Paard sluit zich binnen af.

Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Paard sluit zich binnen af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 21:59

En we zijn weer een stukje verder binnen!

Vorige week op een vreemde en nieuwe locatie gestart. Inrijden op 20x20 in dezelfde bak als de eerste proef en de tweede proef in een andere bak. Hij liep erg gelijkmatig, in de tweede proef was hij iets minder actief. Jury's waren het behoorlijk eens, 187 en 188 en daarmee een 2e en 3e prijs. Dat was weer een hele opsteker.
Vandaag de laatste competitiewedstrijd gehad, waar het allemaal mee begon... Dit keer wel twee verschillende bakken, hij was in de wedstrijdbak weer erg kijkerig aan één kant en daar lagen allemaal balken.

Dan zou je zeggen dat je moet oefenen met balken, maar balken in de bak zijn niet eng. Daar stap, draaf en galoppeer je gewoon overheen. Hindernissen zijn ook niet eng.

Maar we kregen vandaag ook weer een klein winstpuntje.
Vorige week en deze week allebei losgereden zonder zweep en de zweep er voor de proef bij gepakt. Maar niet echt nodig gehad. :) Beide keren rustig gereden, volgende keer wat meer pit en weer richting het mes tussen de tanden.

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips!! Als ik er weer tegenaan loop ga ik het allemaal nog eens doornemen.

Hilary

Re: Paard sluit zich binnen af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 08:56

De aanhouder wint :) Fijn dat het beter gaat!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:18

Super zeg wat fijn. Volhouden en zo door blijven gaan. Heb je alleen maar profijt van!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:24

Beetje late reactie maar ik geloof dat het nog niet aan de orde is geweest, is er een verband met of hij alleen is of met andere paarden? Klinkt nl als mijn paard, ontzettend koel, schrikt bijna nooit, maar kan (kon) niet alleen op pad. (Steegs, herd/barn sour) Hoe is jouw paard als jij van stal weg stapt? Was er bij de binnen bakken waar het beter ging meer uitzicht op andere paarden?
Als het nl daarmee te maken heeft, kan je aanpak mogelijk anders zijn om het op te lossen.
Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:14

Visitor schreef:
Beetje late reactie maar ik geloof dat het nog niet aan de orde is geweest, is er een verband met of hij alleen is of met andere paarden? Klinkt nl als mijn paard, ontzettend koel, schrikt bijna nooit, maar kan (kon) niet alleen op pad. (Steegs, herd/barn sour) Hoe is jouw paard als jij van stal weg stapt? Was er bij de binnen bakken waar het beter ging meer uitzicht op andere paarden?
Als het nl daarmee te maken heeft, kan je aanpak mogelijk anders zijn om het op te lossen.
Succes!

Ik weet niet meer of ik dat heb beschreven.
Maar het is nogal een einzelganger, hij staat met nog 6 andere paarden buiten en heeft maar een half vriendje. Half omdat die ook een beetje het uitschot is, maar die er toch ietsje meer bij hoort dan mijn paard.

Andere paarden interesseren hem dan ook echt totaal niet. Hij zal ze niets doen, hij is er niet echt bang voor (tenzij er gedreigd wordt) maar als ze weggaan is het ook geen enkel punt. In meertal rijden vindt hij dan ook totaal geen probleem. Op onze voorlaatste wedstrijd reden we in de eerste proef samen met de losrijgroep (die zat aan de andere kant van de A zeg maar) en in de tweede proef was er geen enkel paard bij hem in het zicht en gedroeg hij zich niets anders. Laatste wedstrijd kon hij de paarden wel zien, maar was hij toch iets gespannen, maar richtte dit zich volledig op de bak en niet op het weg zijn van de paarden.

Ik denk dat ik juist prima alleen met hem op pad kan. Echter is de omgeving niet geschikt om alleen op buitenrit te gaan met een paard dat niet 100% verkeersmak is.