je kunt altijd een keer een vervelende jury treffen, maar de meeste zijn gewoon eerlijk hoor!

Rivella-R@chella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:30

hai vonny

Ik denk dat je inderdaad te hoge verwachtingen had. Bij de paarden officieel is het toch heel wat anders dan de onderlinge wedstrijden die wij hebben gereden. En ik denk als je er gewoon met het gevoel heen gaat van we zien wel en gewoon zo netjes mogelijk rijden, dat je minder gespannen bent en achteraf haast nooit teleurgesteld bent. Nou goed oefenen en laat hem wat meer showen, zoals amigo dat zo goed kan. Niet gelijk bij de bakken neer zitten, dit was nog maar je eerste officiele wedstrijde en je hebt er nog veel te gaan.Altijd positief dingen proberen op te vatten. Nou heel veel succes de volgende keer
groetjes Rachel

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:56

KarinvdM schreef:
Denk eerst eens goed over je eigen rijden na voordat je een jury de schuld in de schoenen schuift! Dat is wel het allermakkelijkste. Misselijk
De ene keer krijg je te weinig punten en de andere keer wat teveel, het hoort er allemaal bij. En idd, als je er niet tegen kunt moet je er mee ophouden.

Een reactie zoals het een echte jury betaamt Knipoog!

Nee, alle gekheid op een stokje, dressuur is nu eenmaal een jurysport, dus if you can't take the pain (or shame Knipoog ), don't play the game,...

Ik heb ook wel eens het idee dat ik minder punten krijg omdat mn bips te dik is, maar of het echt zo is Bloos Haha! ???