Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
janouk schreef:Ik heb massa punten aftrek verzameld in de dressuurring onder het zadel hahaals menner rijd ik altijd op stem. Janouk stapt prima keertwendingen op het commando wenden. In de dressuurring mennen is dat super, maar onder het zadel mag het niet.
![]()
ik vergeet in het heetst van de strijd gewoon dat ik geen stemhulpen mag geven. Ik moet me na de proef dan ook geregeld bij de jury melden. Ik weet wat ze gaan zeggen, geen stemhulpen
Relaxed schreef:Qimm schreef:Moet je je voorstellen dat je in de ring naast iemand rijdt die constant aan het klakken en doen is. Irritant!
Ik zeg er eigenlijk altijd iets van, mijn ruin reageerde er heel erg op en ik vind het geklik gewoon onnodig, je hebt je benen hiervoor.. Veel mensen hebben ook niet eens door dat ze het doen.
Als ik jureer en ik hoor het geklik haal ik er ook een punt af bij ieder onderdeel waar ik het hoor met een opmerking erbij. Een geruststellende ho/braaf bij een duidelijk gespannen paard ben ik vaak soepeler in, maar ook alleen in de lagere klasses.
braaf wil ik er ook nog wel eens uit murmen zonder mn mond te bewegen of doen alsof ik mn lippen aflik ofzo