Hoe doen jullie dat? Geen trailer, maar wel wedstrijden..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Hoe doen jullie dat? Geen trailer, maar wel wedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:35

Ik denk dat 7 kilometer heen en terug stappen best te doen is mits je paard in goede conditie is. Die conditie moet je dan wel eerst opbouwen en behouden. Dus niet, de hele week niet rijden en dan 1 x per week al die kilometertjes. Dan zou dan idd niet eerlijk zijn.
Verder is het best lastig. Als je wedstrijd rijdt dan wil je je proeven nog wel rijden met een enigszins fris paard.
Meerijden met een vriendin- als dat kan- zou natuurlijk heel mooi zijn. Ik zou daar wel een vergoeding tegenover stellen of in ieder geval aanbieden.
En je moeder proberen over te halen om het trailer rijden te leren. Zo moeilijk is het niet :D :D :D
Al vond ik het in het begin ook best spannend om zelf de trailer te rijden.
Het is wel een gedoe als je geen trailer hebt en je wil wedstrijden rijden. Ik moest ook altijd eerst een trailer regelen en dan ook nog iemand die voor me wilde rijden. Dat is op regelmatige basis haast niet te doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:15

cissy schreef:
Ik snap Snollygoster wel, het is niet alleen de benzine die de kosten maakt voor de trailer, de trailer is ooit aangeschaft, de trailer heeft ook onderhoud nodig, af en toe eens nieuwe banden, verzekering, stallingskosten, je moet een zware auto hebben om twee paarden mee te kunnen nemen, betaalt dus meer wegenbelasting etc
dus simpel benzine betalen en dan lekker mee rijden is wel enigszins profiteren.
Degene die meerijdt heeft dan wel een heel goedkoop ritje. Ga eens een trailer huren dan ben je zo minimaal 20 euro kwijt als je mazzel hebt. Dan moet je nog een zware auto hebben om de boel te mogen trekken.

Als iemand genoegen neemt met een dure fles whiskey (zoals ik al zag voorbij komen) of een bloemetje dan is dat zijn of haar keuze maar degene die meerijden mogen zich wel eens realiseren dat het niet alleen de benzine is die het ritje maakt....

De trailer rijdt toch al, dus wat maakt het dan nog uit. Die auto heb je toch al met de wegenbelasting en de hele mikmak, trailerbanden slijtage maakt niet uit want de banden van een trailer gaan er al af lang voordat ze versleten zijn (6 jaar wordt aangeraden) en onderhoud heb je ook ongeacht iemand meerijdt ja of nee.
Je zou een ander eens wat gunnen, stel je voor...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:18

Snollygoster schreef:
Dorine92 schreef:
Ik vind meerijden niet "van anderen profiteren". Meerijden is een vraag waar je ook nee op mag zeggen als je zo nodig een lege plek in je tweepaardstrailer wilt hebben. En je kunt ook voorstellen dat degene die meerijdt de benzine betaalt. En als ze dan ook nog netjes dankjewel zeggen, wat is dan het probleem?

Zoals hierboven gezegd wordt gaat het heus niet alleen om de benzine. Ik heb echt geen probleem om iemand eens een keertje mee te nemen als deze met autopech oid zit, maar om iemand elke week mee te nemen? Nee.
Je weet ook niet als de paarden goed samen gaan, daarbij hou ik ook graag de trailer schoon en poets deze helemaal na elke wedstrijd. Een tweede paard erbij is dubbel zoveel mest, als de eigenaar voorstelt om te helpen poetsen mag je al van geluk spreken.

Degene die meerijdt kan dan toch je trailer poetsen?
(ik hoop trouwens dat je niet zoveel wedstrijden rijdt anders ben je wel heel vaak aan het poetsen)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:57

Dorine92 schreef:
cissy schreef:
Ik snap Snollygoster wel, het is niet alleen de benzine die de kosten maakt voor de trailer, de trailer is ooit aangeschaft, de trailer heeft ook onderhoud nodig, af en toe eens nieuwe banden, verzekering, stallingskosten, je moet een zware auto hebben om twee paarden mee te kunnen nemen, betaalt dus meer wegenbelasting etc
dus simpel benzine betalen en dan lekker mee rijden is wel enigszins profiteren.
Degene die meerijdt heeft dan wel een heel goedkoop ritje. Ga eens een trailer huren dan ben je zo minimaal 20 euro kwijt als je mazzel hebt. Dan moet je nog een zware auto hebben om de boel te mogen trekken.

Als iemand genoegen neemt met een dure fles whiskey (zoals ik al zag voorbij komen) of een bloemetje dan is dat zijn of haar keuze maar degene die meerijden mogen zich wel eens realiseren dat het niet alleen de benzine is die het ritje maakt....

De trailer rijdt toch al, dus wat maakt het dan nog uit. Die auto heb je toch al met de wegenbelasting en de hele mikmak, trailerbanden slijtage maakt niet uit want de banden van een trailer gaan er al af lang voordat ze versleten zijn (6 jaar wordt aangeraden) en onderhoud heb je ook ongeacht iemand meerijdt ja of nee.
Je zou een ander eens wat gunnen, stel je voor...

En precies daarom doe ik het dus niet meer. Ik gun anderen prima het een en ander, maar er zijn grenzen :)
Zo leen ik ook niet mijn trailer uit omdat hij er toch staat. Ik heb de gebakken peren als iemand er schade mee rijdt want dan is de gun factor vaak ineens toch maar 1 kant op.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:53

Ik leen mijn trailer ook niet uit. Inderdaad omdat ik bang ben voor schade. Maar meerijden is iets heel anders, daar ben je zelf bij

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:22

Dorine92 schreef:
(ik hoop trouwens dat je niet zoveel wedstrijden rijdt anders ben je wel heel vaak aan het poetsen)

Het punt is dat het vaak nog niet eens voorgesteld wordt. Ik ga ervan uit dat mensen dat uit zichzelf moeten voorstellen, dat wordt zelden gedaan. En ja, ik ben wel veel aan het poetsen want ik heb momenteel elk weekend wedstrijd.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:25

waar woon je?

ik kan evt. wel een keertje rijden, mits het in de buurt is

edit; ik zie net dat je vlakbij drenthe woont :') ik woon 2,5 uur verderop dus dat gaat niet werken

ik vroeg het gewoon aan de buurman, of mensen die bv dicht in de buurt wonen en ook naar die wedstrijd gingen, of plaats een oproepje hier op bokt bij de markt met de vraag of je met iemand kan meerijden tegen een vergoeding

succes

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:41

Snollygoster schreef:
Dorine92 schreef:

Het punt is dat het vaak nog niet eens voorgesteld wordt. Ik ga ervan uit dat mensen dat uit zichzelf moeten voorstellen, dat wordt zelden gedaan. En ja, ik ben wel veel aan het poetsen want ik heb momenteel elk weekend wedstrijd.

Ze kunnen toch niet ruiken dat jij zo poetserig bent met je trailer? Ik ben zelf meestal 2 a 3 keer per week op pad met de trailer en ja, ik haal de mest eruit, maar ga echt niet elke keer alles soppen hoor.. Ik kan me dus goed voorstellen dat anderen niet verwachten dat jij dat wel doet. Zul je dus toch ff moeten aangeven: mag ik meerijden? Jahoor, als je de benzine betaalt en mn trailer ff schoon sopt na afloop

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:58

Dorine92 schreef:
Ik leen mijn trailer ook niet uit. Inderdaad omdat ik bang ben voor schade. Maar meerijden is iets heel anders, daar ben je zelf bij

Dan kan het paard alsnog schade aanrichten..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 01:51

Dorine92 schreef:
Ze kunnen toch niet ruiken dat jij zo poetserig bent met je trailer? Ik ben zelf meestal 2 a 3 keer per week op pad met de trailer en ja, ik haal de mest eruit, maar ga echt niet elke keer alles soppen hoor.. Ik kan me dus goed voorstellen dat anderen niet verwachten dat jij dat wel doet. Zul je dus toch ff moeten aangeven: mag ik meerijden? Jahoor, als je de benzine betaalt en mn trailer ff schoon sopt na afloop

Poetsen moet niet, maar mest zelf uitscheppen is het minste. Ik heb al veel verschillende mensen laten meerijden, geen een die het ooit heeft voorgesteld, zelfs benzine betalen is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend ;). Maar ik laat me dit misschien wat te persoonlijk aangaan, ik hoop in ieder geval dat TS een eerlijke oplossing vindt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 05:57

Ik ken het probleem want wij hadden ook geen vervoer. Dochter reed aardig op haar 1e wedstrijd en wilde toen eigenlijk wel vaker gaan. We hebben toen alleen de selectiewedstrijden gereden en daar iemand voor gevonden die tegen betaling wilde rijden
Uiteindelijk zelf een trailer maar gekocht in de hoop dat ik ergens een betaalbare huurauto kon vinden
Daar vond ik een site voor (ben helaas de naam ff kwijt) waarop particulieren hun auto aanbieden voor een schappelijke prijs.
Dan is het nog te doen qua prijs want auto en trailer huren kost je al gauw 100 euro en dat staat niet echt in verhouding tot een wedstrijd van 7 euro

Nu gaan we waarschijnlijk naar een stal verhuizen waar iedere maand al 1-2 wedstrijden zijn dus wordt het rijden van wedstrijden nog bereikbaarder
En je kunt daar ook een busje lenen/huren

Dus na lang zoeken komen er eindelijk oplossingen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:06

Snollygoster schreef:
Dorine92 schreef:

Poetsen moet niet, maar mest zelf uitscheppen is het minste. Ik heb al veel verschillende mensen laten meerijden, geen een die het ooit heeft voorgesteld, zelfs benzine betalen is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend ;). Maar ik laat me dit misschien wat te persoonlijk aangaan, ik hoop in ieder geval dat TS een eerlijke oplossing vindt.

Misschien moet je zelf dan wat duidelijker zijn wat je van de meerijder verwacht. Zoals ik al zei, mensen kunnen dat niet ruiken..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:38

Dorine92 schreef:
Misschien moet je zelf dan wat duidelijker zijn wat je van de meerijder verwacht. Zoals ik al zei, mensen kunnen dat niet ruiken..

Tja, ik vind dat gewoon vanzelfsprekende beleefdheid.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:38

Serieus 7km heen en terug is prima te doen, een B Proef stelt niet zoveel voor (niet banketstaaf bedoelt hoor) en als je paard gewent zal zijn om buiten gereden te worden,zal hij/zij op wedstrijden een stuk relaxter zijn. Echt de meeste paarden hebben een Veel betere conditie dan diegene die erop zitten ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:44

De trailers van mijn vriendinnen kwamen schooner terug dan dat ik ze kreeg. En dat wisten ze ook en maakte daar dan ook dankbaar gebruik van. Ik zorgde ervoor dat de poep eruit was, er vers stro in lag, dat alle spinnenwebben eruit verwijderd waren en dat het hooinet weer netjes gevuld was of juist leeg. Je mag iets gebruiken van een ander, daar moet je zuinig op zijn.
Ook heb ik een keer schade gereden: tegen een paaltje aan gereden met de lampen en die heb ik ook netjes vergoed. Ik ben toch immers diegene die de schade heft gereden.
Het grappige is dat ik nu met mijn eigen trailer zo zuinig ben, dan hij er dan ook spik en span bij staat :D

MijnPony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:33

Ik had aan iemand gevraagd of ik zijn trailer mocht lenen, en dat mocht dus, gratis, en die mag ik altijd gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:17

Snollygoster schreef:
Een trailer huren, of sparen voor eentje. Heb zat ervaring met mensen die maar al te graag wedstrijden willen doen en geen vervoer hebben en dan steeds van anderen gaan profiteren, stank voor dank. Nu zeg ik niet dat jij profiteert van anderen, maar ik ben van mening dat als je echt graag wedstrijden wilt doen jij er zelf voor moet zorgen dat je van niemand afhankelijk bent voor het vervoer. Des te beter voor jou als je toch iemand vindt die jou graag wilt meenemen.

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik zou precies het zelfde gevoel hebben als ik mee rijd in de trailer van iemand anders zonder dat ik er wat voor terug doe of benzine geld betaal. Maar als je zelf geen trailer heb of kunt aanschaffen en wel graag wedstrijden wilt rijden en iemand bied jou aan om mee te rijden. Dan is het toch ook logisch dat je wat terug doet? Ik zou in ieder geval een dikke benzine vergoeding betalen en eventueel drankjes, als je vaker mee rijdt zou ik ook misschien wat chocolade of een bosje bloemen geven of een leuke cadeau bon. Daarnaast zou ik ook aanbieden om een keer mee te gaan groomen op wedstrijd bij diegene om te laten zien dat je niet alleen maar mee gaat omdat het jou goed uitkomt. Als het 1x voorkomt dat je mee reist met iemand is het nog niet z'n punt, maar als het vaker voorkomt vind ik wel dat je er iets voor terug mag doen. Of niet alleen maar met die gene omgaan voor de trailer. Maar ga ook eens gezellig samen uit rijden ofzo. :j

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:49

Ik ben lid van een club en mijn club huurt een vrachtwagen zodat we samen naar de wedstrijd kunnen rijden. Dat is gratis, maar er wordt wel van ons verwacht dat we mee helpen op evenementen om zo geld in de clubkas te krijgen. Heel handig!
Als het niet ver is, gaan we wel te voet. Tenzij we heel vroeg aan de start moeten :-)