Dressuurproeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:13

Mijn niet (meer) rijdende moeder vindt het geweldig! Ze heeft soms een beetje moeite met de letters onthouden en de figuren te visualiseren tijdens het lezen. Helemaal in de M2 proeven zitten er wat lastige lijnen die ze zich zo beter voor kan stellen.
Ik denk dat ik er zelf ook wel veel aan ga hebben als ik ooit Z ga starten. Geen idee hoe het met die "extra" letters zit :o

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 20:53

Rosanneh1 schreef:
Mijn niet (meer) rijdende moeder vindt het geweldig! Ze heeft soms een beetje moeite met de letters onthouden en de figuren te visualiseren tijdens het lezen. Helemaal in de M2 proeven zitten er wat lastige lijnen die ze zich zo beter voor kan stellen.
Ik denk dat ik er zelf ook wel veel aan ga hebben als ik ooit Z ga starten. Geen idee hoe het met die "extra" letters zit :o

Leuk te horen Rosanneh! Veel plezier met de website!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 20:55

vladimir1979 schreef:
Ook handig voor visualisatie oefening ter voorbereiding van wedstrijd: door per oefening te bedenken hoe je m zou rijden met hoe je je hulpen zou geven is heel behulpzaam bij de mentale voorbereiding, om de proef echt goed in de vingers te krijgen. Dus als er een optie bijkomt dat je per oefening je eigen aantekeningen voor de bijbehorende hulpen zou kunnen toevoegen, top! Btw: optimaliseren voor weergave mobiel van de website is echt een must. Daarvoor wil ik niet perse de app moeten downloaden...

Hoi Vladimir, je opmerking over mobiel is heel terecht. Dat is een van de speerpunten de ontwikkelingen de komende week. Gaat goed komen. Houd de Facebookpagina in de gaten ;) Dat is een uitstekend middel om te communiceren met de doelgroep!

Bedankt voor je reactie!

Frankaas

Re: Dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:02

Handige website! Misschien kan het ook een idee zijn om hem echt goed uit het hoofd te kunnen leren dat je moet "gokken" welk figuur je er na moet rijden en dit dan met goed/fout wordt aangegeven :j.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:46

Frankaas schreef:
Handige website! Misschien kan het ook een idee zijn om hem echt goed uit het hoofd te kunnen leren dat je moet "gokken" welk figuur je er na moet rijden en dit dan met goed/fout wordt aangegeven :j.

Jij maakt er een spelletje van! Het is bloedserieus hoor die proeven :p

Bedankt voor je reactie!

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:08

Bij de proef L1(8) van de KNHS staat er volgens mij een foutje ;)
Er staat enkele sprIngen middengalop en moet dat niet zijn enkele sprOngen middengalop. {:}

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:11

Laatst wou ik dit gebruiken, om eens te kijken 'hoe het hoort'. Alleen toen deed het allemaal niet. Zelfs een bericht erover sturen werkte niet. Ik ga eens kijken of het bij mij nu werkt!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 17:18

Cioccolato schreef:
Laatst wou ik dit gebruiken, om eens te kijken 'hoe het hoort'. Alleen toen deed het allemaal niet. Zelfs een bericht erover sturen werkte niet. Ik ga eens kijken of het bij mij nu werkt!

Laat je even weten of het werkt nu? En zo niet even een e-mail naar testdrive@bernoulli-it.nl. Met daarin je bevindingen en evt. een screenshot van de niet werken website. Ook even aangeven of het op mobiel is of op desktop / laptop. Hoop dat je nu een betere ervaring hebt. We doen er alles aan om het voor iedereen een mooi hulpmiddel te laten zijn. Succes!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:21

Testdrive schreef:
Cioccolato schreef:

Laat je even weten of het werkt nu? En zo niet even een e-mail naar testdrive@bernoulli-it.nl. Met daarin je bevindingen en evt. een screenshot van de niet werken website. Ook even aangeven of het op mobiel is of op desktop / laptop. Hoop dat je nu een betere ervaring hebt. We doen er alles aan om het voor iedereen een mooi hulpmiddel te laten zijn. Succes!

Ik heb gelijk even gekeken maar de site werkt nu wel naar behoren! Erg mooi!
De vorige keer als ik KNHS selecteerde in plaats van FNRS kon ik niet kiezen uit het niveau dus ook niet de proef. Via een omweg kwam ik wel bij de juiste proef maar deed de play knop het niet.
Nu helemaal goed!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 17:37

Zeer blij te horen! De website is volop in ontwikkeling en dat gaat dus de goede kant op! De rijbaan is op een mobieltje ook volledig in beeld te brengen dus ook onderweg of op de manege te gebruiken. Mocht je daar geen wifi / 3g hebben. Dan even de proef "inladen" wanneer je connected bent en dan blijft ie bewaard in het geheugen van je browser ;) Dus heb je 'm altijd op zak.

Bedankt voor je terugkoppeling!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:45

ik begrijp niet waarom er voor 'drive' gekozen is... 'driving' betekent in het hippische jargon immers 'mennen' en niet 'rijden'. dus de Engelse tekst bij een dressuurproef klopt niet. daar erger ik me aan.

'proefrit' klinkt leuk, maar feitelijk klopt het Engels niet als vertaling, 'testdrive' is immers een proefrit met een auto en die bestuur je, maar een paard rijd je. En dat is echt een ander werkwoord in het Engels.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 20:57

quadripes schreef:
ik begrijp niet waarom er voor 'drive' gekozen is... 'driving' betekent in het hippische jargon immers 'mennen' en niet 'rijden'. dus de Engelse tekst bij een dressuurproef klopt niet. daar erger ik me aan.

'proefrit' klinkt leuk, maar feitelijk klopt het Engels niet als vertaling, 'testdrive' is immers een proefrit met een auto en die bestuur je, maar een paard rijd je. En dat is echt een ander werkwoord in het Engels.

Een pakkende duidelijke en "kloppende" naam is niet zo eenvoudig. Maar Testdrive dekt de lading voor 99% van de mensen prima lijkt ons. Je maakt alvast een proefrit van de proef die je daarna echt gaat rijden tijdens een wedstrijd. Jij zoekt het wel erg ver...beetje je fantasie gebruiken zou ik zeggen ;)

Desalniettemin hopen we dat je de applicatie, afgezien van de naam, behulpzaam vindt.

Wacht even: kom jij eens met iets beters :P

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:56

ik begrijp de naam van de app wel en die is voor NLers vast goed te begrijpen maar een Engelsman of iemand met wat meer kennis van de Engelse taal/hippische termen zou er toch vreemd naar kijken.

en als je de teksten erbij leest en je leest de hele tijd dat je een paard 'bestuurt' en dan weer de naam van de rijbaan 'driving range'... terwijl dat toch echt de oefen afslagplaats op een golfbaan is...

een rijbaan is een 'arena' of iets dergelijks in het Engels.

het is 'to ride a horse', wat is er mis met 'testride'? en waarom wordt het Engels op de website dan niet even door iemand die wel de hippische termen kent geschreven?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:29

Testride klinkt absoluut beter.
Ik vind ook dat de Engelse termen wat professioneler mogen.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:38

Heel goed idee en mooi uitgewerkt. Het zou voor mij handig zijn als je het iets minder snel kunt laten voorbijkomen, het gaat voor mij soms wat te snel achter elkaar. Maar dat kan ook mijn leeftijd zijn

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 12:22

Suzanne F. schreef:
Testride klinkt absoluut beter.
Ik vind ook dat de Engelse termen wat professioneler mogen.

Zeker niet verkeerd :) Het behelst alleen nog al wat om nu overal die naamsverandering door te voeren :( Had je ons niet eerder kunnen inlichten ;)

Qua termen: het is zoeken naar een goede balans voor (semi-)professionele ruiters maar ook kinderen en ouders die Testdrive gebruiken ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 12:24

Cavaletto schreef:
Heel goed idee en mooi uitgewerkt. Het zou voor mij handig zijn als je het iets minder snel kunt laten voorbijkomen, het gaat voor mij soms wat te snel achter elkaar. Maar dat kan ook mijn leeftijd zijn

Bedankt! Je kunt de snelheid van het automatisch afspelen met de "snelheidsregelaar" (slider) onder de "controller" buttons ;)

Even naar links schuiven en dan gaat het allemaal wat trager... ZZZ...zzz...ZZZ...zzz... ;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:02

De naam heb ik niet zoveel moeite mee, alleen wel dat de domeinnaam niet hetzelfde is :Y)
Als je testdrive.nl in typt krijg je een hele vage site.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:25

In heb pas geleden deze site gebruikt om een proefje uit mijn hoofd te leren. Dit is makkelijker en sneller dan vanuit een protocol. Fijn om nu te lezen dat het tempo aangepast kan worden.
Fijne site

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:09

kan je met deze app trouwens ook luisteren dat je hem tijdens het trainen ook kan horen zonder voorlezer?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:25

verder lijkt het me absoluut een heel fijn ding, zeker voor de huidige visueel ingestelde generatie.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:20

Lauke schreef:
De naam heb ik niet zoveel moeite mee, alleen wel dat de domeinnaam niet hetzelfde is :Y)
Als je testdrive.nl in typt krijg je een hele vage site.

TSjaaahhhh... wij hadden ook heel graag testdrive.nl, .be, fr, co.uk, com etc. gehad Maar die zijn allemaal wel zo'n beetje vergeven...hadden we een jaartje of 15 eerder moeten zijn vrees ik ;)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:26

trysteffy schreef:
kan je met deze app trouwens ook luisteren dat je hem tijdens het trainen ook kan horen zonder voorlezer?

Dat zou ik ook erg fijn vinden. Ik train vaak zonder iemand die kan voorlezen. Dan zou het helemaal fijn zijn als je nog een beetje het tempo kunt regelen. De ene combinatie rijdt toch iets sneller dan de andere.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:08

FrNo schreef:
trysteffy schreef:

Dat zou ik ook erg fijn vinden. Ik train vaak zonder iemand die kan voorlezen. Dan zou het helemaal fijn zijn als je nog een beetje het tempo kunt regelen. De ene combinatie rijdt toch iets sneller dan de andere.

Ja dat wou ik er ook bij zetten maar wist niet hoe ik het moest zeggen :)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:33

ik wilde m zojuist gebruiken,
maar kan alleen belgie of frankrijk aangeven en geen nederland/KNHS meer?

Is dit er afgehaald of gaat er iets niet goed?