tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:51

Paard en sport deel ik de kosten met mijn moeder omdat je maar 1 abbo per huishouden hebt.

Edit: Lidmaatschap KNHS heeft de KNHS zelf ook niet meegenomen in zijn rekenvoorbeeld vandaar dat ik deze ook niet heb meegenomen.

cobiie

Re: startpaskorting voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:57

Ik zie maar 2 voordelen:

Afschaffing van de paard en sport ( waar mijn inziens in de laatste uitgave deze tariefverhoging had moeten staan).
En dat startpassen nu 12 maanden doorlopen ipv per kalenderjaar geldig zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:02

Nies_ schreef:
Als ik het zo zie wordt het uiteindelijk wel goedkoper. Nouja, minder duur :D Wel netjes dat je nu voor een 2e, 3e, 4e en 5e startpas minder betaalt.

Uhh nou minder..... Ik moet in ieder geval 3 startpassen hebben en die zijn alle 3 nog steeds duurder dan de startpassen van afgelopen jaar hoor :+ Ik ben dan ook zeker niet minder kwijt ook al gaat de paard en sport eraf. Hopen dat mijn vereniging de prijzen gewoon gelijk houdt want dat deden ze in het verleden wel. Dan maakten ze volgens mij gewoon verlies op de leden en dat compenseerden ze met het organiseren van wedstrijden. Ik heb echt een topvereniging :D
Wel beter dat het voortaan per kalenderjaar gaat, dat vind ik echt een grote vooruitgang.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:25

Dit was mijn factuur voor 2015:
1,00 startpas paard € 80,00
1,00 eerste gezinslid € 42,75
1,00 basiscontributie € 8,00
totaal € 130,75

Waar ze dan de P&S gelaten hebben weet ik niet, maar dan zou er dus nog €32,75 bij moeten = €164,50. En dan mis ik ook nog die behandelingskosten, maar dat is zo veel niet.

Voor 2016 zou ik, zoals ik het begrijp, uitkomen op:
1 startpas €108
1 contributie KNHS €20
Totaal €128

Dus, zoals ik het begrijp ben je pas vanaf 8 startpassen duurder uit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:31

Voor de menners die 1 paard drs/vdh/sgmw starten werd het 1,70 per maand duurder werd gisteren uitgerekend.
Oftewel, valt mee. Verdere duidelijkere info daarover volgt ook nog wel.

Gok dat binnenkort wel de PowerPoint online komt daar werd gisteravond duidelijk uitgelegd.

En wbt die vraag over paardensport: je krijgt hem sowieso die 4 keer per jaar en al wil je m niet het blijft 108,-
Het word een editie van 4 keer per jaar ipv maandelijks is wat ik door kreeg.

Behandeling/heffings kosten die van 3,- nogwat gaan er ook uit.

Je hebt ook gezinspas maakt niet uit hoeveel je er op start word 60,-
(Voor 1 persoon is het gewoon 20,-. Lidmaatschap)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 10-11-15 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:33

Als ik alles goed heb begrepen, ga ik nu juist minder betalen? :oo

dit jaar:
startpas - €80,-
KNHS lidmaatschap (met verplicht P&S) - €50,75
clublidmaatschap - €43,50
registratiekosten voor eerste startpas - €25,-
Totaal: €199,25

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De kosten voor 2016, hoe ik denk dat het zit.
Startpas - €108,-
KNHS lidmaatschap (zonder P&S) - €20,-
clublidmaatschap - €43,50
registratiekosten voor eerste startpas - vervalt.
Totaal : €171,50

Klopt dit zo?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:40

Zou de P&S al in dat eerste gezinslid hebben gezeten dan? Dan is het vanaf 2 startpassen inderdaad wel weer iets duurder, maar doordat al die registratie- en behandelingskosten vervallen en dat de startpassen gewoon 12 maanden gelden valt dat uiteindelijk ook allemaal reuze mee.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:40

Nies_ schreef:
Dit was mijn factuur voor 2015:
1,00 startpas paard € 80,00
1,00 eerste gezinslid € 42,75
1,00 basiscontributie € 8,00
totaal € 130,75

Waar ze dan de P&S gelaten hebben weet ik niet, maar dan zou er dus nog €32,75 bij moeten = €164,50. En dan mis ik ook nog die behandelingskosten, maar dat is zo veel niet.

Voor 2016 zou ik, zoals ik het begrijp, uitkomen op:
1 startpas €108
1 contributie KNHS €20
Totaal €128

Dus, zoals ik het begrijp ben je pas vanaf 8 startpassen duurder uit.

P&S zit in die € 42,75.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:41

janouk schreef:
Gezocht KNHS geldboom :$ :$ :$ :$

Deze zoek ik nou ook

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:13

Dat hele mailtje van de KNHS was wel een lachertje zeg.
"Ja, het wordt wel duurder voor je enkelspan, maar je kunt nu wel flexibeler starten." Eh ja. Hoe wil ik dat doen met mijn enkelspan? Mijn ene paard achterstevoren voor de wagen zetten ofzo 8)7 .

Ik ben er behoorlijk chagrijnig over. En dan niet eens per se dat er een verhoging is. Als zaken duurder worden, dan moet je daarvoor betalen, prima. En op zich is ongeveer €4,- per maand (wat het in mijn geval wordt, met verrekenen Paard en Sport) nog wel te overzien.
Maar ik kan héél slecht tegen het gedraai en goedpraten. Kom er gewoon eerlijk voor uit dat je meer geld wilt.

Tel daarbij nog op dat deze verhoging in de Paard en Sport had moeten staan. Dat is namelijk het officiële communicatiemiddel van de KNHS (zoals ze zelf altijd zeggen wanneer je een wijziging hebt gemist). Hebben ze niet gedaan. Waarom niet? Is het dan wel een officiële wijziging?
En punt 2 zie ik helemaal nergens een verklaring waarom het duurder wordt. Ik heb de lijst van 2015 en 2016 naast elkaar gelegd en nagenoeg alles wordt duurder. Maar waar gaat dat geld in zitten? Ik krijg geen P&S meer (wat als voordeel wordt genoemd, maar ehm... dan zou er dus 32,75 van het totaal bedrag af moeten gaan toch? Dat gebeurt niet.). Ik krijg een nieuw plastic startlicentiekaartje (à 1 euro productiekosten) en ze registreren mijn winstpunten. Nog meer?
Wordt mijn startgeld goedkoper omdat de KNHS wedstrijden gaat sponsoren?
Worden de juryleden betaald van deze verhoging?
Krijg ik goedkopere cursussen aangeboden?
Worden er meer wedstrijden op betere locaties georganiseerd van deze verhoging?
:n :n :n
Zolang wij als 'gewone' gebruiker hier niets van gaan merken, vind ik deze verhoging een hele slechte zaak.

O en voor de duidelijkheid een realistischer rekenvoorbeeldje:
    2015:
    Lidmaatschap: 18,-
    Paard en sport: 34,50
    Startpas mennen enkelspan: 48,-
    Totaal: €98,75 voor mennen en een maandelijks blad
    2016:
    Lidmaatschap: 20,-
    Startlicentie mennen: 108,-
    Totaal: 128,- voor mennen en kwartaal blad
Fijn dat KNHS die registratiegelden meetelt. Maarre... als het goed is doe ik langer dan 10 jaar met mijn merrie en zou ik de komende 9 jaar deze kosten niet meer hebben gehad.
Kortom: ik ga meer betalen, maar ik krijg er minder voor. En mijn sport wordt er ook niet beter van.
Fijn. -O-

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:43

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het duurder is geworden?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:47

Alice13 schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het duurder is geworden?

Misschien zijn de kosten van de nieuwbouw wel wat uitgelopen :+

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:07

Ja dat zal het vast zijn want andere kosten kan ik zo 123 niet bedenken hoor! Althans niet dat het duurder zou moeten worden. Misschien zoals al eerder werd gezegd, ook de monopoli positie het kan... Er is geen uitwijk mogelijkheid. Het zou moeten zijn dat kwaliteit omhoog gaat en dat we enthousiast gemaakt worden voor wedstrijden maar dit is toch ontmoedigden. Ik heb net even gekeken wat ik vorig jaar alles bij elkaar heb betaald en wat ik dan nu zou moeten betalen ik vind het toch best een verhoging en we krijgen minder (niet dat ik de p&s lees, maar toch)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:25

Misschien dat mijnknhs? Dat begint nu eindelijk een beetje te werken. Zal ook niet gratis in elkaar gezet worden.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:30

Het kwartaalblad krijg je ook al als je een ruiterbewijshebt, daar betaal je dus ook nog een soort dubbel voor :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:40

Vergeet het nieuwe proevenboekje niet kost ze vast ook een hoop geld :') !

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:40

Ik lees net dat we ook allemaal een digitale startpas krijgen, en dat je dan door middel van een app op je smartphone je pas bij je hebt....

Nou dan is het te hopen dat een ieder voortaan zijn telefoon meebrengt, voorzien van voldoende accu en tot slot dat er voortaan dan overal een internetverbinding mogelijk is, vooral bij buitenwedstrijden is dit lang niet altijd het geval namelijk......

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:41

Nies_ schreef:
Misschien dat mijnknhs? Dat begint nu eindelijk een beetje te werken. Zal ook niet gratis in elkaar gezet worden.

Ik vind dat mijn KNHS een drama, ik ben geloof ik 3 pagina's doorgeklikt voor ik daadwerkelijk de inloggegevens in kan voeren om in te loggen.....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:44

Yvank_ schreef:

:D zullen alle startpashouders er 1 gratis krijgen? O:)
Ben benieuwd of die ook duurder gaat worden, de huidige was/is 12,50 volgens mij. Hoeveel zal de nieuwe gaan kosten? :+

Er zal afgelopen jaar te weinig geld binnengekomen zijn, ik denk dat ze op deze wijze alleen meer mensen wegjagen ipv nieuwe startende leden erbij krijgen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:48

Gooiske schreef:
Ik lees net dat we ook allemaal een digitale startpas krijgen, en dat je dan door middel van een app op je smartphone je pas bij je hebt....

Nou dan is het te hopen dat een ieder voortaan zijn telefoon meebrengt, voorzien van voldoende accu en tot slot dat er voortaan dan overal een internetverbinding mogelijk is, vooral bij buitenwedstrijden is dit lang niet altijd het geval namelijk......

Dan wordt het helemaal een dure investering, want dan moet vriendlief aan een smartphone, die loopt nu nog met zijn simpele nokiaatje rond :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:49

Gooiske schreef:

Waar las je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:50

cobiie schreef:
Yvank_ schreef:

:D zullen alle startpashouders er 1 gratis krijgen? O:)
Ben benieuwd of die ook duurder gaat worden, de huidige was/is 12,50 volgens mij. Hoeveel zal de nieuwe gaan kosten? :+

Er zal afgelopen jaar te weinig geld binnengekomen zijn, ik denk dat ze op deze wijze alleen meer mensen wegjagen ipv nieuwe startende leden erbij krijgen.

Vast 20 euro voor code om het te kunnen downloaden, mag je hem daarna zelf printen :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:53

Gooiske schreef:

Bij de mensport ben je niet meer verplicht je startpas te laten zien bij secretariaat.
Zal ohz volgens mij ook wel zijn veranderd, dit is in mennen al een tijdje zo.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:54

:') :')

Ik wil geen app. Ik heb nergens een app van en dat wil ik graag zo houden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:56

Ik heb nog nooit mijn papieren moeten laten zien, Melanie. Zou zo hier in de omgeving ook niemand kunnen noemen die het een keer meegemaakt heeft.