listiglistje schreef:Maar met springen doe je toch ook niet "maar" 10 hindernissen, zonder te weten wat je echt doet?
Dan onthoud je toch ook het parcour, het aantal passen tussen de hinderenissen, kort of dicht op de hindernis aanrijden, bocht ruim of kort, hakken uitdrukken, stilzitten, wachten voor de sprong ed...
Zover ben ik nog niet.
In het BB en B staan de afstanden logisch, dus ik meet alleen de dubbel, die meestal niet klopt omdat ik een pony rijd.

Ik moet kijken waar ik ga staan voor het groeten want dat doe ik steeds verkeerd, ga steeds over de startlijn, stomme geit dat ik ben
En aangezien het B nog geen barrage op tijd heeft, rij ik gewoon de meest logische bocht, probeer ritme te houden en de afstanden mag knollie zelf uitzoeken, wat hij braaf doet voor me.
(En wellicht ook nog wel Italiaans..., die Zwitsers zijn zoooo meertalig
Zijn toch ook links en rechtsom vaak dezelfde lijnen en oefeningen, ook wel makkelijk.
Dacht toch wel behoorlijk serieus ermee bezig te zijn en vaak rijden mijn paard en ik ook in de prijzen, mét voorlezer
En dan kijk ik erbij alsof ik weet wat ik doe maar ondertussen heb ik niet echt een idee