Al nieuws over deelname juryleden opleidingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:30

Nou zowel ik ( 3 x ZZ dressuur en nu Z1) als mijn vriendin (Z2 pony´s en nu Z2 paarden) mogen niet deelnemen aan de B en L cursus....
Zij heeft direct het formulier gemaild en ik direct op de post gedaan.

Helaas is een kennis van mij (net met veel moeite na 3 jaar schoppen trekken M1 +1) wel uitgenodigd, maar deze is ook dikke vriendjes met de voorzitter van het regiobestuur.

Mijn conclusie: Wordt vriendjes met het regiobestuur!

Tjonge dit worden dan onze nieuwe juryleden, niet degene met ervaring maar degenen die de juiste vrienden op de juiste plek hebben maar nog nooit gevoeld hebben hoe een goed gaand paard behoort te gaan...

Scheve mond

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:34

Het zal wel geen zin hebben en ik hoef die cursus al niet eens meer te doen maar ik ga maandag wel bellen naar de KNHS. Ik wil gewoon van ze horen dat ze niet op volgorde maar op de persoon uitgekozen hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:39

pienV schreef:
Het zal wel geen zin hebben en ik hoef die cursus al niet eens meer te doen maar ik ga maandag wel bellen naar de KNHS. Ik wil gewoon van ze horen dat ze niet op volgorde maar op de persoon uitgekozen hebben.

Dat zal niemand daar woordelijk toegeven. Niet de KNHS en niet het regiobestuur.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:49

Ik ben dan wel uitgenodigd voor de B/L cursus, ben er erg blij mee.
Ik heb gelijk het formulier terug gestuurd met TNT post.Heb ook meerdere paarden in de Z dressuur gehad en momenteel ook 1 in de ZZ Zwaar. En ik ben zeker geen vriendjes met het regiobestuur!!! dus soms heb je geluk en soms niet.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:54

Citaat:
pienV schreef:

Dat zal niemand daar woordelijk toegeven. Niet de KNHS en niet het regiobestuur.

O, dus ze zullen niet zeggen: "Natuurlijk mag u die cursus niet doen! Wij kennen u niet. Had u maar betere contacten moeten hebben. Het is toch logisch dat we kiezen op persoon. Maar dat kunnen we toch niet schrijven in onze brieven. Dat zouden de mensen zo vervelend vinden..." Tong uitsteken

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:16

Suzanne F. schreef:
Nou zowel ik ( 3 x ZZ dressuur en nu Z1) als mijn vriendin (Z2 pony´s en nu Z2 paarden) mogen niet deelnemen aan de B en L cursus....
Zij heeft direct het formulier gemaild en ik direct op de post gedaan.

Helaas is een kennis van mij (net met veel moeite na 3 jaar schoppen trekken M1 +1) wel uitgenodigd, maar deze is ook dikke vriendjes met de voorzitter van het regiobestuur.

Mijn conclusie: Wordt vriendjes met het regiobestuur!

Tjonge dit worden dan onze nieuwe juryleden, niet degene met ervaring maar degenen die de juiste vrienden op de juiste plek hebben maar nog nooit gevoeld hebben hoe een goed gaand paard behoort te gaan...

Scheve mond

ERG jammer! Persoonlijk heb ik - als wedstrijdruiter (euhm..amazone)- natuurlijk veel liever iemand als Suzanne F als jury, dan als degene die met ruk- en plukwerk M1 is geworden... helaas zitten zulke juryleden er genoeg tussen Boos! ! Werkelijk waar, als je sommige juryleden ziet rijden, dan snap je niet hoe ze in hemelsnaam een proef kunnen (of durven Haha! ) te jureren...

Wat mij betreft zou wedstrijdniveau een beter selectiecriterium zijn als "datum van binnenkomst aanmelding" of "vriendjes met regiobestuur Boos! ".

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:22

Dat je zelf niet kan rijden hoeft niet persee te betekenen dat je het niet kan zien!

Ik denk dat het beste selectiekriterium is het wedstrijdniveau en jaren ervaring. Iemand van 20 die net Z start zal minder kijk hebben dan ieman d van 50 die Z start en dat al 20 jaar doet

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:29

gijsenkim schreef:
Dat je zelf niet kan rijden hoeft niet persee te betekenen dat je het niet kan zien!

Ik denk dat het beste selectiekriterium is het wedstrijdniveau en jaren ervaring. Iemand van 20 die net Z start zal minder kijk hebben dan ieman d van 50 die Z start en dat al 20 jaar doet

Qua selectiecriterium ben ik het zeker met je eens, gijsenkim!

Toch vind ik het dan vreemd dat iemand die het kennelijk wél goed kan zien, zelf niet kan rijden? Natuurlijk moet je ook niet alle juryleden over één kam scheren, maar ik heb toch liever een jury die (ooit) meerdere paarden naar het Z of hoger heeft gereden, dan eentje van bij wijze van spreken 22 jaar oud die met veel moeite met 1 paard M1 met dat winstpunt is geworden . Maar goed, dit is weer een heel andere discussie, daar ging dit topic niet over Knipoog Haha! ..!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:48

Ik heb gisteren ook de brief binnengekregen dat ik niet wordt uitgenodigd. Dit is al de 2e keer geweest dat ik afgewezen ben. Ik heb de nodige ervaring en zeker de nodige contacten; ook binnen het regiobestuur.
Bij mijn was hun reden (handig die standaardbrieven, even samenvoegen in Word et voila) ook dat er meer dan 400 aanmeldingen waren, dat het behandeld is op volgorde van binnenkomst en dat de aanmeldingen binnen de regiobesturen zijn behandeld.

Ik ga zeker een gepeperde brief sturen naar de KNHS dat ik de reden van op volgende van aanmelden niet begrijp. Ik wil dat nader uitgelegd hebben. Ik kreeg de brief nl. 1 dag later dan vele anderen. Verder komt de post bij ons pas laat in de namiddag en zijn er ook nog eens werkende mensen, die het formulier dus niet dezelfde dag kunnen retourneren.

Ik ga zeker van me laten horen. Niet dat ik daarmee hoop om 'er alsnog bij te zitten', maar gewoon omdat ik het selectiecriterium klink klare onzin vind!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:43

Ik heb de brief ook nog dezelfde dag geretourneerd, maar ja, jammer dan dat ik nog niet mag.
Ik ben nog jong, dat wel en rijd zelf 'pas' M1 met 9 punten. Maar ik denk dat het uiteindelijke niveau van de ruiter er niet zo heel erg veel toe doet, als mensen gemotiveerd zijn en zich er voor in willen zetten (en dan uiteraard ook het vermogen hebben om het te zien, want dat is wel heel belangrijk, maar het lijkt me dat wanneer je het niet 'ziet' je ook het examen niet kan halen) dat je daar veel meer aan hebt. En ik denk juist dat jonge mensen die zelf actief deelnemen aan de paardensport betere juryleden zijn dan van die ouwe rotten in het vak die al sinds jaar en dag in dat hokje zitten, maar niet meer zelf starten.
Volgend jaar en het jaar daarna heb ik zeer waarschijnlijk geen tijd voor de cursus, aangezien ik dan in mijn co-schappen hoop te zitten, dus dan duurt het nog wel een poos voor ik het weer een keer ga proberen.
Voor iedereen die het wel volgend jaar weer wil proberen: succes!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:51

Ik heb mijn afwijzing ook binnen!!

* baal baal*

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:54

Ben ik even blij dat ik dat papiertje gelijk op mijn 18e heb gehaald..........toen ging dat nog vrij eenvoudig!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:13

Ik had nog steeds geen brief, dus maar even gebeld.
Blijken alleen de brieven voor de IL cursus verstuurd te zijn. Wat later komen de brieven voor de IM cursus en daarna pas voor de IZ cursus.
Zal dus nog ongeveer een maandje geduld moeten hebben. Nagelbijten / Gniffelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:20

Ja ik vind het heel erg jammer. Ik denk zeker dat ik weet hoe een goedgaand paard hoort te gaan en dat ook kan zien en rechtvaardig kan beoordelen.
Ik vind dat idd wedstrijdniivo en ervaring zwaarder moet tellen dan volgorde van inschrijving. Ik woon in een klein dorpje en de post is altijd later hier. Daarbij heb ik m meteen weer op de bus gedaan.

Ik vind dat de selectieprocedure iets anders moet verlopen maar ja tis niet anders.

Nicky74: Gefeliciteerd!!! Veel geluk met de opleiding! Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:19

Nicky74 schreef:
Ik ben dan wel uitgenodigd voor de B/L cursus, ben er erg blij mee.
Ik heb gelijk het formulier terug gestuurd met TNT post.Heb ook meerdere paarden in de Z dressuur gehad en momenteel ook 1 in de ZZ Zwaar. En ik ben zeker geen vriendjes met het regiobestuur!!! dus soms heb je geluk en soms niet.

Gefeliciteerd.

Gisteren hoorde ik trouwens dat een plaatselijke GP-amazone (die momenteel talloze paarden in de LT en ZZ-L/Z start) is afgewezen voor de B/L cursus. Ze had het formulier gelijk terugestuurd.

Dan breekt toch je klomp. Op papier is dat wellicht de beste kandidaat die je zou kunnen krijgen.
Dan vraag ik me nu af wie er wél allemaal mogen...............

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:26

Ik snap er zowiezo geen RUK van,
Er worden veel te weinig wedstrijden uitgeschreven, de wedstrijden die er wel zijn zitten te springen om juryleden, en er staan mensen in de rij om te mogen jureren… Vervolgens worden die afgewezen. Dit is toch hartstikke krom?
Als ik zie hoeveel moeite bijv. handbalverenigingen moeten doen om hun verplichte portie scheidsrechters te leveren aan de bond, dan moet je deze vrijwilligers toch koesteren ipv ontmoedigen!
Ik begin steeds meer een zwaar hoofd in deze bond te krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:32

sjuim, we zitten in Nederland...... ze kijken beleidmaken van de overheid af...... nou dan ben je er

Nieuwe bond oprichten?????

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:57

Maar als ik iedereen zo beluister heeft iedereen zijn formulier gelijk teruggestuurd.
Als er dus 400 aanmeldingen op dezelfde dag binnenkomen, kun je ook niet verwachten dat iedereen aangenomen wordt.
En dan is het maar net de vraag, waar je formulier lag op de stapel.

Overigens, dat wedstrijden zitten te springen om juryleden, daar heb ik sterk mijn twijfels bij. Misschien M/Z juryleden maar B/L zeker niet.
Ik jureer best veel maar ik kan toch niet zeggen dat de telefoon avond aan avond roodgloeiend staat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:06

Ik hoor anders dat het lang niet meevalt om juryleden te vinden,
B/L is inderdaad nog wel te doen, maar met name M en vooral Z is erg lastig.
Dat betekend dat er dus niet voldoende doorstroming is. Als je wel meer laat doorstromen zal je ook een grotere nieuwe lichting B/L juryleden moeten opleiden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:22

gijsenkim schreef:

Daar hebben ze het bij ons op de vereniging ook over gehad, met name omdat de prijzen zo ongelooflijk duurder zijn geworden. Ze hadden het er over om een eigen bond op te richten, met godkopere prijzen, maar als je daar een beetje landelijk aandacht aan geeft, denk ik dat er best een hoop verenigingen zijn, die er voor voelen om bij de nieuwe bond aan te sluiten.
Al is het alleen al, om de KNHS te laten weten dat wij het niet van ze pikken dat ze zich in een monopoliepositie bevinden en daarom maar kunnen doen wat ze willen met de prijzen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:56

Als er zoveel aanbod is van nieuwe juryleden zouden ze in april een 2e groep moeten uitnodigen en gedurende de zomer meteen ook maar een 3e groep dacht ik zo..............

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:10

Marije_jiplover"]
[quote="gijsenkim schreef:

Daar hebben ze het bij ons op de vereniging ook over gehad, met name omdat de prijzen zo ongelooflijk duurder zijn geworden. Ze hadden het er over om een eigen bond op te richten, met godkopere prijzen, maar als je daar een beetje landelijk aandacht aan geeft, denk ik dat er best een hoop verenigingen zijn, die er voor voelen om bij de nieuwe bond aan te sluiten.
Al is het alleen al, om de KNHS te laten weten dat wij het niet van ze pikken dat ze zich in een monopoliepositie bevinden en daarom maar kunnen doen wat ze willen met de prijzen.
[/quote]
absoluut eens!

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:21

Nou ik heb gebelt .
Ik vertelde dat ik mijn motivatie voor de publicatie in de p&s kwam al had opgestuurd en mijn inschrijfformulier binnen het uur retour heb gestuurd aan de KNHS. (ik zat er dus ook niet bij) En ik vertelde mijnheer JH Roovert(hoofd opleidingen, adj-directeur) dat ik niet begreep hoe ik wel voor deze cursus in aanmerking had kunnen komen. Kwam er op neer wie de snelste postbode heeft zit er bij??!!
Vroeg toen dat het dus misschien nog eerlijker was om te loten of op naam En toen zij hij ja Lachen maar dit is voor ons makkelijker.
Ook heb ik gevraagd waarom er maar 100 werden aangenomen? En niet alle 400. (er is volgens de KNHS een tekort aan juryleden) Antwoord: we kunnen er wel 400 opleiden maar dan hebben wij geen geld meer voor nascholing.
En de lijst met juryleden was al wel groot, alleen het probleem is dat ze te weinig juren (verplicht 3 x per jaar). Deze niet jurerende juryleden die wel bijscholing krijgen daar zit dus het probleem. Ze krijgen geen routine als ze weinig jureren, dus het drukt ook de kwaliteit.
Als ze van de 104 weekenddagen in een jaar maar 3 x hoeven te jureren is dat niet een beetje weinig?
Laatst bijgewerkt door memiro op 13-01-04 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:24

Juist, alles wat zo weinig jureert gewoon uit de lijst kwakken. Simpel regeltje wordt dan dat een bijscholing ook impliceert dat je x-aantal wedstrijden jureert per jaar, anders geen bijscholing en dus exit.

Zal ik Roovert even bellen, ik wilde hem toch al iets vragen Haha!.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:26

memiro schreef:
En de lijst met juryleden was al wel groot, alleen het probleem is dat ze te weinig juren (verplicht 3 x per jaar). Deze niet jurerende juryleden die wel bijscholing krijgen daar zit dus het probleem. Ze krijgen geen routine als ze weinig jurenen, dus het drukt ook de kwaliteit.
Als ze van de 104 weekenddagen in een jaar maar 3 x hoeven te jureren is dat niet een beetje weinig?

gewoon heel simpel, twee jaar achter elkaar minder dan 3 keer jureren => afvoeren van de lijst. Ben je van het gedonder van nascholing af.

En ja, dat gebeurde vroeger. Ik was ooit jurylid en heb door verblijf in het buitenland een aantal jaar niet gejureerd. Daarna ben ik dus afgevoerd van de lijst. Nu wel jammer als ik zie hoe belachelijk moeilijk er wordt gedaan. Destijds Knipoog werd er in iedere kring iedere winter een B/L jurycursus gehouden, een paar M curssussen en minstens 1 Z cursus.