Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Toevallig heft de ts de val op film en heb ik m dus ook gezien. De val is heel ongelukkig, pony gaat er vandoor, wil de bocht om maar door de losse bodem verliest ie de benen en valt ie. Is gewoon in een binnenbaan dus geen gras
berdien85 schreef:Ik denk dat je er anders tegen over staat op het moment dat het je overkomt...
Vind het wel makkelijk om de schuld ten alle tijden bij de ruiter te leggen. Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden. Men roept hier op bokt tenslotte ook altijd 'het blijft een dier..' Maar goed regels zijn regels helaas. Ik zou 1 punt aftrek duidelijk genoeg vinden.
Yvank_ schreef:Tja maar dan moet iemand met een paard die niet gehoorzaam is in de zin van verzet toch ook 2 verlies krijgen? Afgelopen wedstrijd nog iemand na mij paard meerdere keren in de staak, maar precies binnen de tijd. Dus die heeft nog gewoon door mogen rijden. Dat vindt ik misschien wel erger dan een paard die er even vandoor schiet struikelt en op zn plaat gaat en dan 2 verlies krijgen...
Relaxed schreef:Yvank_ schreef:Tja maar dan moet iemand met een paard die niet gehoorzaam is in de zin van verzet toch ook 2 verlies krijgen? Afgelopen wedstrijd nog iemand na mij paard meerdere keren in de staak, maar precies binnen de tijd. Dus die heeft nog gewoon door mogen rijden. Dat vindt ik misschien wel erger dan een paard die er even vandoor schiet struikelt en op zn plaat gaat en dan 2 verlies krijgen...
Als een paard meerdere keren in een proef in de staak gaat, dan gaat ie ook hard omlaag met de punten, sowieso op de onderdelen zelf, maar ook in de eindcijfers nog. Duurt het langer dan de toegestane tijd, dan ook uitsluiting en ook 2 verliespunten. Op zich dus gewoon gelijkwaardig aan elkaar
berdien85 schreef:Ik denk dat je er anders tegen over staat op het moment dat het je overkomt...
Vind het wel makkelijk om de schuld ten alle tijden bij de ruiter te leggen. Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden. Men roept hier op bokt tenslotte ook altijd 'het blijft een dier..' Maar goed regels zijn regels helaas. Ik zou 1 punt aftrek duidelijk genoeg vinden.
Kaitlyn schreef:Hoeft niet hoor, heb een paard gereden die rustig tussen de oefeningen door aan het staken was. Heb geregeld gehoord dat hij stout was maar reed dan vaak toch bovenin mee. Gewoon geluk dat het vaak tussen oefeningen in was. Dat ene slechte punt op de coupon trok de rest dan niet fiks naar beneden.
Relaxed schreef:Wat heeft op gras starten hiermee te maken? Zorgen voor goede proppen en je hebt toch nergens last van?
berdien85 schreef:Yvank_ schreef:Een afgelopen modder grasland gaan ze net goed met proppen onderuit. Heb ze wel al zien gaan
En dat kan op zand net zo goed...
Joolien schreef:Toevallig heft de ts de val op film en heb ik m dus ook gezien. De val is heel ongelukkig, pony gaat er vandoor, wil de bocht om maar door de losse bodem verliest ie de benen en valt ie. Is gewoon in een binnenbaan dus geen gras
Relaxed schreef:Kaitlyn schreef:Hoeft niet hoor, heb een paard gereden die rustig tussen de oefeningen door aan het staken was. Heb geregeld gehoord dat hij stout was maar reed dan vaak toch bovenin mee. Gewoon geluk dat het vaak tussen oefeningen in was. Dat ene slechte punt op de coupon trok de rest dan niet fiks naar beneden.
Of hij het tussen de oefeningen doet of niet is totaal niet relevant, alles wat gebeurt tussen binnenkomst bij A en verlaten van de baan bij A neem je mee in de beoordeling. In jouw geval heb je blijkbaar geluk gehad, maar een paard dat meerdere keren in verzet gaat tijdens één proef zou niet bovenin mee kunnen lopen imo.
Relaxed schreef:Kaitlyn schreef:Hoeft niet hoor, heb een paard gereden die rustig tussen de oefeningen door aan het staken was. Heb geregeld gehoord dat hij stout was maar reed dan vaak toch bovenin mee. Gewoon geluk dat het vaak tussen oefeningen in was. Dat ene slechte punt op de coupon trok de rest dan niet fiks naar beneden.
Of hij het tussen de oefeningen doet of niet is totaal niet relevant, alles wat gebeurt tussen binnenkomst bij A en verlaten van de baan bij A neem je mee in de beoordeling. In jouw geval heb je blijkbaar geluk gehad, maar een paard dat meerdere keren in verzet gaat tijdens één proef zou niet bovenin mee kunnen lopen imo.
miss_lizje schreef:Ik vind dat er wel een verschil zit tussen paard valt door bijv. slechte bodem of paard valt door rennen en ongehoorzaamheid.
Dat eerste zou geen straf van -2 moeten opleveren. Bij vallen door ongehoorzaamheid zou ik een "straf" wel wat meer op zijn plaats vinden. Al vind ik -2 wel erg streng.
Schrikken voor dingen en daarvan aan de kletter gaan vind ik wel ongehoorzaam. Ze mogen best iets eng vinden, maar als ik zeg dat we gewoon over de hoefslag gaan langs dat lawaai kind moet mijn paard dat gewoon doen zonder mokken (of het lukt is een 2de).