Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Mijn paarden voelde je amper poepen dus waarom zou dat niet zonder impulsverlies enz kunnen?
(weet niet meer wie het gezegd heeft.)
Dat is gewoon zijn manier van poepen.
zó belangrijk is het niet voor mij. 
maar goed ook want hij kan soms wel 5x schijten in een uur rijden, dan blijven we aan de gang
Hier overigens ook helemaal geen last van impuls verlies o.i.d., voel het tegenwoordig zelfs amper.
die mest áltijd met opzadelen op de poetsplaats en daarna pas weer met afzadelen of in de stal. Nooit met rijden i-de-aal. saphire schreef:Ayasha schreef:Tsja, dat is ieder z'n doel toch?
Als charlotte voor de fun gaat en het niet erg vindt dan is dat helemaal niet zonde zolang ze maar plezier heeft.
Absoluut, alleen als ik het zo lees krijg ik er echt zo'n onverschillig gevoel bij![]()
Ik snap wel waarom die "regel" er is.

josien_m_ schreef:Het gaat niet alleen om de gehoorzaamheid van het paard. Tijden veranderen, welzijn van paarden wordt gelukkig een steeds grotere waarde aan toegekend. Als paarden het lastig of vervelend vinden om tijdens het lopen te mesten, dan lijkt het me erg paardvriendelijk om daar rekening mee houden. Het paard is een levend wezen met eigen behoeften en gevoelens. Die kun je tot uiting laten komen door te tonen dat je daar op anticipeert. Lijkt me een mooie toevoeging op het protocol!
Urielle schreef:Dat is gewoon de gok die je neemt. Mijn merrie mestte vorige keer gelukkig op de trailer, nou, fijn, dan is het eruit. 63 en 64% gereden in de proef (twee juryleden op een proef).
Maar ik ga haar ook niet in elkaar meppen 'zodat de jury maar denkt dat ik er wat aan doe', ten eerste is het compleet nutteloos want ze kan gewoon niet lopend mesten, al steek je er een bom onder aan, ten tweede riskeer ik diskwalificatie wegens wreedheid en nog terecht ook.
Ga ik op wedstrijd en moet ze in de proef, so be it. Dat is dan een verpeste proef.
Ik ga een paard wegens zoiets niet permanent thuis houden van concours, hoe groot is de kans dat ze net die vijf minuten in de proef moeten mesten?
269_life schreef:Mensen die hun paarden dóór 'the call of nature' heenslaan zouden ze echt hun paard moeten afpakken. Wat een dierenmishandeling.