Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SG1985 schreef:Nynke04 schreef:Het gaat erom dat je plezier hebt in je rijden, en als je daarmee nog wat punten kan scoren is het helemaal top. Dus als jij vind dat het goed voelt, zou ik het gewoon eens proberen!
Ja ik ben nu zo onzeker dat ik niet helder kan inschatten of ik wel kan starten, ja of nee....
Eef_Bam schreef:Maar loopt je paard wel ontspannen in een voorwaarts neerwaartse nagefelijkheid, of alleen ontspannen ?
Daarmee bedoel ik:
Ontspannen met de neus eruit is een stuk beter dan in de krul getrokken, maar op wedstrijd is het de bedoeling dat je paard ontspannen op de loodlijn loopt, ook in de B.
Natuurlijk rijd je in de B het paard nog niet helemaal "bovenin", maar een B paard wordt wel geacht in een lagere houding nagefelijk zijn.
Als dit nog niet voor elkaar is kan ik me voorstellen dat je instructeur het afraad op wedstrijd te gaan, dat levert teleurstellingen op.
.
_Zoe schreef:Ik zou inderdaad ook gewoon die onderlinge starten, ook met galop. Je ziet dan direct aan de punten of je er wel of niet klaar voor bent
Janneke2 schreef:Eef_Bam schreef:Maar loopt je paard wel ontspannen in een voorwaarts neerwaartse nagefelijkheid, of alleen ontspannen ?
Daarmee bedoel ik:
Ontspannen met de neus eruit is een stuk beter dan in de krul getrokken, maar op wedstrijd is het de bedoeling dat je paard ontspannen op de loodlijn loopt, ook in de B.
Natuurlijk rijd je in de B het paard nog niet helemaal "bovenin", maar een B paard wordt wel geacht in een lagere houding nagefelijk zijn.
Als dit nog niet voor elkaar is kan ik me voorstellen dat je instructeur het afraad op wedstrijd te gaan, dat levert teleurstellingen op.
Is dit werkelijk zo?
Neus op de loodlijn, en de punten voor halsstrekken zijn niet leidend voor de hele proef....?
(Dwz: zou het halsstrekken "mislukken", kun je nog steeds winst rijden - ?)
Maar wat ik wel herken: ik vind mezelf pas wedstrijd klaar als ik zo ongeveer toe ben aan de Z met een paard.
Ik zou denken dat ontspannen "reaching into the bit" tot en met L2 winst op moet kunnen leveren, daarna komt oprichting van achter uit. De positie tov de loodlijn is volstrekt secundair tov correct spiergebruik.
Kunnen we allemaal een rondje halsstrekken en weer de bak uit.ponyparadijs schreef:_Zoe schreef:Ik zou inderdaad ook gewoon die onderlinge starten, ook met galop. Je ziet dan direct aan de punten of je er wel of niet klaar voor bent
Niet als er gejureerd wordt door de instructeur en deze haar niet goed genoeg acht voor het starten
Dan kan je er donder op zeggen dat ze lage punten krijgt
Silly1972 schreef:t/m Z geloof ik is er maar 1 Jury.
Pas in de hogere klasse komen er meer juryleden aan te pas
Kahawa schreef:Je instructeur bekijkt het starten volgens mij sowieso vanuit een ander perspectief dan jij.Klinkt niet als iemand die wedstrijden rijdt om zichzelf te verbeteren, maar gewoon om echt punten te rijden en een bepaalde klassering te halen.
Babootje schreef:Kahawa schreef:Je instructeur bekijkt het starten volgens mij sowieso vanuit een ander perspectief dan jij.Klinkt niet als iemand die wedstrijden rijdt om zichzelf te verbeteren, maar gewoon om echt punten te rijden en een bepaalde klassering te halen.
Dat hoeft helemaal niet. Misschien wil de instructeur TS gewoon beschermen tegen een al te grote teleurstelling.
140 punten rijden is natuurlijk helemaal niet leuk, ook al doe je alleen maar voor de ervaring mee.
TS, als je instructeur je niet "klaar" vindt voor de B dan zal hij daar gelijk in hebben.
Waarom doe je dan niet mee met de impulsrubrieken? Die zijn er juist voor jouw doel. Ervaring opdoen op ander terrein.
Verliespunten kun je overigens wel rijden in de B. Als je B+9 bent en je rijdt een verliespunt wordt je gewoon B+8. Je kunt alleen geen minpunten rijden, dwz dat je niet kunt degraderen zoals bij de L naar de B. Want lager dan B is niet mogelijk.
Babootje schreef:Verliespunten kun je overigens wel rijden in de B. Als je B+9 bent en je rijdt een verliespunt wordt je gewoon B+8. Je kunt alleen geen minpunten rijden, dwz dat je niet kunt degraderen zoals bij de L naar de B. Want lager dan B is niet mogelijk.