Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
jhavik schreef:Hierbij wil ik jullie mening over het gedrag van juryleden.
Ik heb al diverse keren meegemaakt dat er onderaan mijn protocol staat, het is leuk dat je het probeert
maar je hoort niet in deze klasse thuis. Of combinatie niet geschikt om aan wedstrijden deel te nemen en zo kan ik wel even doorgaan.
Ik heb de KNHS hier al diverse keren over aangesproken maar dit heeft geen zin aangezien zij zoals ze zeggen niets mee kunnen. Mijn mening is de juryleden hebben zich ook aan regels te houden en niet dit soort onzin op te schrijven. Sterker nog als je de lessen die je volgt in mijn geval gemiddeld 2 als ik een wedstrijd heb en dan ook nog je startgeld ben je € 100,00 lichter. Mede gezien het feit dat er totaal geen controle is op deze juryleden kunnen zij de grootste onzin op het protocol zetten wat ze maar willen. De KNHS heeft hierin ook een controlerende taak. Ikzelf heb dan ook besloten om dan ook met alles te stoppen aangezien je totaal geen respons krijgt van de KNHS en ten tweede zijn deze juryleden te ver gegaan.
Tja paard was toen 7.5 mnd drachtig
biscaya schreef:Ach en soms zijn opmerkingen op je protocol toch ook gewoon te leuk! Mijn laatste wedstrijd ( m1) eind november.. paard is wat dik..Tja paard was toen 7.5 mnd drachtig
![]()
Te leuk toch!
Ooit kreeg mijn zus jaren geleden de opmerking : Geen vertoning..kijk dat is pas grof..En niet nodig!
Echt opbouwend was dat niet, maar ze had wel gelijk.....
Judith68 schreef:biscaya schreef:Ach en soms zijn opmerkingen op je protocol toch ook gewoon te leuk! Mijn laatste wedstrijd ( m1) eind november.. paard is wat dik..Tja paard was toen 7.5 mnd drachtig
![]()
Te leuk toch!
Ooit kreeg mijn zus jaren geleden de opmerking : Geen vertoning..kijk dat is pas grof..En niet nodig!
Echt opbouwend was dat niet, maar ze had wel gelijk.....
DatBenIkNou schreef:Sababber schreef:Tja, ik neem aan dat een jury dat soort dingen niet zomaar opschrijft? Wat is er tijdens de wedstrijd dan aan de hand geweest? Een jury heeft nou eenmaal een mening.. Maar als dit meerdere keren voorkomt bij verschillende jurys lijkt me toch dat er wel iets aan de hand moet zijn?
Wat een complete onzin, lastig naar jezelf kijken? Bij mij op stal staat een meisje met een heel 'simpele' Fjord en zeker geen rijkeluiskind. Toch rijdt zij prachtige punten, keer op keer.
Meisje rijdt gewoon leuk en netjes en heeft zeker geen topsportknol onder haar kont. Sorry hoor, maar als je regelmatig zulke protocollen krijgt en lage punten dan ben je inderdaad gewoon nog niet wedstrijdklaar.
Antonius schreef:Ik heb als jury zijnde ook al dergelijke opmerking onderaan het protocol geschreven, 2x op een zelfde wedstrijd. Was een onderlinge wedstrijd, iedereen mocht de proef starten die hij wou ongeacht in welke proef hij startgerechtigd was). Het ene voorbeeld was een jong meisje in de b1 die haar pony niet in draf, laat staan in galop kreeg, en ik overdrijf niet als ik zeg dat ze geen pas gedraafd of gegaloppeerd heeft. Ja, dan schrijf ik onderaan de protocol dat ze beter nog even kan doortrainen alvorens op wedstrijd te gaan. Andere proef was in de l2, paard liep continue in verzet met het hoofd, trok teugels uit de handen, de amazone moest het paard letterlijk in de hoeken trekken. Dan schrijf ik op dat deze proef te hoog gegrepen is en dat ze beter in de basis beginnen.
Ik bedoel dit zeker niet grof, maar zulke ruiters horen nog niet in deze ring of wedstrijd thuis. En dat is absoluut geen schande, maar iemand moet het wel even zeggen.
amoj schreef:Hierom ben ik gestopt met wedstrijden. Je eindigt alleen hoog als je een dure sportknol met dure spullen onder je kont hebt.
) Ik ben dan vooral nieuwsgierig hoe hij/zij er zelf over denkt. Face to face kun je net even wat anders over komen, als jury zijnde.amoj schreef:Hierom ben ik gestopt met wedstrijden. Je eindigt alleen hoog als je een dure sportknol met dure spullen onder je kont hebt.
, waarbij ook helemaal niet verruimd werd, maar versneld en paard in 3 delen ook nog. Had ik een 7 op die.
Veulen84 schreef:Antonius schreef:Ik heb als jury zijnde ook al dergelijke opmerking onderaan het protocol geschreven, 2x op een zelfde wedstrijd. Was een onderlinge wedstrijd, iedereen mocht de proef starten die hij wou ongeacht in welke proef hij startgerechtigd was). Het ene voorbeeld was een jong meisje in de b1 die haar pony niet in draf, laat staan in galop kreeg, en ik overdrijf niet als ik zeg dat ze geen pas gedraafd of gegaloppeerd heeft. Ja, dan schrijf ik onderaan de protocol dat ze beter nog even kan doortrainen alvorens op wedstrijd te gaan. Andere proef was in de l2, paard liep continue in verzet met het hoofd, trok teugels uit de handen, de amazone moest het paard letterlijk in de hoeken trekken. Dan schrijf ik op dat deze proef te hoog gegrepen is en dat ze beter in de basis beginnen.
Ik bedoel dit zeker niet grof, maar zulke ruiters horen nog niet in deze ring of wedstrijd thuis. En dat is absoluut geen schande, maar iemand moet het wel even zeggen.
En zelfs in zo'n geval vind ik niet dat je dat zou moeten zeggen. Als je het advies geeft aan een kind om nog een beetje te oefenen okee.
Maar iemand die in de L2 start, wil gewoon graag op wedstrijd. De knhs geeft je geen keus om lager te starten. Dus moet ze die proef starten en jij dus beoordelen wat je ziet. Het is verder niet aan jouw om te bepalen of iemand wel of niet op wedstrijd mag. Vind die laatste 2 regels ook nogal verkeerd.
Nogmaals, als jury hoor je objectief te beoordelen wat je ziet. Niet wat je mening is.
simpel!listiglistje schreef:Juist. Er kan eens een keer een rotte tussen zitten, maar als het vaker voorkomt moet je toch eens kritisch naar jezelf gaan kijken. Ik heb echt de ergste bagger proeven gereden die je je kunt bedenken, maar zelfs dan nooit die opmerkingen gehad, hooguit een opmerking dat het zonde was dat het zo ging.Als je niet tegen jurysport kan moet je geen dressuurwedstrijden rijdensimpel!
Daarbij maakt zelfreflectie je een betere ruiter, de fout altijd bij jezelf zoeken!
Als meerdere juryleden zulk soort opmerkingen op de protocollen schrijven, dan is er geheid wat mis met de basisafrichting.
Doe daar wat mee, zoek goede instructie waarbij je vooruit gaat, maar hang niet het slachtoffer uit....
listiglistje schreef:Als je niet tegen jurysport kan moet je geen dressuurwedstrijden rijdensimpel!
Daarbij maakt zelfreflectie je een betere ruiter, de fout altijd bij jezelf zoeken!
Als meerdere juryleden zulk soort opmerkingen op de protocollen schrijven, dan is er geheid wat mis met de basisafrichting.
Doe daar wat mee, zoek goede instructie waarbij je vooruit gaat, maar hang niet het slachtoffer uit....
) en zo zijn er wel meer pony's of andere rassen die ik voorbij zie komen en het netjes doen op wedstrijd.
Zeepsop schreef:Zou je niet een keer wat meer uitleg kunnen gaan vragen bij de jury? Ze lopen vaak nog wel rond tijdens de prijsuitreiking en kunnen je dan nog misschien wat extra uitleg geven bij het commentaar op je protocol.
Succes!
ligt toch altijd aan de jury....
Veulen84 schreef:Antonius schreef:Ik heb als jury zijnde ook al dergelijke opmerking onderaan het protocol geschreven, 2x op een zelfde wedstrijd. Was een onderlinge wedstrijd, iedereen mocht de proef starten die hij wou ongeacht in welke proef hij startgerechtigd was). Het ene voorbeeld was een jong meisje in de b1 die haar pony niet in draf, laat staan in galop kreeg, en ik overdrijf niet als ik zeg dat ze geen pas gedraafd of gegaloppeerd heeft. Ja, dan schrijf ik onderaan de protocol dat ze beter nog even kan doortrainen alvorens op wedstrijd te gaan. Andere proef was in de l2, paard liep continue in verzet met het hoofd, trok teugels uit de handen, de amazone moest het paard letterlijk in de hoeken trekken. Dan schrijf ik op dat deze proef te hoog gegrepen is en dat ze beter in de basis beginnen.
En zelfs in zo'n geval vind ik niet dat je dat zou moeten zeggen. Als je het advies geeft aan een kind om nog een beetje te oefenen okee.
Maar iemand die in de L2 start, wil gewoon graag op wedstrijd. De knhs geeft je geen keus om lager te starten. Dus moet ze die proef starten en jij dus beoordelen wat je ziet. Het is verder niet aan jouw om te bepalen of iemand wel of niet op wedstrijd mag. Vind die laatste 2 regels ook nogal verkeerd.
Nogmaals, als jury hoor je objectief te beoordelen wat je ziet. Niet wat je mening is.