Bij mijn weten mogen deze wel:

En deze niet:
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dorine92 schreef:Maar waar baseer je dat op?
Ik ben dus gewoon benieuwd wat de knhs hierover te zeggen heeft. Ik vind de reglementen namelijk onduidelijk. En ik zie de onderste sporen wekelijks aan laarzen van anderen op wedstrijd. Dus blijkbaar ben ik niet de enige die de regels niet duidelijk vindt...

Maartje1990 schreef:Ik vind het plaatje ook niet duidelijk hoor. Als fijn wiel altijd als scherp wordt gezien, zet dat er dan bij. Is het toch meteen een stuk duidelijker? Wat "scherp" is is ook voor iedereen anders
Dorine92 schreef:Ik heb die fijne wielen zelf nooit gevoeld dus of ik ze scherp vind weet ik niet. Maar in de reglementen staat er niets over behalve dat ze niet scherp mogen zijn. Ik zou er dus een mailtje voor moeten sturen naar de knhs. Als zij daarin aangeven wat jullie zeggen dan is het in ieder geval een stuk duidelijker. Maar dat kunnen ze dan ook wel opnemen in de reglementen lijkt mij. Ik zou er namelijk zelf niet eens vanuit gaan dan er in een normale ruitersportzaak of bekende webwinkel uberhaupt sporen verkocht worden die echt scherp zijn (als in: je kunt je eraan snijden of je kleding ermee mollen). Dus als ik sporen op internet zou bestellen zou ik zeker er vanuit gaan dat deze fijne wieltjes gewoon mochten.
Yvank jij hebt de knhs al eens gevraagd zeg je zelf. Dat doe je toch ook niet als je het n.a.v. de reglementen allemaal zo duidelijk vindt? Of vergis ik mij nou?
De knhs kan hier in de mail duidelijk over zijn, maar mijn punt is dat er over de reglementen valt te twisten.
Janine1990 schreef:Maartje1990 schreef:Ik vind het plaatje ook niet duidelijk hoor. Als fijn wiel altijd als scherp wordt gezien, zet dat er dan bij. Is het toch meteen een stuk duidelijker? Wat "scherp" is is ook voor iedereen anders
Er zijn maar twee verschillende getande wielen verkrijgbaar als ik me niet vergis. Daar moet je het verschil tussen maken.
Dorine92 schreef:Ik heb die fijne wielen zelf nooit gevoeld dus of ik ze scherp vind weet ik niet. Maar in de reglementen staat er niets over behalve dat ze niet scherp mogen zijn.
Starbreeze schreef:Dorine92 schreef:Ik heb die fijne wielen zelf nooit gevoeld dus of ik ze scherp vind weet ik niet. Maar in de reglementen staat er niets over behalve dat ze niet scherp mogen zijn.
Zou je ze zelf eerst niet eens even voelen dan alvorens je gaat discussieren of ze mogen of niet.
Dorine92 schreef:Neehoor.. ik heb zelf alleen ervaring met grof getande wielen, maar die zijn er in verschillende scherptes. De ene is wat puntiger, de andere is wat meer afgerond. Fijne wielen zijn vast per merk ook niet allemaal identiek en even "scherp"
Janine1990 schreef:Dorine92 schreef:Neehoor.. ik heb zelf alleen ervaring met grof getande wielen, maar die zijn er in verschillende scherptes. De ene is wat puntiger, de andere is wat meer afgerond. Fijne wielen zijn vast per merk ook niet allemaal identiek en even "scherp"
Grove wielen mogen wel, fijne niet.
Dorine92 schreef:Het gaat mij niet om mijn (subjectieve) mening of ze scherp zijn of niet. Het gaat mij erom of de reglementen duidelijk zijn hierover.
Starbreeze schreef:Dorine92 schreef:Het gaat mij niet om mijn (subjectieve) mening of ze scherp zijn of niet. Het gaat mij erom of de reglementen duidelijk zijn hierover.
Wellicht zou jij ze even moeten voelen en over je broek halen. En vertel mij dan nog een keer of je de reglementen onduidelijk vindt of niet. Dan weet je waar je over praat.