Nieuwe springcategorie paarden (A)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:12

maar ik start oefenparcoursen puur om het paard een paar keer het terrein te laten zien. Na een keer of 4 (uitgaande van een grasgroen paard) gaat hij toch echt gewoon het B in.

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:10

Tuurlijk, als het maar geld oplevert bij de KNHS. Als ze nu iedereen gewoon vrij laten. Die B is echt niet ondoenlijk hoor, vind het zelfs wel meevallen.
Lager doe ik wel op een oefenparcours. Bovendien zitten de wedstrijden al behoorlijk vol.
En dan krijg je zeker op het laatste moment officieel te horen dat het doorgaat.
En wat willen ze dan zoveel makkelijker maken? Alleen de hoogte? Die hoogte is geen probleem, of het nu 90 cm is of 1 meter, dat maakt ook niet uit.
Dubbel eruit halen? dan is het niveau helemaal 0 geworden.
Dit lijkt wel op net zo'n idee als vorig jaar, nu moet je opeens 10 winstpunten gaan halen voordat je met de dressuur over mag. En ook dat is grote onzin.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:36

Ik vind niet dat je voor een ander kunt beslissen dat B 'niets voorstelt' of gewoon 'best te doen' is. Dat ervaart iedereen weer anders, dat is dus heel persoonlijk.

Wel zou ik het onterecht vinden als die 'oefenklasse' verplicht zou worden voor iedereen. Laat de mensen die gewoon in de B willen beginnen ook gewoon in de B beginnen. Dat is tot nu toe altijd zo geweest, ik zie niet in waarom de lat voor iedereen lager gelegd moet worden. Ik heb een sterk vermoeden dat dit initiatief (als het tenminste doorgaat) te maken heeft met de zwakke financiële positie van de KNHS op dit moment.

Maar is er nu al bekend of het zeker is dat deze klasse er komt, of zijn het nog allemaal geruchten? Op de KNHS-site kan ik er niets over vinden.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:52

Karin schreef:
Ik vind niet dat je voor een ander kunt beslissen dat B 'niets voorstelt' of gewoon 'best te doen' is. Dat ervaart iedereen weer anders, dat is dus heel persoonlijk.


daar heb je volkomen gelijk in, maar zo wil ik dus nietopgelegd krijgen dat het B te moeilijk is en ik dus eerst oefenklas moet starten Frusty

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:05

Vandaar ook mijn vervolg. Knipoog

Karin schreef:
Wel zou ik het onterecht vinden als die 'oefenklasse' verplicht zou worden voor iedereen. Laat de mensen die gewoon in de B willen beginnen ook gewoon in de B beginnen.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:06

weet ik, ik viel je ook bij. Maar ik voorzie weer KNHS inhalige acties als vorig jaar met de 10 wp regeling Frusty

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:52

serena schreef:
Bij de NHS is een voorstel gedaan om startende springers eerst te verplichten om in de laag en hoog rubrieken 10 winstpunten te behalen voordat een B parcours mag worden gesprongen. Dit vind ik zeker geen slecht idee, want voor een beginnende springer is een B parcours toch aardig pittig. Zodra ik er meer over heb gehoord, zal ik het jullie laten weten.


Hoe kom jij aan die wijsheid Knipoog (we hebben wel ongeveer dezelfde bronnen toch Knipoog )

Serena heeft het over startende springruiters, daar reken ik mezelf gewoon niet bij Tong uitsteken Jij wel Lielle Verward Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 16:20

Karin"]
Vandaar ook mijn vervolg. Knipoog

[quote="Karin schreef:
Wel zou ik het onterecht vinden als die 'oefenklasse' verplicht zou worden voor iedereen. Laat de mensen die gewoon in de B willen beginnen ook gewoon in de B beginnen.
[/quote]

niet verplicht nee, moet er niet aan denken om daarmee te beginnen! hup de B in!(mijn motto *LOL* )

maar voor de echte springbeginners Tong uitsteken vind ik het een best goed idee!

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 17:53

En zelfs voor iemand die nog nooit een parcours gesprongen heeft vind ik niet dat een lagere klasse dan de B verplicht kan worden. Wij konden ook de B in zonder problemen, dus waarom de ruiters die vanwege omstandigheden nooit eerder aan springen zijn toegekomen maar wel de B aandurven niet?

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:40

hmm dat zou wel super zijn! Dan ga ik zeker dit jaar nog aan springwedstrijden beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:52

Luci schreef:
hmm dat zou wel super zijn! Dan ga ik zeker dit jaar nog aan springwedstrijden beginnen!

Waarom ga je dan niet naar oefen wedstrijden?

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:18

runningkawa"]
[quote="Luci schreef:
hmm dat zou wel super zijn! Dan ga ik zeker dit jaar nog aan springwedstrijden beginnen!

Waarom ga je dan niet naar oefen wedstrijden?
[/quote]

Dat doe ik ook zeker. Zou er ook echt niet wakker van liggen eerst wat oefenparcoursen te doen en dan de B in. Maar mócht die nieuwe klasse er inderdaad bij komen zou ik daar hoogstwaarschijnlijk wel aan mee doen.
En anders gewoon zoals gepland inderdaad eerst eens wat oefenwedstrijden! Lachen

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:08

Hier ben ik dan weer.. waar ik mijn info vandaan heb, nou de meeste springruiters kennen hem wel, Gert-Jan Mooij (tevens ook parcoursbouwer).. hij heeft het voorgesteld bij de KNHS... Maar heb er vd rest nog niets verder over gehoord... en trouwens, niemand hoeft zich hierover druk te maken toch?? Tiz nog nie zover, waarom al die poeha hihi..

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:09

Oh jah... ehh Gomir... ik vind mezelf ook geen startende springruiter hoor, hahah zou wat wezen Z geklasseerd en nog beginner zijn, maar heb bijv. een kennis die nog helemaal geen springervaring heeft en voor zo'n iemand vind ik het wel beter een extra klasse... Tot gauw weer!!

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:36

Maar die mensen kunnen nu ook oefenparcours starten Knipoog
We weten nu iig waar het verhaal vandaan komt *LOL*

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:21

En na 2x oefenparcours rijden denkt men ohh dan kan ik ook een B parcours rijden, en dan gaat het vaak mis haha.. Ik vind het geen slecht idee ipv oefenparcours gewoon een officiele klasse, kan men ook meer het gevoel krijgen van een echte wedstrijd incl. barrage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:01

Bij ons hebben oefen wedstrijden ook een barrage hoor Lachen
Ik verwacht niet dat het hier in deze regio nog in te plannen valt.
Hoop dat de knhs daar ook bij na wil denken.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:06

en zelfs een echte ipv ingesloten!

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:08

Echte barrages hebben we hier in het B, L, M en Z vaak niet eens Lielle Tong uitsteken Alles is hier ingesloten Haha!

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:32

bij ons ook steeds meer, en daar ben ik dus niet blij mee.